Mielipiteitä ruokavaliosta?

Seuraavat muodostavat pitkälti ruokavalion rungon. Lisäksi tulevat 2 sekalaista ateriaa, yksi koulussa, toinen kotona, sekä proteiini-hiilihydraatti-juoma reenin jälkeen. Painoa löytyy 70 kg.

Rypsiöljy 15g
Maitorahka 500g
Rasvaton maito 150g
Tonnikala 185g
Kaurapuuro, veteen 125g
Kananmuna, 4 kpl 200g

Proteiineja 160.74 g
Hiilihydraatteja 98.40 g
Rasvoja 40.00 g
Energiaa 1487.11 kcal

Mielipiteitä?

Ei voi sano mielipiteitä ennen kuin kerrot seuraavat:

1) Mitkä ovat tavoitteesi?
2) Pituutesi?
3) Reenihistoria?
4) Reenien tyyli ja tavoitteet nyt?
(5) rasva%)

Toistaiseksi näyttää älyttömän vähäiseltä tuo kalorimäärä, mutta tarkemmin ei voi kommentoida vielä, ilman lisätietoa. Oletko opiskellut pakkiksen FAQin jutut huolella läpi jo?

Originally posted by iivili
Ei voi sano mielipiteitä ennen kuin kerrot seuraavat:

1) Mitkä ovat tavoitteesi?
2) Pituutesi?
3) Reenihistoria?
4) Reenien tyyli ja tavoitteet nyt?
(5) rasva%)

1) Lihasmassaa
2) 171 cm
3) 1 vuosi
4) penkki, mave, kyykky: toistot 10-6
muut: toistot 12-8
palautukset 1-2 min
5) ei tiedossa

Originally posted by Arvi O. Mies
1) Lihasmassaa
Elikkä et ole dieetillä? Ok, no mulle tuossa olisi tuollainen 2000 cal liian vähän plussapuolelle pääsemiseen, mutta kaikkihan me olemme yksilöitä. En kuitenkaan ihan heti uskoisi, että 70kg äijä pystyisi saamaan painoa noin pienellä kalorimäärällä, vaikka se joillekin harvoille (ja autuaille) voi ehkä olla mahdollista. Jospa laskisit vaikka tuosta arvion päivittäiselle energiankulutuksellesi ja menet n. 500 cal yli sen. Jos ei viikossa ole tullut tuollaista selkeätä painonnousua (väh. 300g), niin pistät sitten lisää. Ja tämä kaikki nyt vain siten, että jot et ole tarkoituksella millään miinuskaloreilla.

Edit: Mutta täytyy nyt nostaa hattua tuolle treenityylillesi. Tappavan tehokkaan (ja) yksinkertaisen kuuloista.:worship: Tuollaisella raa'alla yksinkertaisuudella kun ymmärtäisivät varsinkin aloittelijat treenailla (siihen asti kun toimii, sit voisi siirtyä pikkuhiljaa siihen normaaliin hifistelyyn, mitä (melkein) jokainen tuntuisi harjoittavan), niin olisivat tulokset useilla paljon parempia.

1) Lihasmassaa
Elikkä et ole dieetillä? Ok, no mulle tuossa olisi tuollainen 2000 cal liian vähän plussapuolelle pääsemiseen, mutta kaikkihan me olemme yksilöitä. En kuitenkaan ihan heti uskoisi, että 70kg äijä pystyisi saamaan painoa noin pienellä kalorimäärällä, vaikka se joillekin harvoille (ja autuaille) voi ehkä olla mahdollista. Jospa laskisit vaikka tuosta arvion päivittäiselle energiankulutuksellesi ja menet n. 500 cal yli sen. Jos ei viikossa ole tullut tuollaista selkeätä painonnousua (väh. 300g), niin pistät sitten lisää. Ja tämä kaikki nyt vain siten, että jot et ole tarkoituksella millään miinuskaloreilla.

Originally posted by Kuukkeli
Elikkä et ole dieetillä?

En ole dieetillä.

Kieltämättä tuo kalorimäärä on sellaisenaan pieni, mutta siitä puuttuu kaksi ruokailua, joiden ravintoarvoa on vaikea ennustaa (ainakin kouluruokailun osalta).

Jos tarkastellaan päivittäistä proteiiinin ja rasvan saantia, lienevätko em. määrät oikealla tasolla/suhteessa?

