mielipiteitä/apuja diettisuunnitelmaani.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maril
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
tere. asiani on yksinkertainen, tosin selitykselläni todennäköisesti saan sen vaikeaan muotoon.

elikkä-olen kestävyysurheilija(talvilaji)ja nyt kun kisakausi pian loppuu haluaisin kokeilla diettausta ja poistaa tuota rasvaa. sain viime syksynä harjoitus/kisakaudelle ruokaohjelman ja sitä olen noudatellut. (KEVYTviikko 2046kcal pr/hh/r 142,8/290,2/33,1). mutta että mihin suuntaan ja lähinnä siis minkä verran kannattaisi grammamääriä liikutella, kun haluaa poistaa mahdollisimman tehokkaasti rasvaa kannattaako proteiinimäärää enää nostaa tuosta. ja rasva määrää laskea? vai hoituisiko painonpudotus pelkällä hiilihydraattimäärän pudotuksella.? (huom. kisakauden loputtua aerobisenharjoittelun määrä laskee hiukan ja voimajakso alkaa..->pääsee salille) olen itse tehnyt ennakkoon jonkinlaista suunnitelmaa, mutta kun en ole kovinkaan varma omista ravintoterapeutin taidoistani niin päätin kysellä uskonvahvistusta. miltä kuulostaa tälläinen päivärytmi 1.1300kcal 2.1300 kcal 3.1550kcal 4.1550kcal 5.1300kcal 6.1300kcal 7.mässy
onko liian alhaiset? (esimerkki 1550 kcal päivästä on NOIN pr/hh/r 140/225/10)
ainiin. ja vielä yksi asia. diettikauteni voi olla maksimissaan 1,5kk koska sitten alkaa taas määrällinen aerobinen harjoittelu jolloin ei voida elellä alle kulutuksen!

tämän hetkisiä lukemia.
pituus 171.1
paino 59.5
rasvaprosentti 18%(pihdeillä) elikkäs reilusti vielä läskiä löytyy. noin ämpärillinen.

ja nyt ihmettelet että mitä helvettiä minä, ei bodari, tulen tänne vinkumaan ohjeita...mutta. lueskelin näitä threadeja (tai jotain :D ) läpi ja toivoni heräsin sen suhteen että saattaisin saada apuja omaan tilanteeseeni.. niin.. ja samalla tunnen kuuluvani ´teihin´. koska rakastan puntilla oloa!! ja siksi :worship: kaikille voimanaisille,joilla on hyvä kroppa tai ainakin se on tällä hetkellä päämääränä. hienoa kun naisilta löytyy asennetta.

-kettu kuittaa.

Älä missään nimessä pudota kaloreita noin paljon! Menet säästöliekille ja diettaamisesta ei tule mitään.

Mitenkä 171,5 cm varresta voi löytyä ämpärillinen rasvaa kun paino on vaan 59,5kg?
Oletko ihan varma, että diettaaminen on paikallaan?

Jos vastaus on kyllä, niin aloita korkeintaan jollain 200 kcal pudotuksella. Katsele 2-4 viikkoa sillä. Protskumäärä on mielestäni aika hyvä painoon nähden, rasvat aika minimissä (älä pudota niistä, pidä huoli että rasvat tulee hyvistä lähteistä - kasviöljyt) eli tuo 200 kcal lähtisi sitten hiilareista.

Voit toki myös kokeilla ensialkuun niin että jatkat tuolla nykyisellä kalorimäärällä mutta alotat sen punttaamisen. Siinä tulee jo yksi "shokki" elimistölle. Siitä sitten parin viikon päästä kaloreiden pudotus.

Paljonko olet tehnyt aerobista aiemmin?

:) Nostaisin tuolta esille ihan vain pari kohtaa, mitkä pistivät silmääni, joita sinun kannattaisi todellakin miettiä. Mitään valmista vastausta en kykene antamaan, kun en tunne tapausta tarkemmin. Mietis näitä asioita :
- Rasvan määrä! 33 g rasvaa? VAIN? Sinuna söisin enemmän hyödyllisiä rasvoja. Saati sitten jos tiputat rasvan saannin 10g PV ???
- Energia määrä! Todella alhainen! Jos lähdet liikenteeseen 1300 kcal , 1550 kcal dieetille lähtiessäsi ovat TODELLA alhaisia energiamääriä! Millä meinaat porskuttaa hyvä nainen ? Saati sitten tuosta määrästä vielä tiputtaa dieetin edetessä?
- Mässypäivä! Mikä se sellainen on? Tarkoitatko normaalia hiilaripäivää vai totaalista mässypäivää? Jos tarkoitat mässypäivällä sellaista päivää, milloin syöt kaikkea pahaa energiasaantiasi tarkkailematta, unohda koko homma. Tällaiset mässypäivät eivät kuulu ainakaan minun filosofiani :) mukaisiin dietteihin. Ne ovat täysin hyödyttömiä. Mikäli ajat takaa aineenvaihdunnan nopeutumista, voit toteuttaa asiaa energiavaihteluilla tai hiilaripäivillä. Mitään hyötyä holtittomissa mässypäivissä en näe.Päinvastoin. Sen sijaan, että pitäisit yhden mässypäivän, jakaisin senkin päivän ylimääräiset energia saannit muille päiville, ja toteuttaisin aineenvaihduntahoputtimet normaaleilla hiilaripäivillä, jotka aloittaisin vasta dieetin ollessa pidemmällä.
Kiinnitäs huomioita muun muassa noihin seikkoihin. Mitään ehdottomia totuuksia en jakele, nuo ovat vain minun näkemyksiäni. Onnea dieetille!

