Oon nyt tahkonnu kokovartalo-ohjelmaa vuoden alusta lähtien ja ajattelin että olis aika siirtyä kaksijakoiseen. Mitä mieltä olette tällaisesta?
Myös vinkkejä optimaalisesta suoritusjärjestyksestä olis kiva saada. Oon tehny tämän pakkiksen ja exrx.netin avulla.
1. ylävartalo
soutulaite lämppäriks
penkkipunnerrus levytangolla 3 x 12
vinopenkki käsipainoilla 3 x 15
ylätalja 3 x 12
selkäpenkki 3 x 15
etunostot käsipainoilla 3 x 15
sivunostot käsipainoilla 3 x 15
--sopisko nämä tai toinen näistä paremmin tehtäväks taljassa?
ojentajat taljassa köydellä 3 x 15
hauis käsipainoilla 3 x 15
2. Alavartalo
lämppäriks suht reipas kuntopyöräily, sekä sarjat lähentäjiä ja loitontajia ettei tulis kipua (lonkan koukistaja + jumittava pakara/alaselkälihas ongelmina)
Askelkyykky Smithissä 3 x 15
Reidenojennus koneessa 3 x 15
Reidenkoukistus koneessa 3 x 15
Pohkeet jalkaprässissä 3 x 15
Jalannostot maaten 2 x 20
vartalonkierrot koneessa 2 x 20
vatsarutistukset koneessa tai jumppapallolla 2 x 20
Mitä tosta vois muuttaa tai optimoida? Lisäks vielä 1-2 juoksulenkkiä/sauvakävelyä ja 1 pace viikossa. Tavoitteet ovat harrastuksellisia, eli tehdä kun on kivaa ja pysyy pää ja paikat kunnossa. Samalla vois tulla lihasta ku olen aika heikko ja näyttää paremmalta kun kesä tulee. Onnistuukohan nää (varsin vaatimattomat tavoitteet) tällä pelillä.
Myös vinkkejä optimaalisesta suoritusjärjestyksestä olis kiva saada. Oon tehny tämän pakkiksen ja exrx.netin avulla.
1. ylävartalo
soutulaite lämppäriks
penkkipunnerrus levytangolla 3 x 12
vinopenkki käsipainoilla 3 x 15
ylätalja 3 x 12
selkäpenkki 3 x 15
etunostot käsipainoilla 3 x 15
sivunostot käsipainoilla 3 x 15
--sopisko nämä tai toinen näistä paremmin tehtäväks taljassa?
ojentajat taljassa köydellä 3 x 15
hauis käsipainoilla 3 x 15
2. Alavartalo
lämppäriks suht reipas kuntopyöräily, sekä sarjat lähentäjiä ja loitontajia ettei tulis kipua (lonkan koukistaja + jumittava pakara/alaselkälihas ongelmina)
Askelkyykky Smithissä 3 x 15
Reidenojennus koneessa 3 x 15
Reidenkoukistus koneessa 3 x 15
Pohkeet jalkaprässissä 3 x 15
Jalannostot maaten 2 x 20
vartalonkierrot koneessa 2 x 20
vatsarutistukset koneessa tai jumppapallolla 2 x 20
Mitä tosta vois muuttaa tai optimoida? Lisäks vielä 1-2 juoksulenkkiä/sauvakävelyä ja 1 pace viikossa. Tavoitteet ovat harrastuksellisia, eli tehdä kun on kivaa ja pysyy pää ja paikat kunnossa. Samalla vois tulla lihasta ku olen aika heikko ja näyttää paremmalta kun kesä tulee. Onnistuukohan nää (varsin vaatimattomat tavoitteet) tällä pelillä.