Meksiko

Kertokaapa minkälainen paikka, mitä kantsii kokea sekä nähdä?

Esimerkiksi tässä "turistirysä" Playa del Carmenissa tai sen ympäristössä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon lähdössä 6 päivän päästä Cancunin hoodeille. Eka yö Cancunissa, pakollinen kattoterassidokaus. Sen jälkeen viikoks Playa del Carmeniin juhlimaan ja siitä Tulumiin rauhottuu. Kaverit ajatteli kitesurffata, ite en oo vielä varma ku teloin vähän polvea. Carmenin turistirysässä on pääasiassa Meksikolaisia, tai ainakin viime keväänä oli. Tulumissa en kerenny sillon käymään, mut kuulemma upea ja rauhallinen biitsi.

mitäs tuolla nyt voikaan tehdä:
-juhlia
-surffata
-sukeltaa
-syödä
-ottaa arskaa
-levätä

paikkoja mitkä kannattaa nähdä:
-Tulum (rauniot)
-Cozumel (koralliriutta)
-Isla Mujeres
-Coba-intiaanien kylä

En itseasiassa tiedä oikeen ku ite aion pääasiassa dokata ja maata auringossa. Noissaki joutu käyttää googlea apuna :D

Itsellä ei ole kokemusta kuin Mexico Citysta ja Acapulcosta, mutta kyllähän Meksikossa viihtyy, vaalea tukka naisella voi olla hieman "huomiota" herättävä ja ainakin omasta vaimokkeesta sai kyllä huolehtia ehkäpä hieman kotosuomea paremmin. Meksikohan on jenkeille sama kuin Tallinna suomalaisille eli omaa viihtyvyyttä&palvelua voi parantaa huomattavasti tekemällä selväksi ettei ole jenkeistä.

Eurooppalaisia kohtelevat huomattavasti mukavemmin, se toki sitten kannattaa muistaa että rikollisuutta on ja paljon. Ei siis parane säikähtää kadulla ovet auki ajavia pakuja joiden ovista roikkuu sotilaita ja poliiseja rynkkyjen kanssa :)

Itsekin olen menossa playa del carmeniin 73 päivän päästä 2 viikoksi perheen kera. Käydään myös kuubassa toki sekä ne pakolliset nähtävyydet ylläolevien lisäksi esim chitzen itca (sp?). Sitten se maailman toiseksi suurin delfinaario tsekataan jossain cozumelin/cancunin kyljessä

Mexico sitissä olen ollut 8 vuotta sitten ja se on tietysti ihan eri luokkaa kuin turistirysä, itse diggaan turistimestoista. Ei ole tarvis löytää paikallista ja ainutlaatuista meininkiä mistään.

^

Meettekö te Meksikoon/Kuubaan omatoimimatkalle?

Mulla äkkilähtö Playa del Carmeniin vajaan 3 viikon päästä. Ei yhtään tiedä mihin päin siellä joudutaan, kun otin matkajokerin duunikaverin kanssa. Eilen ei vielä edes tiedetty mihin päin maailmaa lähdettäisiin.

^Meettekö te Meksikoon/Kuubaan omatoimimatkalle?

eikö kaikki teekkään niin:wtf: Kuubaanhan tosta on tosiaan lyhyt matka jos haluis viettää pari päivää Havannassa. Kuuba on kiva paikka joskin melko kallis. Samoin ihan vieressä jos menee Playa del Carmeniin on Belize joka on kuulema ok.

Belizen rannikollahan eli ajomatkan päässä Carmenista on San Pedron saari josta Madonna laulaa La Isla Bonitassa.

Meksikossa on ensiluokkaiset tiet (tietullimoottoriteitä suurin osa) ja hyvin vähän liikennettä muualla kuin pääkaupungissa et kyllähän siellä autolla on kiva pörrätä eli auton vuokrausta suosittelen.

Jos suomalainen lähtee Meksikosta käymään Kuubassa tai muussa lähellä olevassa maassa, niin tartteeko olla viisumi?

Mä en oikein hahmota nyt noita etäisyyksiä ja siksi kysynkin, että mennäänkö sinne Kuubaan Meksikosta yleensä lentäen vai jollain paatilla ja mitä kantsii huomioida tollaista reissua tehdessä? Ja entä kuinka paljon tuollainen matka kustantaa?

Jos suomalainen lähtee Meksikosta käymään Kuubassa tai muussa lähellä olevassa maassa, niin tartteeko olla viisumi?

Mä en oikein hahmota nyt noita etäisyyksiä ja siksi kysynkin, että mennäänkö sinne Kuubaan Meksikosta yleensä lentäen vai jollain paatilla ja mitä kantsii huomioida tollaista reissua tehdessä? Ja entä kuinka paljon tuollainen matka kustantaa?

Minä olen ymmärtänyt, että viisumi on pakollinen.

Itse olen Mexico - Kuuba - Panama matkaa suunnitellut toukokuulle 2010. Tuntuu jotenkin todella paljon houkuttelevammalta kuin esim. Thaimaa...

Ja sit vielä kysyisin, että pitääkö se viisumi hankkia Suomesta vai voiko sen hankkia jotenkin sieltä paikanpäältä ja paljonko kustantaa?

Ja sit vielä kysyisin, että pitääkö se viisumi hankkia Suomesta vai voiko sen hankkia jotenkin sieltä paikanpäältä ja paljonko kustantaa?

Sen turistikortin saa kyllä ainaki lentoyhtiöltä hommattua meksikostakin ja vissii cancunin kentältäkin, mutta suomalaisena mä hommaan hesasta. 400 dollaria maksoi muistaakseni lennot cancun-havanna-cancun ja majoitus 1yö koko perheeltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom