Mielipiteitä isän dieetistä

Moro

Mulla sitten on aina asiaa näistä dieeteistä :hyper:

Mut tosiaan, mun iskä on nyt 54 vuotias ja on (ainakin ollut) reilusti ylipainoinen. Mä oon kannustanut sen nyt dieetille ja lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen. Se on ennenkin yrittänyt näitä, mutta jossakin kohdassa se on vaan tyssännyt. Mut nyt mä uskon et se on paljon motivoitunut, sillä mä oon sille suoraan sanonut et olis kiva nähdä se elossa vähän kauemminkin...

Iskä on apteekista ostanut semmosen setin missä on sellasissa pusseissa kaikki välttämätön... Se on ainakin lääkärin suosittelema, et kyl mä ainaskin uskon et se on ihan turvallinen kuuri. Se on todella matalakalorinen. Sellasia pusseja syödään päivässä joku 6 kpl ja niistä tulee kaloreita jotain 700 paikkeille. Kyl mä uskon että noinkin radikaali dieetti on ainakin aluksi aika tehokas, että rasva kyllä varmaan palaa. Kylä se jo on aika paljon laihtunutkin, sen näkee jo naamastakin...
Mut kuitenkin mitä mieltä te ootte tästä

http://www.yliopistonapteekki.fi/se...roductName=NUTRILETT+INTENSIV+VLCD-VALMISTEET

Tarkempia speksejä en löytänyt mistään...

Mut kuiteskin iskä on syönyt lisäksi päivällä esim jonkun 1-2 omenaa, kun toi kalorimäärä on niin alhanen, et on vaan kuulemma pakko syödä jotain lisukkeeksi...
Mut onko toi omena järkevä? onko jotain järkevämpää syötävää? Eikös siinä oo aika paljon sokeria?

Painoa muuten on sit jotain 110-120 kiloa, se ei ole jostain syystä kertonut mulle tarkasti. Pituutta on jotain 184.

Onko vielä mitään muita ehdotuksia?

Omenassa on pääasiassa hedelmäsokeria, eli hyvää syöätävää on dieeteillä. Mäki oon dieetillä ja omena on mun ruokavalion yksi peruskivistä. Syön 1500 kcal päivässä ja painan 85,1 kg.

Sinuna en kyllä iskääsi noin rankalle dietille lykkäisi missään tapauksessa.
Isäsi peruskulutus päivässä ilman liikuntaakin on jo 3000kcal pintaan niin joku 700kcal + mitä omenoista tulee on aivan liian vähän!

Lisäravinteeksi vaihtaisin noi apteekin pussit esimerkiksi pakkiksen verkkokaupassa saatavilla olevaan protein xl juomajauheeseen ja johonkin monivitamiini- ja hivenainevalmisteeseen.

Sitten esimerkiksi aamupalalla voisi syödä pari ruisleipää kalkkunasiivuilla ja juustonpalasella ja siihen päälle protein xl drinkki (tai maitorahka, raejuustoa tms.)

Sitten lounaalla ihan normaali lämmin ateria joka koostuisi esim. pastasta, riisistä, lihasta, kalasta, kanasta, ja salaatista.

Päivällisellä(klo. 16-18?) vaikka samanlainen setti. Pointtina kuitenkin se että annokset pysyisivät kohtalaisen pieninä.

Sitten tuosta eteenpäin pelkkää proteiinia 3-4 tunnin välein kunnes onkin tuutu-aika :D
Tässä juuri sopivanlaisen annoksen saa protein xl:ää litkimällä.

Jo tälläisellä ruokavaliolla pitäisi 110-120kg painavan kaverin laihtua aika rivakasti, ja sitten kun alkaa keho käymään säästöliekillä niin on mahdollisuus tiputtaa kaloreita lämpimistä safkoista..

En ole ekspertti mutta oli pakko laittaa muutama oma miete kun kuulosti niin kauhealta tuo 700kcal + omenat/päivä noin isolle kaverille :D

Onnea ja tsemppiä isällesi! Hienoa jos pystyy karistamaan liiat pois :whip:

Mua vähän arveluttaa noi Nutriletit. Hiilareina maltodekstriiniä, vehnää, sokeria eli paljon kaikenlaisia nopeita hiilareita. Edestakaisin heittelehtivä verensokeri yhdistettynä aivan liian pieniin kaloreihin ei kuulosta lupaavalta. Hyvien rasvojen ja proteiinien saannista täytyisi pitää huolta.

Riipisen dieetti kuulostaa mun korviin paljon järkevämmältä. Pastat ja riisit tietenkin sitä tummaa versiota. Muutenkin taitaa palstalta löytyä monenlaista dieettiä, jotka ainakin kuvien perusteella on toiminut (tosin työtä on tehty muutenkin kuin syömisen kanssa).