Seuraavat muodostavat pitkälti ruokavalion rungon. Lisäksi tulevat 2 sekalaista ateriaa, yksi koulussa, toinen kotona, sekä proteiini-hiilihydraatti-juoma reenin jälkeen. Painoa löytyy 70 kg.

Rypsiöljy 15g
Maitorahka 500g
Rasvaton maito 150g
Tonnikala 185g
Kaurapuuro, veteen 125g
Kananmuna, 4 kpl 200g

Proteiineja 160.74 g
Hiilihydraatteja 98.40 g
Rasvoja 40.00 g
Energiaa 1487.11 kcal

Mielipiteitä?
Mitenköhän olet hiilihydraatit laskenut?!... Meinaan että 125g puuroo ei sisällä kuin n.10g hiilareita, 125g kaura hiutaleita tosin n.70g hiilihydraatteja, mutta siitä määrästä tulee niin perkuleesti puuroo,etten usko et aivan niin paljon syöt...n.1kg?!
Mut olihan se sanonta:"tykkää kuin hullu puurosta...":kuola:

En ole dieetillä.

Kieltämättä tuo kalorimäärä on sellaisenaan pieni, mutta siitä puuttuu kaksi ruokailua, joiden ravintoarvoa on vaikea ennustaa (ainakin kouluruokailun osalta).

Jos tarkastellaan päivittäistä proteiiinin ja rasvan saantia, lienevätko em. määrät oikealla tasolla/suhteessa?

Rohkeasti vain kysymään ruokalaemännältä aterian ravintoarvoja.:) Proteiinia saat syödä toki enemmänkin. Itse lisäisin päivittäiseen ruokavalioosi esim. ruisleipää keittokinkulla ja kevyellä juustolla ja tonnikalan kanssa raejuustoa ym. Voisit myös alkaa tutustua jo vuoden treenin jälkeen lisäravinteisiin..
Minä en ole mikään pro neuvomaan ravintoasioita mutta näistä neuvoista ei ainakaan haittaa sulle ole.;)

Re: Re: Mielipiteitä ruokavaliosta?

Originally posted by höyhen
Mitenköhän olet hiilihydraatit laskenut?!

No siinä on nyt mennyt puurot ja jauhot sekaisin. Valmiin puuron ja ryynien painot eroavat tietysti toisistaan. :wall:

Originally posted by Dracone
Rohkeasti vain kysymään ruokalaemännältä aterian ravintoarvoja.:) Proteiinia saat syödä toki enemmänkin. Itse lisäisin päivittäiseen ruokavalioosi esim. ruisleipää keittokinkulla ja kevyellä juustolla ja tonnikalan kanssa raejuustoa ym. Voisit myös alkaa tutustua jo vuoden treenin jälkeen lisäravinteisiin..
Minä en ole mikään pro neuvomaan ravintoasioita mutta näistä neuvoista ei ainakaan haittaa sulle ole.;)

Sen melkein tietää kysymättäkin että hiilareita ja huonoa rasvaa se laitoskeittiön ruoka sisältää.

Eikös proteiinin määrä pitäisi olla noin 2g/painokilo? Lisäravinteistahan olen jo käyttänyt proteiinia ja maltoa palautusjuomaan sekä kreatiinia satunnaisesti.

JaaAAaa. :valaistus: Laskitkos sen päivittäisen kalorimääräsi jo tuosta antamastani linkistä? Itse tekisin niin, että laskisin sen kalorimäärän, ja ottaisin muista ruokailuista suunnilleen sen määrän ja sitten nuo kahdesta ateriasta tulevat kalorit toisivat sitten sen plussan. Ja noista kalorijakaumista eri makroravinteiden välillä... No itse laittaisin ainakin noita hiilareita sen verran lisää, että menisi yli proteiinimäärän. Ja lisäisin myös hiukan rasvaa. Ja nuo ruokavalintasi ovat vähän yksitoikkoisia, itse lisäisin vielä ainakin kasvikset ja hedelmät.

No mutta...

Itselläni oli inttiä ennen 65kg paino. Tämä siis noin 1,5 vuotta sitten. Nykyään paino on 73kg, rasvat nyt 13-15%, silloin samaa luokkaa. Ja energiaa ei ole varmana tullut missään vaiheessa juurikaan enempää kuin 2000-2500kcal. Eli yksilöitä ollaan.

Ei silti, pitäisi alkaa syömään enemmän.

Back
Ylös Bottom