Massan hankinta

Ongelmana on siis, että en saa nostettua painoani yhtään.

Olen vielä kasvavassa iässä (16v) mutta harjoittelen n. 5-7 kertaa + pelit päälle.

Puntilla 1-2 krt. viikossa + bodypump/kinesis.

Ongelmana on siis se että en saa painoani nostettua yhtään joka on koitunut ehkä hieman ongelmakseni.

Tiedän, Tiedän että olen vielä kasvava nuori mutta tavoitteet on joukkueella korkealle ja heikommat eivät pärjää...

Jotenka sitten itse kysymykseen, Mitä lisäravinteita tarvittaisiin ns. massan keräämisee?

Saattaa kuulostaa teiniseltä uhoamiselta ja ehkä se hieman on sitäkin joten ne kommentit voi jättää suosiolla pois.

Ja kiitos neuvoista todella paljon ! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No eipä siihen massan kasvatukseen muuta tarvis kuin lisää ruokaa. Helppoa ku heinänteko: jos ei paino nouse niin syö enemmän. Lisäravinteista ekana kannattaa ostaa heraproteiinia, mutta silläkään ei oo oikein taikaa jos syönti muuten kusee pahasti. Varsinaiset massanlisääjät joita kaupoissa myydään ovat sitten minusta aivan turhia ostoksia.

Ihan vaan normaalia ruokaa syöt. Liikuntaa harrastat noin paljon ja olet kasvavassa iässä, niin varmaan vaikeeta tulee. Esim pähkinöistä ja auringonkukan siemenistä saat helppoja kaloreita. Ei tarkoita nytten sitä, että kilo noita päivässä, vaan apuna nuo esim on hyviä. Pyri ainakin siihen että syöt kuudesti päivässä. Ja muista myös se monipuolisuus!

No tuossa iässä hartiatkin leviää kuin aids afrikassa jos syö ja treenaa järkevästi.
Ihan alkuun unohdat bodypumpin ja kinesiksen. Käyt mieluumin 3x viikossa puntilla + laji(mikälaji?) treenejä sen minkä seura tarjoaa. Sitten jos jää ylimääräistä aikaa niin jotain palauttavaa lenkkeilyä, painonnostoliikkeiden harjoittelua(erittäin hyödyllistä, liikkuvuuden, koordinaation, tasapainon yms. kannalta) tms.

Selvä, Pistetääs pientä tilastotietoa, paino nyt: 69kg ja pituus 184cm.

Katsotaan mitä saadaan aikaan.

Mutta mites tuo heraproteiini, kuinka paljon ja missä vaiheessa?

Treenin päälle sen verran että saa ~40g proteiinia. Toki jos kotiruoka on liian hiilarivoittoista(kuten usein tapana on) niin sitten safkojen lisukkeeksi myös. Tuohon treenin jälkeen voi myös ottaa hiilareita.

se on täysin kiinni siitä mitä syö. toki jos omaa nopeen aineenvaihdunnan (kuten minä itse) nii voi olla alkuun ongelmia saada massaa. ite massakaudella syön vähän joka välissä. se on ihan hauskaa se syöminen kun ei tarvi pelätä kaloreita.

massanlisääjistä oon koittanu g-massia ja kyllä se mulla toimi. osin varmaan sen takii et siinä on kreatiinia joka lisää nesteen määrää kehossa mut siinä on myös niin törkeesti kaloreita että ku kolme satsia vedin päivässä + normi safkat niin johan alko vaa'an viisari liikkumaan. yhessä satsissa oli muistaakseni noin 50g protskua ja 100 hiilaria. rasvoja en muista.

oon huomannu myös toimivaks käydä päivän mittaan välillä vaa'alla. jos kapistus ei suostu näyttämään tarpeeksi niin menen syömään. näin tulee varmistettua että vaaka näyttää aina entistä enemmän;)

ps: se onko tämmöinen bulkkaus sitten enää järkevää, siihen en ota kantaa

Oli nopea tai hidas aineenvaihdunta, niin öjy kyllä moninkertaistaa sen ajan miten kauan ne protskudrinkit siellä mahassa imeytyy. Rypsäriä vaan vähän kaikkeen ja eteenkin yötä vasten otettavan protskudriksun joukkoon niin kyllä se siitä.

Oli nopea tai hidas aineenvaihdunta, niin öjy kyllä moninkertaistaa sen ajan miten kauan ne protskudrinkit siellä mahassa imeytyy. Rypsäriä vaan vähän kaikkeen ja eteenkin yötä vasten otettavan protskudriksun joukkoon niin kyllä se siitä.

Nuo yötä vasten otettavat protskudrinkit voi kyllä korvata maitorahkasekotuksella. Ei tarvi sitten pitkin yötä juossa kuseksimassa :thumbs:

Nuo yötä vasten otettavat protskudrinkit voi kyllä korvata maitorahkasekotuksella. Ei tarvi sitten pitkin yötä juossa kuseksimassa :thumbs:

Juu toki.. Kyllä maitorahka, raejuusto ja tonnikala on loistavia kanssa. Mutta jos protskudrinksun meinaa niin tekee sen maitoon ja lisää parit ruokalusilalliset rypsäriä joukkoon. Öljy tekee mahalaukkuun eräänlaisen kalvon ja pidentää sitä imeytymistä aamuyöhön saakka.

Juu toki.. Kyllä maitorahka, raejuusto ja tonnikala on loistavia kanssa. Mutta jos protskudrinksun meinaa niin tekee sen maitoon ja lisää parit ruokalusilalliset rypsäriä joukkoon. Öljy tekee mahalaukkuun eräänlaisen kalvon ja pidentää sitä imeytymistä aamuyöhön saakka.

Maitoa ja rypsäriä sekasin, pysyykö maku vielä ihan siedettävänä? En oo ite paljo maidon kanssa sekotellu protskudrinkkejä...

Nyt on pyrkiny syömää säännöllisesti 6 kertaa päivässä.

Eli noita protskudrinkkejä joskus kokeilin mut ne veti mahan aina vellille. En tiedä mikä vaikutus sillä sit oli.

Mutta sen voi sitte korvata ihan rahkalla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom