Mataalhiilarisella dietillä tankkauspäivä vai ei?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMS-
  • Aloitettu Aloitettu
Jees. Eli nyt on dieetti edessä ja tota oon jäänyt pohtimaan elikkä tarvitseeko matalahiilihydraattisella dietillä tankkauspäivää niinkuin ketodietillä? Vai voiko vetää surutta dietin läpi samalla hiilarimäärällä.
Hiilarit oon pyrkinyt pitämään alle 50g päivässä.

Onko varma ettet mee keton puolelle tolla hiilarimäärällä? Omakohtasesti voin sanoa, että kyllä sen hengityksen saa haisemaan pahalle jo 70 g hiilareita päivässä, mutta jos tuo on alle 50 g on sulle sopiva niin mikäs siinä.

Hiilaritankkauspäivää ei low-carbilla varmaan samaan tapaan tarvitse kuin syklisellä ketogeenisellä, tosin yksi korkeahiilarisempi päivä voi mielenterveyden puolesta olla parempi.

Juu.. ainakin viime keväisellä dietillä ei mennyt keton puolelle mutta lopputuloskaan ei ollu sillon aivan tyydyttävä.

Originally posted by JMS-
Juu.. ainakin viime keväisellä dietillä ei mennyt keton puolelle mutta lopputuloskaan ei ollu sillon aivan tyydyttävä.

Jos vähähh. on 50 g, niin mikä on keto? Ketotikuthan ei näytä "mitään" jos kulutat kaikki ketoaineet energiana tai lantraat ne runsaalla veden juonnilla.

Lääketieteellisen määritelmän mukaan ruokavalio on ketogeeninen, jos se sisältää korkeintaan 100 grammaa imeytyvää hiilihydraattia vuorokaudessa.

Pitkällä aikavälillä mikä tahansa alle tuon sadan päivittäisen hiilarigramman vie kropan ketoosiin, sillä aivot yksinään käyttävät sen ~ 100 g glukoosia päivässä. Paitsi tietenkin jos saatavilla on ketoaineita, joita aivot voivat myöskin käyttää energiakseen. Mutta jos niitä ketoaineita on saatavilla on kroppa yleensä ketoosissa.

Itse otan low-carb dieetillä ~ 150 g hiilaria päivässä, treenipäivinä sellainen 50-70 g enemmän.

Ketodieetillä alle 30 g, sillä mitä nopeammin ketoosiin pääsee sitä parempi.

Back
Ylös Bottom