Massakausi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja havokki
  • Aloitettu Aloitettu
Oon nyt alottamas massakautta ja kysyisin ,että mikä olis hyvä ruokavalio esimerkki näin massakaudelle!Olen 185cm pitkä ja painoa 95kg..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Painosta päätellen oot aika hyvässä massassa jo valmiiks.
Ja jos kyselet tolla pituus-paino-suhteella ruokavalioon apuja, en usko että oot kovin kokenu kehoilija ja toi paino ois kaikki lihasta.
Oisko dieetti kuitenkin ensin paikallaan?

Painosta päätellen oot aika hyvässä massassa jo valmiiks.
Ja jos kyselet tolla pituus-paino-suhteella ruokavalioon apuja, en usko että oot kovin kokenu kehoilija ja toi paino ois kaikki lihasta.
Oisko dieetti kuitenkin ensin paikallaan?

Tylsää arvailua, itse menen melkein samoilla mitoilla ja painoa on 100kg, enkä juurikaan mistään mitään tiedä, eikä läskiä juurikaan löydy. Näihin mittoihin pääse helposti ilman tietämystäkin.

Vastaukseksi triidiin, sanoisin että samaan malliin, mutta enemmän vain sapuskaa naamaan. Syö terveellisesti, mutta enemmän. Tosin en tietenkään tiedä miten olet ennen syönyt, hhyvin syömisestä löytynee paljon haulla.

Näitäkin ketjuja on nii perkeleesti, Mitä jos lukisit ton aloittelijoiden osion "FAQ treeniohjelmia ja ruokavalio esimerkkejä lihaksen kasvatukseen" tai käytä search ja kato muita massanlisäys ketjui..

Tylsää arvailua, itse menen melkein samoilla mitoilla ja painoa on 100kg, enkä juurikaan mistään mitään tiedä, eikä läskiä juurikaan löydy. Näihin mittoihin pääse helposti ilman tietämystäkin.

Vastaukseksi triidiin, sanoisin että samaan malliin, mutta enemmän vain sapuskaa naamaan. Syö terveellisesti, mutta enemmän. Tosin en tietenkään tiedä miten olet ennen syönyt, hhyvin syömisestä löytynee paljon haulla.

No joo, jos on erittäin hyvät geenit tai muuten vaan on hyvät ruokailutottumukset. Mut harvoin näkee 185cm/95kg jätkiä, jotka syö mitä sattuu ja rasvat alle 15%.

Mut paha mennä sanoo kun ei tiedä tapauksesta mitään muuta kun painon ja pituuden.

No joo! Eli treeniä takana 3vuotta ja oon 19v.Oon yrittäny syödä hyvin ja body safkaa ,eikä sitä rasvaa nii kauheesti oo et ylimmät vatsalihakset näkyy..Täl threadil enemmänki hain vaan sitä takaa ,että minkälainen olisi melkein täydellinen ruokavalio esimerkki massanhankkimiseen?

1) Tarpeeks kaloreita (yleensä sanotaan että noin +500kcal kulutukseen nähden).
2) Tarpeeks proteiinia (vähintään se 2g/rasvaton painokilo).

Siinä varmaan 2 tärkeintä seikkaa jos lihasmassaa mielii saada. Myös rasvan osuus onnistuneeseen ruokavalioon on merkittävä, joten riittävästä rasvan saannista on myös huolehdittava.

Lisäks on tietty muistettava kaikki tärkeet vitamiinit, rasvahapot, kivennäisaineet yms.

Ja vielä ruokailuista sen verran, että säännöllinen ruokailu 2-3h välein, että on lihaksilla on koko ajan ravintoaineita saatavilla kasvua varten.

Aloittelijoiden osiolta ja ravinto-osiolta löytyy hyviä threadeja, joista saat lisää vinkkejä.

Totta..mä oon huomannu ittelläni ,kun ottaa sen 2,5g proteiinia perpainokilo päivässä niin tulee ihan hyvin...ja noi perusasiat nyt jo tiedetäänkin!mut haluaisin nähdä sen ,että mitä ruokaa jengi sit tosiaan ostaa kaupasta jos joku vaikka viittii listata viimekertaset ruokaostokset?Olis ihan mukava kattella niin

grandiosa big one, juustoraaste, kinkkusuikaleet, nachoja, juustodippi, pepsiä, rasvatonta maitoa, rahkaa, jätskiä+kaikki muut paskaväännöt mitä löytyy :D

Jumankauta kun porukat alkaa valittamaan: "Voi apua kun tälläinenkin ketju löytyy tuolta jostain miljoonan ketjun seasta! Miksi et hyvä mies etsinyt sitä kahta viikkoa ja sitten perustanut uutta ketjua..."

Eiköhän ne moderaattorit nämä ketjut sulje jos ei tarvetta ole. Että kun ihmisillä näyttää olevan tarvetta leikkiä forumeiden konkareita ja kaikkitietäviä sääntömestareita. Jos jonkun päivä menee pilalle yhdestä "ylimääräisestä" ketjusta niin suosittelen vihanhallintakurssille menoa.

Ei sullakaan kaikki ihan hyvin ole. Katsoppas kun se hakutoiminto on juuri sitä varten että löydettäis ne ketjut sieltä miljoonan ketjun seasta!

No kyllä se pistää itteäki vituttamaan ku jokaisen uuden ketjun alkuun tulee aina samat tyypit itkemään, että näitä on jo, käytä urpo hakua...

Niin, sitten taas toisaalta rupee vituttamaan ku samoja ikuisuusasioita kysytään uudessa ketjussa ainakin joka kuukausi, ellei useammin.

Tämä massankasvatuksen ruokavaliokin on niin moneen kertaan jauhettu asia, että luulis kyllä hakua käyttäen löytyvän.

Ja tässä vastaus varsinaiseen kysymykseen, löytyy tärkeäksi merkitystä threadista "FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja RUOKAVALIOESIMERKKEJÄ"

n. 3500 kcal bulkkiesimerkki by Hekottaja:

aamupala: kaurahiutaleita 4dl, 250g maitorahkaa, mehukeittoa 4dl. vitamiinit

lounas: 100g (kuiva) riisi, broilrin rinta 200g.

välipala: sama kuin aamiainen

päivällinen: 100g makaroni, jauheliha 200g, öljy 10g.

välipala2: purkki rahkaa, ananas purkki, öljy 15g

iltapala: 80g tonnikalaa, purkki rahkaa/raejuusto 15g öljy.

prot. ~250g hiilarit:~400 rasva~90 kcal:3500

joo..Kyllähän sielt haultaki löytyy..mut tos oli ihan hyvä esimerkki toi minkä OJR pisti.täytyynyt muokata sitä vähän viel itteelleen sopivammaksi ,mut kiitos!Mulla ollu just hankaluutena laskea noita kaloreita..Juu eIköhän tää threadi oo nyt jo puitu!

Suositut

Back
Ylös Bottom