Mihin pyramidista?

Liittynyt
29.8.2003
Viestejä
701
Heippa,

Surffalin tuolla "kaikki" penkkiä käsittelevät topicit mutta en löytänyt /ymmärtänyt vastausta mieltäni askaruttavaan kysymykseen. Faktat: syön aika epäsäännöllisesti ja paljon "roskaruokaa". Juon viinaa, poltan tupakkaa, työskentelen liikaa ja nukun huonosti. Salilla käyn kaksi kertaa viikossa, toinen on työntöpäivä eli rinta, hartiat ja ojentajat ja toinen vetopäivä eli selkä ja hauis. Kiertoa tulee siis seitsemän päivää per lihasryhmä. En haluaisi muuttaa elintapojani enkä salikertojen tiheyttä. Sitten ongelmaan, mulle ei oo koskaan tehty ohjelmaa ja treenaan perstuntumalla. Teen penkin pyramidilla (oma koko 169/66kg) 10x60 10x65 10x70 10x75 7x80 5x85 8x70 8x65 10x60. Ensimmäiset kolme on lämppäreitä, 75 tuntuu, loput vedän loppuun. Raskaimmassa painossa (85) pyydän jonkun salilta auttamaan ja teen yhen pakkotoiston sarjan päälle. Sitten teen vinopenkissä 2-3 suht kevyttä sarjaa ja vapailla painoilla pudotussarjan. Perse pysyy visusti penkissä ja pyrin tekemään sarjat mahdollisimman puhtaasti ja rauhallisesti. Mulla ei oo aavistustakaan mikä on maksimi kun sitä en oo kokeillu mutta olettaisin että jossain ysivitosen tienoilla. Kehitys on pysähtynyt. Mitenkäs tota penkkiä saisi rukattua ylöspäin kun tavoitteena on kaikki kultaisen kolmion sivut eli kestävyys, lihasmassa ja hypoteettinen maksimi. Salilla en kehtaa vaivata ketään enempää kun sen yhden jeesin eli useammat pakkotoistosarjat ei mahdollisia. Elintavoista kaikki varmaan ymmärsi että treenaan natuna. Nöyrä kiitos jo etukäteen.
 
Liittynyt
7.7.2003
Viestejä
363
Tupakka pois, viinaa ei ehkä joka viikonloppu ja kunnolla unta :whip: Niin ja ennen kaikkea ruokavalio kuntoon jos lopussa mainitsemasi lihasmassa on tavoitteena. Niin ja ihmisruumissakin on jalat olemassa (pyydän anteeksi lausettani jos olet ne jostain syystä menettänyt). Niitäkin kannattaa treenata jotta saisi sopusuhtaisen vartalon..
 
Liittynyt
23.10.2002
Viestejä
640
Jos kerran et halua muuttaa mitää muuta kuin itse reeniä, niin lisää siihen vaihtelevuutta. Joskus teet vain pitkää sarjaa, joskus vain tiukkia viitosia, jne. Älä anna kropan vain tottua samanlaisena pysyvään (pyramidi)harjoitteluun.
 
Liittynyt
29.8.2003
Viestejä
701
Joo jalkoja tulee treenattua kuntopyörässä kolmisen kertaa viikossa ja juoksemalla kympin lenkkejä. Ainakin tällä hetkellä on sopusuhtainen vartalo eikä "linnunjalkoja". Olen kyllä miettinyt jo pitkään että jalkapäiväkin kannattaisi varmaan ottaa mukaan.
 
Liittynyt
7.7.2003
Viestejä
363
No hyvä, pakko aina mainita kun itse typeryyksissäni joskus nuorempana sillä penkki-haba -linjalla aloiteltiin ja nyt on jalat aika saatanan kaukana yläkropasta ;)
 

AG+

Liittynyt
20.4.2002
Viestejä
998
Aika vahva kaveri

Tolla massalla ja noilla elintavoilla ihan kiva suoritustaso. Saa varmaan aika kivan sotilaspenkkituloksen vedettyä ainakin.

:thumbs:
 
Liittynyt
26.12.2002
Viestejä
6 731
Originally posted by Simba
Heippa,

Faktat: syön aika epäsäännöllisesti ja paljon "roskaruokaa". Juon viinaa, poltan tupakkaa, työskentelen liikaa ja nukun huonosti. Salilla käyn kaksi kertaa viikossa, toinen on työntöpäivä eli rinta, hartiat ja ojentajat ja toinen vetopäivä eli selkä ja hauis.
Tuossa tuo vastaus taitaa seisoa.. Koita nyt hieman 'parannella' elintapoja.. Ensimmäisenä mä koittaisin korjata tuota ruokailua ja unta. Kyllä se onnistuu jos vähän jaksaa yrittää :). Kolmas reenipäivä jaloille mukaan olis aika helvatan kova juttu.

Jos noita tottumuksia ei kiinnosta muuttaa niin sitten on kyllä kovin hidasta kehitystä odotettavissa. Noh, kuten täällä usein on sanottu: jokainen tavallaan. Tuntuu vaan siltä, että tuolla kombinaatiolla on aika turha kovia tuloksia/kehitystä odottaa..

ja nyt takaisin viinipullon ääreen :rolleyes:
 
Liittynyt
4.8.2003
Viestejä
47
Ikä
41
:kippis1: Jos viinaa ja röökii vetää reilusti ja silti vielä juoksee kympin lenkkejä ni "nehän on sitte keskenään balanssissa":Mulla vähän sama juttu.Viikonloppuna tulee kyl otettuu aika ahkerasti mut ei oo viel "harrastus" treenejä haitannu.Vaihtelua harjotteluun niin eiköhän se siitä rullaamaan lähe.
 
Ylös