Masterlock

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Eli moni tietää RAW show-paini ohjelmasta tuon masterlockin eli se on ihan toimiva lukko joten kysyisin, mikä sen oikea nimi on ja saako sitä käyttää missään kamppailulajissa ja pääseekö siitä pois millään tempulla? :jahas:

Eikös se oo nelson-ote

kokonelson.. mut krusifiksi on parempi
Kyllähän siistä jotenki pois pääsee.. mutta eikös nelsoni oo kielletty, ainakin yleisis säännöis?

Ainaki Krav Maga-puolella löytyy tekniikoita irtautumiseen. Eri juttu varmaan, jos Karelin ottaa kiinni :D

mulla on hyvin toiminu kun vääntää vastustajan sormista ja sormet tökkäsee silmään:)

Jos vastustaja pitää nelsonissa sormet ristissä kiinni, ni kannattaa painaa niitä sormia yhteen, sattuu pirusti. Mutta jos vastustaja pitää kuten Masterpiece sen tekee, eli ottaa jotenkin sormista kiinni (en osaa selittää, ymmärrätte kyllä), niin kannattaa varmaan nopeasti koukistaa hieman jalkoja ja yrittää heittää vastustaja yli. Mutta taas tullaan siihen tilanteeseen, että jos tyyppi onkin 70kg painavampi ja riepottelee sua ni siinä ei pahemmin ketää heitellä.

Ite ainakin koettaisin sormilla ensin tökkästä sitä vastustajaa silmiin ja sitten siitä vaikka heittää tai jotain tehä.

Tökkäisin sormella silmään ja haen steelchairin kehän alta

P_etri sanoi:
Tökkäisin sormella silmään ja haen steelchairin kehän alta

Melko tehokas keino ihan mihin tahansa.

EDIT: miksi muuten sitä liikkeen oikeaa nimeä pitää kysyä, kun vähän jokasessa RAW:ssa Styles sanoo Mastersin käyttävän täysnelsonia jota kutsuu itse masterlockiksi

Paras tapa varmasti on,että treenaa nii hervottomat rinnat,että pelkällä voimalla pääsee irti,mutta jos pienempi kaveri ni paras tapa luultavasti on ottaa kaverin päästä kiinni hypätä perseelleen jolloin kaverin naama iskeytyy omaan kalloosi.Myös potku mulkulle toimii ja jos saa tyypin työnnettyä kovaa päin kehänurkkaa.

ps:itse en ole mikään asian tuntija päättelin tämän maalaisjärjellä ja monen vuoden wwe fanaatikkona:kippis1:

Kyllä normaali nelson ote pystyssä on yksi "heikoimmista" otteista. Tuosta voi vapautua monella eri tapaa. Itsepuolustuslajien harrastajat kyllä tietävät tästä. Tietty jos otteen pitäjä on 120kg pelkkää lihasta ja uhri on 50kg ni voi olla vaikeuksia mutta jos ja jos ja jos ja jos.. jossittelua voidaan vääntää joka aiheesta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
~Proxi~ sanoi:
jossittelua voidaan vääntää joka aiheesta.

Niinpä, ja kamppailulajien kohdalla se on varsin ärsyttävää. Monikohan jonkun lajin harrastaja on kuullu niitä juttuja tyyliin "ei tolla mustalla vyöllä mitään tee jos sata äijää käy kimppuun ja kymmenen tar'ampujaa vielä tähtää sadan metrin päästä".

KKHS sanoi:
Niinpä, ja kamppailulajien kohdalla se on varsin ärsyttävää. Monikohan jonkun lajin harrastaja on kuullu niitä juttuja tyyliin "ei tolla mustalla vyöllä mitään tee jos sata äijää käy kimppuun ja kymmenen tar'ampujaa vielä tähtää sadan metrin päästä".

Tuo on kyl käsittämättömän ärsyttävää. Mitä tuohon voi ees sanoa?

Mitä siihen mitään sanomaan. Opitut taidot käyttöön, niin ei se enään jossittele :-)

KKHS sanoi:
Mitä siihen mitään sanomaan. Opitut taidot käyttöön, niin ei se enään jossittele :-)

:lol2:

Karatella niskaan niin unohtuu tarkk´ampujat!

Kamu vähän aikaa sitten kokeili mulle tota "masterlockia". Väänsin kädet ensin eteen ja otin niillä kiinni toisistaan, sen jälkeen väänsin penkki-hauis pelleilyllä hankittujen lihasten voimalla kaverin käsiä niskaani vasten. Tuntui vähän niskassa mutta kaveri huomasi kohta olevansa itse lukossa ja kättensä olevan tuskallisesti puristuksissa.

Minä olen n. 85kg, otin huvikseni tämän "masterlockin" eli kokonelsonin n. 65kg kaveristani. Eipä ollut mahdollisuutta rimpuilla irti. Ei siitä irti pääse, jos isompi kaveri on vääntämässä.

lurppa sanoi:
Kamu vähän aikaa sitten kokeili mulle tota "masterlockia". Väänsin kädet ensin eteen ja otin niillä kiinni toisistaan, sen jälkeen väänsin penkki-hauis pelleilyllä hankittujen lihasten voimalla kaverin käsiä niskaani vasten. Tuntui vähän niskassa mutta kaveri huomasi kohta olevansa itse lukossa ja kättensä olevan tuskallisesti puristuksissa.

Mun kamu otti mut masterlockiin, mutta käytin uskomattomia supervoimiani ja pääsin irti. Kiipesin kerrostalon katolle ja hyppäsin sieltä flying headbuttilla ja tyrmäsin kaverini. Sitten otin hänet ankelockiin ja irrotin hänen jalkansa uskomattomien voimieni avulla. Ihan oikeesti.

Pitää vissii lisätä tohon kokoeron lisäksi se et tietämätön kaveri ei välttämättä pääse nelsonista irti mutta osaavalle kaverille se on helppojuttu. Sama koskee muitakin otteita (bearhugs,kuristukset jne) ja tietenkään säännöillä ei pelata. Ja jos edelleen JOSSITELLAAN niin onhan otteita,kuristuksia ja lukkoja joista ei vaan pääse pois niin niihin tilanteisiin yksiselitteisesti ei saa joutua tai shit happends! Ja Showpaini nyt on vihoviimeisin laji/tapa tarkkailla/opetella että mikä ote nyt toimii ja kuka pääsee mistäkin vapaaksi.

onko se "sleeper" tai joku vastaava, mutta jos sen ottaa oikein ja puristaa kädellä kaulaa (eikä päätä kuten wwe:ssä) niin rupee happi loppumaan saatanan nopeasti. Oikeassa tilanteessa paras tilanne on lähteä karkuun niin saatanan nopeasti, eikä ruveta tekemään "uLTREEEAf-HYRPA-SUPRA-loCKKEJA!!!!!!!".
Jos toinen vetäsee niin paljon kun kädestä lähtee, sinua suoraan nenään niin siinä ei lukot paljon auta. eikä tosiaankaan kannata mennä jonnekin baariin tai esmes haastamaan riitaa vaikka olisi musta vyö, aina löytyy kovempi kaveri.

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom