Masutreeni?!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Iina
  • Aloitettu Aloitettu
Heissan!
Kyselisin tässä vain että millaista treeniä teette vatsalle?
Itse olen tähän mennessä tyytynyt vain kaikenlaisiin perusliikkeisiin ja ilman mitään laitteita. Alkaa näin pidemmän päälle tuntumaan aika hyödyttömältä joten muutamia tehokkaita liikkeitä olisi hakusessa.
Olisiko kellään hyviä vinkkejä?

Itsellä lähti vatsalihakset selvään kehitykseen, kun rupesin tekee painovastuksella liikkeitä. Käytän itse konetta, mutta periaatteessa se kai on ihan sama.

Jos ei ole konetta ni joku levypaino rinnan päälle ja siitä rutistuksia.

Treenaan ite vatsat 2 kertaa viikossa.

Kunhan nyt ensiksi saisi noi rasvat päältä pois ni rupeisi ne vatsatkin näkymään :)

Teen kaikenlaisia vatsoja. Ihan normaaleja pieniä sekä vähän suurempia rutistuksia, lantion nostoja, kiertoliikkeitä, linkkareita, vinopenkissä rutistuksia, taljassa ja erilaisilla koneilla (norm. &kierto) ym ym ym...

Suosittelen tekemään erilaisia vatsoja ja eripituisia sarjoja...15-20, jotta saisi oikein hyvän "polton" vatsalihaksiin. Vatsoja kannattaa tehdä vaikka joka toinen treeni. (Tosin olen joskus kuullut suosituksen, että niitä kannattaisi tehdä joka treenin yhteydessä)

Mitäs mieltä olette hoover vatsaliikkeestä? Sillä saa ainakin kovat poltot vatsaan. Itse teen sitä pari kertaa viikossa, yrittäen pysyä asennossa mahdollisimman pitkään. Jos termi on outo, niin kyseessä liike, jossa ollaan "päinmakuulla" lattialla, olkavarsien ja jalkaterien varassa, vartalo suorana. Siis muistuttaa etunojapunnerrusliikettä, mutta käsien kyynervarret nojaavat lattiaan, ja tässä asennossa ollaan niin pitkään kun mahdollista. Variaatiota ja lisätehoa liikkeeseen saa nostamalla toisen jalan lattiasta.

Originally posted by Maiju28
Mitäs mieltä olette hoover vatsaliikkeestä? Sillä saa ainakin kovat poltot vatsaan. Itse teen sitä pari kertaa viikossa, yrittäen pysyä asennossa mahdollisimman pitkään. Jos termi on outo, niin kyseessä liike, jossa ollaan "päinmakuulla" lattialla, olkavarsien ja jalkaterien varassa, vartalo suorana. Siis muistuttaa etunojapunnerrusliikettä, mutta käsien kyynervarret nojaavat lattiaan, ja tässä asennossa ollaan niin pitkään kun mahdollista. Variaatiota ja lisätehoa liikkeeseen saa nostamalla toisen jalan lattiasta.

Tehokas liike. Teen sitä myös niin että kädet ovat suorana ja jalkapohjat seinää vasten eli punnerrusasennossa. Käsien ja kropan kulma 90 astetta! Tämä on vielä tehokkaampi :D

Heh, tuo "hoover" oli uusi termi, vaikka itse liike onkin tuttu. Itse olen tottunut nimittämään tuota liikettä "planks"-liikkeeksi, muistaakseni olen kuullut tuon joltain englannikieliseltä jumppavideolta tms. No, huippuliike joka tapauksessa! :whip:

Hyvä liike on myös sellainen (en tiedä nimeä, sorry) jossa istutaan lattialla, jalat jonkin verran koukussa, ja kierretään siitä vuoroin oikealle ja vasemmalla, niin että kyynärpää osuu maahan. Ja vatsaa vedetään koko ajan sisään, tietty! Itse pidän yleensä vitosen levypainoa käsissä, sillä saa lisää tehoa liikkeeseen. Kierrot siis hallitusti, vatsalla ja kyljillä puristaen, eikä holtittomasti heiluen.

Voimapyörä :) Kokeilin lauantaina Fitness-lehdessä esiteltyä voimapyörän helpompaa versiota jumppapallolla. Kädet yhteen ja suoraksi eteen pallon päälle ja siitä sitten rullataan eteenpäin. Ihan ok oli tuokin liike ja siinä täytyy vielä lisäksi keskittyä tasapainon pitämiseen, joka mielestäni tuo hyvää tehoa liikkeeseen.

Toi fitnesspimun selittämä rankempi versio hooverista (uusi termi minulle) kuulostaa myös kokeilemisen arvoiselta liikkeeltä, kiitokset vinkistä!

Eikös tuo Hoover ota myös selkään, vai oonko nyt ihan eri liikkeessä?

-ei maailman paras mielikuvaharjoittelija- :)

Kiitosta vinkeistä!
Innokkaasti kokeilin heti näitä liikkeitä, mutta tää HOOVER liike tuntui omituiselta. Liike sinänsä on tuttu, mutta minulla se ottaa jostain syystä eniten olkapäihin!! Teenköhän kenties jotain ihan väärin...

Hoover on hyvä koko keskivartaloa vahvistava liike. Ottaa sekä selkään, että vatsaan. Hyvä keskivartalon "ryhtiliike"

Iina: muista pitää vartalo hyvin ojennuksessa, vatsa tiukkana ja selkä suorana. Pidät asennon kasassa nimenomaan vatsan ja alaselän lihaksilla. Jalat ja kädet toimivat ainoastaan tukena. Toivottavasti onnistuu :)

Heh, tuli tuosta Hoover-liikkeestä mieleen eilinen "Akuutti" - olivat nimittäin Jenkit tutkimuksessaan havainneet että päivittäinen vatsan imurointi ihan tavallisella pölynimurilla laihduttaa huomattavasti ja vähentää rasvaa vatsan pinnalta! Ei kun imuroimaan...

Originally posted by Iina
Kiitosta vinkeistä!
Innokkaasti kokeilin heti näitä liikkeitä, mutta tää HOOVER liike tuntui omituiselta. Liike sinänsä on tuttu, mutta minulla se ottaa jostain syystä eniten olkapäihin!! Teenköhän kenties jotain ihan väärin...

yritäpä rentouttaa muu kroppa, :) kuitenkin pysyä asennossa ja keskity vain keskivartalon osioon.

-r

Back
Ylös Bottom