Mielipiteitä Gainomaxin Recovery-palkkarista

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ikä
41
Mitäs mieltä mimmit olette Gainomaxin Recovery-palautusjuomasta? En ole käytännössä koskaan käyttänyt mitään palkkaria, mutta nyt sen iänikuisen banaanin lisäksi olen muutaman viikon ajan treenin jälkeen juonut myös 2,5dl tuota Gainomaxia (pääsen ruokailemaan kunnolla vasta kotimatkan jälkeen, eli n.45-60min treenin jälkeen).

Koostumus per 100ml

*energiaa 100 kcal
*proteiinia (kaseiini, hera) 16gr
*hiilihydraatteja, joista sokeria 5gr ja maltodekstriiniä 6gr
*rasvaa <1gr

+pieniä määriä natriumia,B12 vitamiinia, kalsiumia jne.

Onhan tuo ihan hyvä lisä banaanille, varsinkin jos et ole järin suurikokoinen. Miksi et sotke itse palkkariasi? ....sillä vaan, että gainomax on älyttömän kallista perusheraan verrattuna. Hyvää se kyllä on. :P

Proteiinista osa on kaseiinia ja hilarista osa sakkarooisia, maitoon tehty. Ei laadukkain mahdollinen, mutta varmsti paljon banaania parempi, koska sisältää proteiinia. Eikös noi ole aika kalliita? 2e purkillinen tai jotain sinnepäin.

Itselläin on käytössä malto ja hera erikseen malto 6e/kg ja hera 40e/ 900g

Juu siis maksaa sen about 2e kpl, mutta kun ei ole minkäänlaista tietotaitoa mennä itse noita sotkemaan ja vielä siten, että maistuisi jotenkin juotavalta :) tuo on nimittäin tosi hyvän makuista kaiken muun lisäksi ;)

Mutta jos on jotain vinkkejä mitä eksakteja mömmöjä ostaa ja sekoittaa mitä määriä ja mihin (veteen, maitoon, mehuun??) niin otetaan kyllä innolla vastaan :)

Niin joo ja teettekö nuo omat sekoitukset valmiiksi johonkin pulloon ennen treeniä vai miten?

...lopettakaa nyt se kaseiinin ja sakkaroosin mollaaminen.... Tavalliselle tallaajalle on ihan sama tuleeko ne hiilarit maltosta vai sakkaroosista, ainoa käytännön ero on hinta. Palkkarissa on hyvä olla jotain nopeaa hiilaria kuten heraa, mutta se että osa prodesta on kaseiinia ei ole haitaksi, päinvastoin. T.Assis, pakkiksen maitotyttö ;)

Edit: Mafiatar, samaa nannaa saat, kun sotket reilun satsin maitokaakaota, jonka terästät heralla. Jos haluat erityisen namppaa, käytä hyla-maitoa. Tai jos haluat mansikkaa, sotke keskenään maitoa ja mansikan makuista perusheraa. Jos käytät paukkuheraa (viittaan tällä paakkuuntuvaan koostumukseen), käytä sheikkeriä. Mulla on fastin hera80:ä, sekoittuu pullossa hyvin eikä tule paakkuja.

Tavalliselle tallaajalle on ihan sama tuleeko ne hiilarit maltosta vai sakkaroosista, ainoa käytännön ero on hinta. Palkkarissa on hyvä olla jotain nopeaa hiilaria kuten heraa, mutta se että osa prodesta on kaseiinia ei ole haitaksi, päinvastoin.

Olisin taipuvainen komppaamaan Assista tässä - sinänsähän palautusjuomassa ei ole mitään sen erityisempää taikaa, vaan periaatteessa voisi pistellä vaikka perunamuusia ja lihapullia heti treenin päälle, ja lopputulos olisi ihan sama :)

Juu siis maksaa sen about 2e kpl, mutta kun ei ole minkäänlaista tietotaitoa mennä itse noita sotkemaan ja vielä siten, että maistuisi jotenkin juotavalta :) tuo on nimittäin tosi hyvän makuista kaiken muun lisäksi ;)

Mutta jos on jotain vinkkejä mitä eksakteja mömmöjä ostaa ja sekoittaa mitä määriä ja mihin (veteen, maitoon, mehuun??) niin otetaan kyllä innolla vastaan :)

Niin joo ja teettekö nuo omat sekoitukset valmiiksi johonkin pulloon ennen treeniä vai miten?

