Meshuggahin tuotantoon tutustumassa..

Noniin Mike ja muut kertokaapa mikä on pakkohankinta tältä yhtyeeltä/paras levy tuotantoon tutustumisessa? Itse en omista yhtään levyä mutta olen netistä jotain biisejä lataillut ja tykkään!

Suositelkaa :rock:

hmm

Nothing Levy on hyvä... poikkeaa ehkä hitusen aikaisemmasta kaavasta...

Toisaalta Meshuggahin kaikki albumit ovat niin samanlaisia, että eipä sillä suurempaa merkitystä minkä hankkii :rolleyes:
Sanokaa nyt joku, että olen väärässä.

Kannattaa kokeilla Meshuggah - I, EP:tä
Sisältää yhden 21 minuuttia pitkän kipaleen.

Todellakaan kaikki levyt eivät ole samanlaisia. Aloittaisin tutustumisen "Destroy, Erase, Improve"-levystä. Ei aivan yhtä kieroa materiaalia kuin Nothing ja Chaosphere, pääsee helpommin siis sisälle musiikkiin. Loistavia ovat kaikki yhtyeen julkaisut.

Destroy-Erase-Improve ehdottomasti järkevin levy aloittaa tutustuminen. Uudemmat levyt ovat mielestäni menneet jo aivan liikaa itsetarkoitukselliseen polyrytmikikkailuun hyvien biisien kustannuksella.

sinappi75 sanoi:
Destroy-Erase-Improve ehdottomasti järkevin levy aloittaa tutustuminen. Uudemmat levyt ovat mielestäni menneet jo aivan liikaa itsetarkoitukselliseen polyrytmikikkailuun hyvien biisien kustannuksella.

DEI on klassikko :rock:, muut Mesihukat jäävät siitä musiikillisesti todella kauas. Teknisestihän ne on tiukasti soitettuja kaikki, lukuunottamatta Contradictions Collapsea. Chaosphere on ihan ok.

Kyllä siinä DEIssa niitä polyrytmejä on aika lailla, veikkaan että 99,9% kuuntelijoista ei 100% niiden tahtilajia/jaotusta pysty laskemaan, koska itsekään en aivan kaikkia koukkuja hahmottanut ja olin aikanaan melko lahjakas rumpali. Riffit ja pyöritykset ovat silti parempia kuin muilla levyillä, mistään tarttuuvuudesta nyt ei Meshuggahin kohdalla voi puhua.

Evolution - in reverse!
:rock: :curs:

Back
Ylös Bottom