Mikä automalli 10ke - 15ke, tilaa tarvitaan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proteos
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
17.9.2003
Viestejä
2 226
Ikä
44
Vastaavia ketjuja näkyy jonkun verran, mutta köyhän täytyy mennä hiukan matalemman riman yli... ;)

Eli nyt vihdoin on tulossa ajankohtaiseksi vanhan Octavian ('99) vaihto tuoreempaan. Tilaa tarttisi olla viidelle hengelle päivittäiseen käyttöön, joten mitään ihan ritsaa ei viitsi ostaa.

Katumaasturit kiinnostaisivat, mutta niissä tuppaa hinnat karkaamaan aika äkkiä tavoittamattomiin. Esim. Volvo XC90 kelpaisi jos vaan sattuisi 15 kiloon osumaan, vaikka sitten Ruotsista haettuna. Verot tosin tuppaavat olemaan vähintään 6-7 kiloa joten ei taida onnistua...

Sitten on ollut mielessä Nissan Qashqai, joita löytyy välillä juuri hintahaarukkaan. Qashqait lienevät kuitenkin tilansa puolesta hieman liian pieniä vaiko onko paljon eroa sisätiloissa esim. Octaviaan? Ainakin tavaratila on melko onneton. Plussa-malli ei ole ollut vielä niin kauaa markkinoilla, että hinta olisi tippunut vanhemmissa tarpeeksi.

Toyotan RAV4:sia ('03) alkaa saamaan myös tohon budjettiin ja se lienee aina kohtuu varma valinta?

Jossain vaiheessa mielessä pyöri myös Nissan X-Trailit, mutta siitä en ole kuullut keltään kummempia kokemuksia - tämä malli ei tosin sytytä enää samalla tavalla kuin nämä muut mainitut.

Honda CRV voisi muuten olla ok, mutta en oikein tykkää CRV:n vanhemmista varapyörällisistä malleista.

Vaihtoehtona olen ajatellut myös nykyisen auton kanssa samaa kokoluokkaa olevaa Audi A4:sta tai hiukan isompaa A6:sta. Heittäkää kommentteja jos tulee mieleen kokemuksesta tai muuten kyseisen hintaluokan autoja.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Bemarin X5 alkupään malleja alkaa saamaan ykkösellä alkavaan hintaan. Jossain näin 17ke:llä. Jos halvempaa/uudempaa niin sitten japsimaasturia.

Qashqai ei tosiaan ole sisältä iso. +2 malli on isompi.
 
Täällä onkin jo ihan hyviä vaihtoehtoja tullut esille, kiitoksia niistä!
Tai http://www.nettiauto.com/subaru/forester/3533673 Ehkei kaikkein tilavin mutta muuten aika paljon vakuuttavampi vehje kun joku rav-4.
Voitko avata hiukan tarkemmin että millä tavalla vakuuttavampi? Olen kuullut noista Toyotoista paljon hyvää tutuilta, mutta ei se tietty aina koko kuvaa kerro.

Tässä kun aikansa ilmoituksia kattelee niin tekisi mieli venyttää budjettia -> 20k, mutta sitten taas ongelmaksi tulee se, että on paljon uusia vaihtoetoja samalla viivalla. :D
 
Mites Subarun Legacy? Olisi nelivetoa näin talvella ja jonkin verran tilaakin.
http://www.nettiauto.com/subaru/legacy/3643577
Ei toikaan hullumpi ole, mutta melko varmasti kallistuu Audeihin jos perusfarmariin päädyn.

Tuleeko muuten mieleen vähäpäästöisiä katumaastureita joita kannattaisi roudata rajan takaa? Aiemmin mainittu Volvo XC90 ei tosiaan juhli tässä kategoriassa kun ei taida löytyä kovin vähäpäästöisiä malleja... :(
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Unohtui mainita aiemmin että Audi A6 Allroad ja BMW X3 on itellä tossa samassa kategoriaan kuin Volvo XC90:kin; olis kivoja muttei aivan mahdu budjettiin. Audeja tosin alkaa saamaan '02 -vuosimallia haarukkaan kepeästi, mutta jotenkin tuntuma on että vähintään '03/'04 pitäsi seuraavan pirssin olla.
 
Jatkan pohdintaa vielä... Maasturit tuntuu olevan ehkä liikaa mun tämän hetkiselle budjetille joten täytyy varmaan tyytyä farmareihin. Audi A6 Allroadin diesel-kone on kuulemma heikko ja vastaavasti bensakoneet vikaherkkiä. Luotan kaverin tuntumaan noiden osalta ja hylkään tuon mallin.