Musta olisi kyllä ihan hyvä idea sekoittaa itse palkkari, koska silloin annoshinnaksi tulee huomattavasti vähemmän kuin tuo 2e. :)
Gainomax maistuu hyvältä ja onkin ihan hyvä 'hätävara' mutta aika niukasti tulee proteiinia tuosta tetrasta. Kun ostaa jonkun isomman palautusjuomapurkin/ -pussin tai pilkottua heraa ja maltoa, niin kotona vain laittaa sekoituspulloon jauheen valmiiksi ja treenin päälle lisää veden siihen. Aika kätevää.

Mun mielestä palkkarin suhteen saa vähän hifistellä vaikka olisi 'tavallinen tallaajakin';)..ei ole yhtään huono juttu lisätä palautusjuomaan L-leusiinia ja L-Glutamiinia, eikä tule annoshinnaksi sittenkään vielä kovin paljoa. Monissa valmiissa palautusjuomissa on noita kuitenkin melko vähän, kun harva tyttö nyt kovin suuria annoksia käyttää. Monesti esimerkiksi L-Glutamiinia on 5g/100grammassa, kun annos on esimerkiksi 60grammaa...tällöin on hyvä lisätä.

Palautusjuoma on ehkä kaikkein perustelluin lisäravinne, jos jotakin haluaa käyttää...näkemyksiä on kuitenkin monia juuri tuosta kaseiinista ja maitoon sekoittamisesta ym. Itse suosin perinteistä palautusjuomaa suhteella puolet pilkottua proteiinia ja puolet maltoa. Ei ole ollut mitään tarvetta tuota muuttaa, kun kerran tähän astikin on ihan hyviä tuloksia tullut. Kaseiinia otan itse yötä vasten.

Makuasioita ja tottumiskysymyksiä sekä omaan kokemukseen perustuvia juttuja. Voisi kuvitella kuitenkin, että Gainomax on yksi vaihtoehto monien joukossa, ei kuitenkaan luultavasti se edullisin tai paras, mutta parempi kuin ei mitään...ja totta..HYVÄLTÄHÄN se maistuu!;)

Voisinpa minäkin avata sanaisen arkkuni. Itselläni oli jokin aika sitten(aloittelija kun olen) vähän samanlainen ongelma. Palautusjuomien sekoittelu tuntui vaikealta, ja kuitenkin koin, että sellaisesta voisi olla hyötyä. Ostin valmiin sekoituksen (http://www.sportsnutrition.fi/product_info.php?cPath=239&products_id=474), jota olen nyt jonkin aikaa vedellyt ihan tyytyväisenä. Mikään halpahan ei tuokaan toki ole, mutta ainakin itselläni toimii hyvänä välivaiheena ennen mössöjen omatoimista sekoittelua, ja makukin on ok.

Ostinpa sitten minäkin tuota Fastin hera80:tä, ja tein siitä äsken punttitreenin jälkeen sekoituksen jossa 1dl jauhetta + 3,3dl vähärasvaista vadelmakaakaojuomaa. No eihän tämä niin makeaa ole mutta juotavaa kuitenkin. :)
Jatkossa pitäisi silti vaihtaa tuo vadelmakaakao johonkin muuhun, koska tölkki sitäkin maksaa sen 1,50e joten eipä tule yhtään edullisemmaksi :rolleyes:

Mites muuten kun ei ole salilla mitään jääkaappia, niin kuinka vois tehdä maitopohjaisen sekoituksen? toinen vaihtoehtohan on kai sitten mehu, jota pystyy juomaan huoneenlämpöisenäkin..

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mites muuten kun ei ole salilla mitään jääkaappia, niin kuinka vois tehdä maitopohjaisen sekoituksen?

Puolen litran limpparipullossa säilöttynä maitopalari pysyy huoneenlämmössä noin 2,5h juomakelpoisena. Pari tuntia jopa viileänä, riippuu toki miten kylmä se oli alunperin. Jos esim. kävelee tai pyöräilee salille, palarihan ehtii pihalla jäähtyä jo varsin kylmäksi pakkasten aikaan...

Puolen litran limpparipullossa säilöttynä maitopalari pysyy huoneenlämmössä noin 2,5h juomakelpoisena. Pari tuntia jopa viileänä, riippuu toki miten kylmä se oli alunperin. Jos esim. kävelee tai pyöräilee salille, palarihan ehtii pihalla jäähtyä jo varsin kylmäksi pakkasten aikaan...

Totta. Ja mä jäähdytän palarin aina ennen salille menoa vähän aikaa pakastimessa. Toki niin ettei se jäädy tai kiteydy vaan viilennän 5-10 minsaa ennen lähtöä -> säilyy hyvin ja kylmänä sen 2-3 tuntia minkä assis jo mainitsikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom