Megalaser

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mege
  • Aloitettu Aloitettu
Sattui tossa vastaan tommonen saitti: www.megalaser.com
Aikas raju vehje tuo 120mw vihreä laser. Kattokaas tota comparison taulukkoa, minkälaista suorituskykyä löytyy.
Olis aika käheä leikkikalu, tosin hiukan hintava, ja tullissakin saattaisivat olla kiinnostuneita. :)

Tollanen olis helvetin siisti. En jaksanu tota selostusta lukea, mutta meneekö tosta näkö ku sohii silmiin? Vois väijyä yöllä naapureita ikkunasta.

Tuli mieleen et näkyisiköhän toi lentokoneeseen, kun kantama on 40mw 10mailia ja 120mw 20mailia. Eli kantavuuden puolesta kyllä näkyy, vois olla helikopterissakin aika häijyn näköistä jos tuommoisella maasta osoittelee. Mulla oli vuosia sitten virosta hankittu 5mw laseri ja se kantoi noin kilometrin. 500m päässäkin näytti todella häikäisevältä.

Onneksi maksavat noin paljon. Varsinkaan tuon tehoiset laserit eivät todellakaan ole mitään leikkikaluja.

(No olis sillä kyl kiva leikkiä. :kuola: :lol2: )

Jos olisin miljonääri ostaisin tusinan noita. Puhkoisin kaikki ilmapallot ja sulattaisin kaiken mahdollisen. Olis kyllä saatanan siistejä.

Jaaha. Pojilla on jääny leikki-ikä päälle. Joskus 10v sitten noita oli joka jannulla. Mä en ole kyllä koskaan tajunnut, että mitä hienoa noissa sitten on? Miksi olisi niin kivaa omistaa tollainen toooosi tehokas laser?

Jaaha. Pojilla on jääny leikki-ikä päälle. Joskus 10v sitten noita oli joka jannulla. Mä en ole kyllä koskaan tajunnut, että mitä hienoa noissa sitten on? Miksi olisi niin kivaa omistaa tollainen toooosi tehokas laser?

Joopajoo. Ensinnäkin ensimmäiset pen-sized vihreät laserit on tullut vasta 2002 saataville, ja toiseksi joka jannulla on tuskin muutenkaan ollut mitään 500 dollarin leluja. :jahas:

Ei voi tajuta asioita, mistä ei mitään edes tiedä. :)

kissat ainaki villiintyy tosta ku heijastelee seinille...ihmettelee sitä heiluvaa dottia siel seinällä ja yrittää juoksennella peräs...mut ei saa ikinä kiinni...yrittää käpälillä tarrailla siitä kii mutta huitooki vaa ilmaa :D

edit: paitsi ei tohon hommaan varmaan tarvita ihan noin järeitä vehjeitä :eek:

Kertokaa nyt oikeesti mitä tuollaisella tekisi kotona? En oikeasti keksi mitään käyttötarkoitusta.

Kerro nyt oikeesti mitä jalkapallolla tekee kotona? En oikeasti keksi mitään käyttötarkoitusta.

Ei ehkä paras esimerkki, mutta sanoohan järkikin, että toi ei oo pakosti kehitetty sitä varten, että keittiötyöt onnistuisi helpommin.

e- Sanotaan nyt vielä, että vaikka ette myönnäkkään, niin teitäkin alkais lapsettaa ku saisitte tollasen vehkeen käteen.

Jalkapallolla voi vaikkapa pelata jalkapalloa. Tai koripalloa jos siltä tuntuu.

Ymmärrän tuollaisten laser-vempuloiden tarpeellisuuden teollisuudessa ja tutkimuksissa, mutta mitä tavallinen tallaaja sillä tekee? Kaipa sillä muutaman kerran valoa ilmoille päin sohaisisi, mutta ei tuo nyt niin "helvetin siisti" ole.

Harmillisen kallis kyllä. Vois muuten ostaa :) ois pari noita punaisia lasereita laatikossa, vois melkein kokeilla saako niistä enemmän tehoa jos antaa enemmän virtaa vai kyrvähtääköhän vaan koko paska.

Harmillisen kallis kyllä. Vois muuten ostaa :) ois pari noita punaisia lasereita laatikossa, vois melkein kokeilla saako niistä enemmän tehoa jos antaa enemmän virtaa vai kyrvähtääköhän vaan koko paska.

Osta pois, mutta se jää tulliin.

Ite oon sitä pappa ikäpolvea että laseri oli kouluaikana fyssan labroista aivan jotain siistiä ja mahtavaa. Laserista sitten tietty tuli haaveiltua.. kunnes joku 10v tai jotain sitten tuli edulliseksi nuo kynä laserit, ja toki semmonen tuli hommattua :) Ja kyllä siitä hupia riittää hintaansa nähden, netistä löytyy kaikenlaisia laser "leikkejä", toki nämä ei kaikkia kiinnosta, eikä tarvitsekkaan :)

Yläasteella rakentelin "pula-ajan laserin", pieneen käsikaukoputkeen pieni paristokäyttöinen hehkulamppu pienemmän linssin puolelle ja johan oli siisti ja ihmeen voimakas valonsäde käytössä.. säde näkyi pimeässä huoneessa kohtuu selvästi jos ilmassa oli ns. normipölyt.

Joopajoo. Ensinnäkin ensimmäiset pen-sized vihreät laserit on tullut vasta 2002 saataville, ja toiseksi joka jannulla on tuskin muutenkaan ollut mitään 500 dollarin leluja. :jahas:

Ei voi tajuta asioita, mistä ei mitään edes tiedä. :)
En kai mä nyt näitä vihreitä lasereita tarkoittanutkaan. Menee kylläkin samaan turhanpäiväisten asioiden kategoriaan kuin ne punaisetkin. En siis keksi miksi toi olisi yhtään sen siistimpi.

Ai niin, näkyyhän toi kauemmas. Mutta ei se mun silmissäni siitä sen hienompaa tee. Kai mulla on parempaakin tekemistä kuin osoitella lentokoneita laserilla muna pystyssä.

Enkä siis tarkoita että toi on lapsellista ja naurettavaa touhua, vaan yritin vain kysyä miksi joku saa siitä jotain viboja? Mikä siinä on niin hienoa?

Back
Ylös Bottom