Mut jos on todela ylipainoinen..en siis tarkoita bodaria joka bulkannut :) .Niin silloinhan suositellaan ENE-diettiä.Erittäin niukka energinen dietti..Tsekkaappa täältä www.kaypahoito.fi ja hakusanaksi:eroon liikakiloista
Siinä on hyvää tekstiä tästä Ene:stä ja oikeasta ylipaino ongelmasta. ;)
Muista tsempata iskääs paljon, jotta jaksaa päästä renkaista eroon!! :)

ei mitään radikaalia diettiä tuohon alkuun, ton ikäsellä ukolla loppuu se into heti alkuunsa liian rankala dietillä. aluksi ainakin syö niitä tasan samoja ruokia kuin aiemminkin mutta vähemmän, aluksi pudottaa kalorit tuonne 2500kcal tuntumaan, sitten kun paino ei enään meinaa tippua niin sitten taas vähemmän, sitten kun tuntuu ettei tässä enään saa syödä juuri mitään otetaan niitä puhtaampia ruokia mukaan jotta saa syödäkin enemmän tyydyttääkseen kalori tarpeensa. sinä autat isääs sitten siinä kalorin laskennassa kun tuon ikäsillä ei ole siihenkään intoa pätkän vertaakaan.

neutraali sanoi:
ei mitään radikaalia diettiä tuohon alkuun, ton ikäsellä ukolla loppuu se into heti alkuunsa liian rankala dietillä. aluksi ainakin syö niitä tasan samoja ruokia kuin aiemminkin mutta vähemmän, aluksi pudottaa kalorit tuonne 2500kcal tuntumaan, sitten kun paino ei enään meinaa tippua niin sitten taas vähemmän, sitten kun tuntuu ettei tässä enään saa syödä juuri mitään otetaan niitä puhtaampia ruokia mukaan jotta saa syödäkin enemmän tyydyttääkseen kalori tarpeensa. sinä autat isääs sitten siinä kalorin laskennassa kun tuon ikäsillä ei ole siihenkään intoa pätkän vertaakaan.

Tollanen dieetti on aika varma, mutta se on aika hidas. Musta tuntuu, että tollanen erittäin vähäkalorinen dieetti on ainakin tässä 1-2 viikkoa hyvä idea. Toi sun mainitsema dieetti vaatii kuitenkin aika paljon kärsivällisyyttä alkuun. Mä ajattelen niin, että kun paino putoaa tossa alussa paljon, niin se motivoi jatkamaan. Ehkä sitten kun se painon puhotus tasaantuu, niin voi aloittaa tollasen järkevämmän dieetin.

Pitää nyt muistaa, että tässä on hieman eri tavoitteet, kun millään lihasten varjelulla ei ruveta hifistelemään.
Jossakin vaiheessa kun tota painoa lähtee tippumaan koitan saada lähtemään sen vaikka kävelylenkille.

Mutta siis eihän toi VLCD dieetti ole kohderyhmälleen kuitenkaan mitenkään vaarallinen, eihän?

Ite lähtisin kokeilemaan tuossa tapauksessa low-carbbia. Paljon proteiinipitosta ruokaa, ja hiilarit minimiin, ni voisin luulla ettei ole jatkuvaa nälkää vaikka miinuksella mentäiskin.

Pistä se ukko atkinssille tai vastaavalle, niin alkaa tapahtua. Luulis motivaationkin kasvavan, kun tulosta tulee nopeesti...

neutraali sanoi:

Jotain tänsuuntaista itsekin mietein, tosin jos ylipainoa on paljon, voi kyllä mun mielestä tiputtaa ne kalorit huoletta johonkin 2000 paikkeillekin, etenkin jos sitä liikuntaa ei juuri mukana ole.

Mutta paskat pois karsimalla saa jo paljon aikaa, eli sokerit sun muut huisin helvettiin ruokavaliosta niin alkaa jo sillä tulemaan tulosta.

Kyllähän toi ENE tai VLCD toimii, varmasti, ja kun ylipainoa on noinkin paljon niin isäsi kuuluu VLCD:n "kohderyhmään". Ja helppohan se on kun ei tarvitse miettiä vitamiinien tms. saantia toisin kuin omatekoisilla puolipaastoilla. Tosi outoa on että Nutrileteissä on maltoa tms. hiilareina, mutta se on tietty halpaa. Ja toihan on omatoimilaihdutuksessa vain 1-2 viikon ajalle tarkoitettu joten siinä ei ehdi itseään telomaan vaikka eläisi ton ajan pikkukivillä Nutriletin sijasta.

Toi kertookin sitten kaiken siitä että noi valmisteet on tarkoitettu lihaville sohvaperunoille:

Valmisteet sisältävät riittävästi hyvälaatuista proteiinia (vähintään 50 g), välttämättömiä rasvahappoja (vähintään 3 g), vitamiineja ja hivenaineita päivän tarvetta vastaavan määrän.

Aika rankka on mutta mikäs siinä sitten.

Kannattaa se jatkoruokavalio suunnitella riittävän hyvin etukäteen, ettei jää sitten möllistelemään että mitäs sitten..

:offtopic:
Oli muuten aika hyvä:
Ei ainoaksi ravintolähteeksi lapsille tai nuorille, vanhuksille, raskaana oleville tai imettäville, vaativan fyysisen rasituksen aikana, syömishäiriöistä kärsiville tai henkilöille, joilla on aineenvaihdunnan häiriöitä, tai muissa tilanteissa, joissa vähäinen energiansaanti ei ole suositeltavaa.

Back
Ylös Bottom