Sen sijaan Audin A6 (C6 Avant, 2005 ->) sinällään voisi olla sopiva vaihtoehto hintaluokaltaan ja tiloiltaan (toivon mukaan jonkun verran isompi kuin esim. Octavia). Tommosen varmaan saisi tuotettua Saksastakin (esim. Tuontimesta, onko kokemuksia?) johonkin 15k tuntumaan...

Onko A4 muuten saman kokoinen kuin Octavia vai onko enemmän tilaa?
 
A6 nyt on ihan eri kokoluokkaa kun octavia. Tosta A4vsOctavia en osaa tarkemmin sanoa mutta varmaan kaikki A4:t ainakin ennen tätä uutta vois olla aika samankokosia kun ocu. Octavia farkussa tais olla joku maagisen iso tavaratila... kuulemma.
 
Jatkan pohdintaa vielä... Maasturit tuntuu olevan ehkä liikaa mun tämän hetkiselle budjetille joten täytyy varmaan tyytyä farmareihin. Audi A6 Allroadin diesel-kone on kuulemma heikko ja vastaavasti bensakoneet vikaherkkiä. Luotan kaverin tuntumaan noiden osalta ja hylkään tuon mallin.

Sen sijaan Audin A6 (C6 Avant, 2005 ->) sinällään voisi olla sopiva vaihtoehto hintaluokaltaan ja tiloiltaan (toivon mukaan jonkun verran isompi kuin esim. Octavia). Tommosen varmaan saisi tuotettua Saksastakin (esim. Tuontimesta, onko kokemuksia?) johonkin 15k tuntumaan...

Onko A4 muuten saman kokoinen kuin Octavia vai onko enemmän tilaa?

Periaatteessa samoja koneitahan niissä on kuin muissakin audeissa. Tosin taitavat tuossa allroadissa käyttää, 2.5 l tdi:tä jossa on joku tyyppivika. Taisi olla nokka-akseleissa. En muista tarkalleen. Viat on kai korjattu uudempiin malleihin. Tulee sellainen vuosiluku kuin 2003 mieleen, mutta kannattaa lueskella noista, jos tuota 2.5 tdi konetta harkitsee. Ja tuo siis pätee kaikkiin vag:n kyseistä konetta käyttäviin autoihin. Ei pelkästään audi allroadiin. Eli kannattaa vähän vältellä tuota konetta myös a6 mallissa tai ainakin kysellä taustoja. Toinen kone mitä äkkiseltään näyttivät tuossa aulissa käyttävän näytti olevan 2.7l bensa biturbo. Siitä ei ole tietoa itsellä. Mutta jos olet ulkomailta asti autoa katselemassa, niin sama varmaan vilkaista löytyykö tuota allroadia esim 1.9 tdi:nä, jossa ei pahemmin tyyppivikoja ole tai sitten 3.0 tdi:nä. Tosin en ole ihan varma onko noita tehtykkään tuossa ikähaarukassa mitä tuolla rahalla voisi saada, kun nettiautossa ei ainakaan näytä olevan juuri kuin noita 2.5 tdi:tä ja 2.7 biturboa, mutta mahdollisesti saksasta saattaa löytyä laajempi moottorivalikoima kyseistä autoa.
 
Järjettömiä kilometreja noissa Volvoissa. Mulla oli koeajossa, josta laukes turbo koeajossa. Ja se huoltolista oli aivan vitun pitkä, siihen oli 200 tonnin kohdalla vaihdettu kaikki, eli noi ei ole kyllä kovinkaan varmoja ostoksia noilla kilsoilla. Kuka vittu ostaa yli 400 tonnia ajetun auton?
 
Periaatteessa samoja koneitahan niissä on kuin muissakin audeissa. Tosin taitavat tuossa allroadissa käyttää, 2.5 l tdi:tä jossa on joku tyyppivika. Taisi olla nokka-akseleissa. En muista tarkalleen. Viat on kai korjattu uudempiin malleihin. Tulee sellainen vuosiluku kuin 2003 mieleen, mutta kannattaa lueskella noista, jos tuota 2.5 tdi konetta harkitsee. Ja tuo siis pätee kaikkiin vag:n kyseistä konetta käyttäviin autoihin. Ei pelkästään audi allroadiin. Eli kannattaa vähän vältellä tuota konetta myös a6 mallissa tai ainakin kysellä taustoja. Toinen kone mitä äkkiseltään näyttivät tuossa aulissa käyttävän näytti olevan 2.7l bensa biturbo. Siitä ei ole tietoa itsellä. Mutta jos olet ulkomailta asti autoa katselemassa, niin sama varmaan vilkaista löytyykö tuota allroadia esim 1.9 tdi:nä, jossa ei pahemmin tyyppivikoja ole tai sitten 3.0 tdi:nä. Tosin en ole ihan varma onko noita tehtykkään tuossa ikähaarukassa mitä tuolla rahalla voisi saada, kun nettiautossa ei ainakaan näytä olevan juuri kuin noita 2.5 tdi:tä ja 2.7 biturboa, mutta mahdollisesti saksasta saattaa löytyä laajempi moottorivalikoima kyseistä autoa.