maril sanoi:
tere. asiani on yksinkertainen, tosin selitykselläni todennäköisesti saan sen vaikeaan muotoon.

elikkä-olen kestävyysurheilija(talvilaji)ja nyt kun kisakausi pian loppuu haluaisin kokeilla diettausta ja poistaa tuota rasvaa. sain viime syksynä harjoitus/kisakaudelle ruokaohjelman ja sitä olen noudatellut. (KEVYTviikko 2046kcal pr/hh/r 142,8/290,2/33,1). mutta että mihin suuntaan ja lähinnä siis minkä verran kannattaisi grammamääriä liikutella, kun haluaa poistaa mahdollisimman tehokkaasti rasvaa kannattaako proteiinimäärää enää nostaa tuosta. ja rasva määrää laskea? vai hoituisiko painonpudotus pelkällä hiilihydraattimäärän pudotuksella.? (huom. kisakauden loputtua aerobisenharjoittelun määrä laskee hiukan ja voimajakso alkaa..->pääsee salille) olen itse tehnyt ennakkoon jonkinlaista suunnitelmaa, mutta kun en ole kovinkaan varma omista ravintoterapeutin taidoistani niin päätin kysellä uskonvahvistusta. miltä kuulostaa tälläinen päivärytmi 1.1300kcal 2.1300 kcal 3.1550kcal 4.1550kcal 5.1300kcal 6.1300kcal 7.mässy
onko liian alhaiset? (esimerkki 1550 kcal päivästä on NOIN pr/hh/r 140/225/10)
ainiin. ja vielä yksi asia. diettikauteni voi olla maksimissaan 1,5kk koska sitten alkaa taas määrällinen aerobinen harjoittelu jolloin ei voida elellä alle kulutuksen!

-kettu kuittaa.

Kalorit liian alhaalla. Lähde ylempää liikkeelle. Pidä ensin tasaista ja ota kalorivaihtelut mukaan myöhemmin. Kokonaisuudessaan 1,5 kk dieetti on aika lyhyt. Siinä ei kauheita tuloksia voi odottaa. Niin ja se mässypäivä noin lyhyellä dieetillä on turha. Sen 1,5 kk:tta voit vetää ilman sitä ja aineenvaihduntasi toimii varmasti ihan hyvin. Kalorivaihtelut ja pienet tiputukset 2 vkon välein pitää sen käynnissä. Suhteet ihan ok, paitsi että rasvaa saat nostaa 10g.

Ironbutt - teen aerobista tällä hetkellä 5-8h viikossa(kisakausi), kesällä ja syksyllä sitten 8-16h viikossa. ja sitten voimaharjoittelu päälle. joka on muulloin kun keväällä melko pitkälti kuntopiiri muotoista. mutta sitten keväällä haetaan maksimivoimaa. mutta aina kun keväällä alkaa käymään salilla enemmän, se toimii ikäänkuin shokkina keholle. siinä olet oikeassa.

Annie Stark - mässypäivällä tarkoitin siis hiilaripäivää jolloin syödään enemmän hiilihydraatteja kuin normaalipäivänä mutta siis silti mahdollisimman "puhtaita hiilihydraatteja", en vain tiennyt siis sanastoa...

Pinja - kuten tuossa ylempänä sanoin. mässypäivällä tarkoitin siis vain "runsas hiilihydraattista" päivää. mutta ehkä siltikin varmasti olisi fiksumpaa jakaa sen päivän hiilihydraattimäärät tasaisesti viikolle (?) ja koska tosiaan tuo siirtymäkausi hiihtolajeissa on niin lyhyt niin siksi aikaa on vain 1,5kk..

ja sitten olisi vielä yksi lisä kysymys. nesteestä. kuinka paljon pitää normaalipäivänä juoda? tai entäs sitten kun diettaat? juon vettä tällä hetkellä noin 6 litraa päivässä + urheilujuoma treenin aikana. voiko juoda liikaa?

vitsi, nää vastaukset tuli nyt näin ku en ole oikein vielä oppinu käyttämään tätä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom