Mulla on sellainen tilanne, että lopetin mielialalääkkeen käytön (Sepram) viisi kuukautta sitten painonnousun takia. Lihoin 18 kiloa kuudessa kuukaudessa, vaikka ruokavalioni ei muuttunut, ja itseasiassa liikuntakertani lisääntyivät nollasta kolmeen kertaan viikossa. Psykiatrini kertoi minulle, että mielialalääke tosiaan voi nostaa painoa, vaikkei ruokamäärä lisääntyisikään. Eli johtuu aineenvaihdunnan hidastumisesta siis.
Painon nousu loppui kuin seinään kun lopetin lääkkeen, mutta paino ei ole vieläkään lähtenyt laskemaan. Olen netistä lueskellut, että kun painon nousu on johtunut mielialalääkkeen aiheuttamasta aineenvaihdunnan hidastumisesta, painon lasku on usein todella vaikeaa, ja siihen menee todella kauan aikaa.
Mitenköhän voisin kuitenkin omin avuin kiihdyttää aineenvaihduntaa? Onkohan noista aineenvaihduntaa kiihdyttävistä lisäravinteista mihinkään?
Onko täällä ketään, joka olisi kokenut saman asian?
Painon nousu loppui kuin seinään kun lopetin lääkkeen, mutta paino ei ole vieläkään lähtenyt laskemaan. Olen netistä lueskellut, että kun painon nousu on johtunut mielialalääkkeen aiheuttamasta aineenvaihdunnan hidastumisesta, painon lasku on usein todella vaikeaa, ja siihen menee todella kauan aikaa.
Mitenköhän voisin kuitenkin omin avuin kiihdyttää aineenvaihduntaa? Onkohan noista aineenvaihduntaa kiihdyttävistä lisäravinteista mihinkään?
Onko täällä ketään, joka olisi kokenut saman asian?