Käsittääkseni Allroadia ei ole tehty kuin tuolla 2.5tdi versiona, sekä 2.7biturbona.
Sitten kun mennään uudempiin, niin puhutaan aivan eri hintaluokasta, kuin alle 15k€.
Allroad ois minun unelma-auto, mutta ilmajousitukseen tullut vika ja hups, korjauslappu pyörii 4-5k€ lukemissa.
2,5tdi koneessa ongelma on kannen öljykanavissa ja longlife öljyissä, jotka tuohon malliin tuotiin.
Kuuleman mukaan toimii ihan OK, jos öljyt vaihdetaan normivälein, tiedä sitten ?

Kuitenkin jos auton lähtöhinta on +80k€ uutena, niin se kertoo jo jonkin verran mitä ylläpitokulut ja jälleenmyyntihinnat on.
Saa olla aika puhki ajeltu auto, jotta saat sen tuonne 15k€ alle.
 
Järjettömiä kilometreja noissa Volvoissa. Mulla oli koeajossa, josta laukes turbo koeajossa. Ja se huoltolista oli aivan vitun pitkä, siihen oli 200 tonnin kohdalla vaihdettu kaikki, eli noi ei ole kyllä kovinkaan varmoja ostoksia noilla kilsoilla.

No samalla tavalla ne laukee muutkin, eikä 1kpl sun koeajamia välttämättä ole sama kuin kaikki tarjolla olevat.
Noista löytyy hyviä ja huonoja, varsinkin kun katsoo tuolta sivulta 3, jossa ajokilometrit on jo vähäisemmät ja hinta siellä 15k€ tuntumassa, ei 10k€.


Kuka vittu ostaa yli 400 tonnia ajetun auton?

Joku joka haluaa 10k€ hinnalla 60k€ uushintaisen auton.
Vaihtoehdot on tasan nolla, eli se alkuperäinen hinta vähenee käytännössä vain kilometreillä.
Ja kun haetaan tähän hintaluokkaan Allroadia, A6:sta jne. niin ne on järestään helvetisti ajeltuja.
Jos kelpaa A4, Skodat yms. niin mennään huomattavasti pienemmillä kilometreillä.
 
Pasuuna http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/?id_vehicle_type=1&id_fuel_type=2&pto=16000&yfrom=2003&show_search=1&mileageTo=255000 todella halvalla paljon tilaa saa myös viimeisimmässä vectrassa. Jos jotain XC90 tai allroad ym. volvoja tai audeja haluaa tohon hintaan niin saa ostaa todellakin aika sahatun yksilön, varsinkin dieselinä, mutta kai niidenkin kanssa pärjää :rolleyes:
Saab 9-5 myöskin ihan tilava ja halvempi kun V70. Itseasiassa ainakin takapenkillä tilavampi kuin V70, parempi ajaakin, toisaalta ennen 2004 oli niitä moottoriongelmia monissa bensakoneissa.
 
Vaihtoehdot on tasan nolla, eli se alkuperäinen hinta vähenee käytännössä vain kilometreillä.
Ja kun haetaan tähän hintaluokkaan Allroadia, A6:sta jne. niin ne on järestään helvetisti ajeltuja.
Jos kelpaa A4, Skodat yms. niin mennään huomattavasti pienemmillä kilometreillä.
Totta noiden lähtöhinnaltaan kalliimpien vehkeiden kanssa ja siksi olikin pakko ottaa järki käteen... :D

Sen sijaan normi A6:ia (C6 Avant) alkaa saamaan Saksasta kympin tuntumaan eikä mun mielestä tartte edes järjettömillä kilometreillä ottaa. Siihen päälle noin 5 kilon verot, niin ollaan suunnilleen haarukassa. Ajattelin 2 litraista bensa tai dieseliä, täytyy vielä tarkistaa moottorin tyyppi kun osassa näistä on ollut reilusti ongelmia huoltoliikkeen mukaan. Ideana onkin nyt saada työkaveri mukaan asiantuntijaksi kun hän on kaiken kaikkiaan tuonut toistakymmentä autoa Saksasta kavereidensa kanssa.
 
Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom