Matematiikan opiskelu

mr.black sanoi:
Pitäisi harjoitella pääsykokeisiin.
Olisiko netissä mitään hyvää oppimateriaalia perus matematiikkaan ja vähä vaativampaan. Itse en ole lyötänyt mitään kummenpaa sivua.

ja tuollaiset olisi kokeet.:hyper:
http://www.teli.stadia.fi/Info/Valintakoeteht/S2004/matem.pdf

Netistä en tiedä, mutta kipaisepa kirjastosta hakemassa lukion lyhyen matikan oppikirjoja, niitä löytyy varmasti useampia kirjastosta kuin kirjastosta. Valitse kirjoja, joissa on mahdollisimman paljon ratkaistuja esimerkkejä. Jos on pohjatietoja edes vähäsen niin valitse suoraan vaikka kertauskurssin kirja.

tähä samaan vois kysyästä että mites noihi di-koulutuksen matikan pääsykokeisii kannattais opiskella. Tähän mennessä oon vaa tehny edellisten vuosien tehtävii (tai no tehny ja tehny, miettiny ½h ja si kattonu vastauksen:jahas: )

samout sanoi:
tähä samaan vois kysyästä että mites noihi di-koulutuksen matikan pääsykokeisii kannattais opiskella. Tähän mennessä oon vaa tehny edellisten vuosien tehtävii (tai no tehny ja tehny, miettiny ½h ja si kattonu vastauksen:jahas: )

Lukion kirjojen selauksella homma hoituu hienosti.
Kun matikka alkaa kyllästyttää niin vaihtaa hetkeksi fysiikkaan.
Viikossa kerkee kahlaamaan.

Tuo tapa toimi itsellä. Viikon käytin aikaa ja pääsin sisään pelkillä koepisteillä.
Nyt koulu jo onneksi ohi.

samout sanoi:

Yritäpä samalla tyylillä kuin ylppäreihin. Samanmoisia tehtäviä siellä pyörii.

Ixa sanoi:
Lukion kirjojen selauksella homma hoituu hienosti.
Kun matikka alkaa kyllästyttää niin vaihtaa hetkeksi fysiikkaan.
Viikossa kerkee kahlaamaan.

onneks mul ei oo fysiikkaa, koska haen kiinteistötalouteen. sinne on matikka+kansataloustiede kirja:)

mutta joo, kyl noi vaikeemmilt tuntuu ku YO tehtävät, tai yleensä joka vuonna on joku yks helppo tehtävä mut muut onki sitte ikävii.
kai täs pitää lukion pitkänmatikan kertauskirja kätösii ottaa

Joo kaisitä pitäisi kirjastossa käydä tsiikaamassa.
Toivottavasti tässä kerkeää edes jotain oppimaan. :D
Kaikkihan selittää kuinka helppoja nuo kokeet on.
Mutta kun on ollut jo työ elämässä vähän aikaa.:whip:
Niin alkavat nuokin jo unohtua.:(

Back
Ylös Bottom