• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Maximum fibre recruiment training

Liittynyt
17.8.2006
Viestejä
43
Tuolla T-Nationin puolella on Waterbury jo jonkin aikaa hypettänyt tälläistä ohjelmaa. Kun en ko. aiheesta threadia onnistunut löytämään, ajattelin nostaa kissan pöydälle.

Eli ohjelma on perustuu siihen, että jokaisessa sarjassa pyritään aktivoimaan mahdollisimman paljon lihaksen motorisia yksiköitä pyrkimällä tekemään toiston konsentrinen vaihe mahdollisimman nopeasti. Herra selostaa ohjelmista ummet ja lammet tuolla t-nationin puolella.

http://www.t-nation.com/ALSAuthor.do?p=Chad%20Waterbury&pageNo=1

Kaikenkaikkiaan järkevästi Waterbury perustelee teoriaansa, ja ainakin omaan korvaan kuulostaisi suht järkevältä kyseinen ohjelma. Kolme treeniä viikossa yksijakoisella, perusliikkeistä koostuvalla ohjelmalla. Keskitytään maksimaaliseen motoristen yksiköiden aktivointiin ja sitä kautta vahvimpien ja suurimman kasvupotentiaalin omaavien motoristen yksiköiden väsyttämiseen, ja sitä kautta maksimaaliseen lihaskasvuun.

Varmasti on tulossa jossakin vaiheessa itselläni kokeiluun kunhan dieetistä ensin eroon pääsen. Mitä mieltä ko. virityksestä? The next big thing vai täyttä :david: ?
 
Liittynyt
23.11.2002
Viestejä
897
Ihan jees tapa treenata, suuri osa voimanostajista oikeastaan treenaa jo noin.
Mitään isoa kehityspyrähdystä turha odottaa. Voi olla kehittyy paremmin siinä tapauksessa, että tuolla treenityylillä pääsee yli kestojumista minkä aiemmin saanut aikaan treenaamalla loppuun kaikki sarjat pääliikkeissä ja erikoistekniikoita vielä päälle.
 

jto

AMMATTILAINEN
Liittynyt
19.4.2002
Viestejä
16 359
no next big thing se ei taatusti ole, vaan iänikuisen vanhaa tietoa voimaharjoittelun perusaapisista.
 
Liittynyt
20.7.2004
Viestejä
144
Joo, ja "ummet ja lammet" selitellessään kaveri on vedellyt vähän mutkia suoraksi noissa motoristen yksiköiden toimintaan liittyvissä jutuissa. Hän on julkaissut myös hyviä kovaan perustreeniin liittyviä juttuja, mutta juuri tämä hypetysjuttu on vienyt aikalailla makua koko äijästä.
 
Liittynyt
19.4.2007
Viestejä
153
Varmasti edesauttaa lihaskasvua ku saadaan vaurioita mahollisimman monelle solulle, mutta ite en loukkaantumisriskin takia lähtis treeniäni räjähtävään positiiviseen vaiheeseen perustamaan, vaikka toki teen liikkeet jo muutenkin niin räjähtävästi ku tuntuu turvalliselta/jaksaa.
 
Ylös