- Ikä
- 52
Olen tässä muutaman vuoden tyytyväisenä nauttinut jenkeistä ostamaani multivitamiini tabletteja. Kokoa niillä on kuin pikkuporkkanoilla, mutta vasta äskettäin kiitos tyttöystävän tarkkaavaisuuden huomasin, että kaikkien vitamiinien, lucopenin, luteinin, kalsiumin ja muiden mineraalien lisäksi pillereistä löytyy myös seuraavia metalleja:
Boron 150 mcg
Tin 10 mcg
Nickel 5 mcg
Vanadium 10 mcg
Pikainen haku toi erään toisenkin erittäin ison vitamiinimerkin jossa oli myös samoja metalleja. En kuitenkaan löytänyt mitään tietoa miksi näitä metalleja pitäisi ihmisen syödä? Onko niistä haittaa tai hyötyä? Varmasti ainakin nikkelistä on haittaa jos on allerginen sille. Itse olen tosiaan ollut tyytyväinen tuotteeseen, mutta nyt hiukan arveluttaa jonkun tinan syöminen jos sille ei ole perustetta?
Mielipiteitä?
Boron 150 mcg
Tin 10 mcg
Nickel 5 mcg
Vanadium 10 mcg
Pikainen haku toi erään toisenkin erittäin ison vitamiinimerkin jossa oli myös samoja metalleja. En kuitenkaan löytänyt mitään tietoa miksi näitä metalleja pitäisi ihmisen syödä? Onko niistä haittaa tai hyötyä? Varmasti ainakin nikkelistä on haittaa jos on allerginen sille. Itse olen tosiaan ollut tyytyväinen tuotteeseen, mutta nyt hiukan arveluttaa jonkun tinan syöminen jos sille ei ole perustetta?
Mielipiteitä?