GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Massakausi ja selluliitti?

Ihan uteliaisuudesta haluaisin tietää, tuleeko kilpaileville tytöille massakaudella ollenkaan selluliittia? Oma tilanteeni on hieman räjähtänyt käsiin omasta syystä ja kaipaisin hieman toivoa jo pari kuukautta kestäneeseen taisteluun kuoppapersettä vastaan, heikoin tuloksin...

Ihan uteliaisuudesta haluaisin tietää, tuleeko kilpaileville tytöille massakaudella ollenkaan selluliittia? Oma tilanteeni on hieman räjähtänyt käsiin omasta syystä ja kaipaisin hieman toivoa jo pari kuukautta kestäneeseen taisteluun kuoppapersettä vastaan, heikoin tuloksin...

Selluliitti on rasvaa, joten en ihan ymmärtänyt, miten tuo kilpaileminen liittyisi aiheeseen? Joillekin tulee helpommin, joillain se rasva on tasaisempaa, tuskin se kilpaileminen tai ajoittainen dieettaminen asiaan vaikuttaa. :)

Selluliitistä pääsee eroon kuivattamalla kropasta pois ylimääräiset rasvat ja nesteet. Tavallisella naisella on kohtuullisesti rasvaa ja enemmistöllä varmasti myös sellua, turha siitä on hermostua. Mä ainakin joutuisin kuihduttamaan itseni epäterveellisiin lukemiin päästäkseni eroon sellusta, joten ei auta ku alistua kohtaloonsa. :thumbs:

Pääpiirteittäin noin.

Aerobisella ja runsaalla vedenjuomisella sekä jossain määrin hieronnalla ja venyttelyllä saa aineenvaihduntaa vilkastettua, jolloin kuona-aineet, jotka ainakin jossain määrin selluliitin kertymiseen vaikuttaa, lähtee helpommin liikkeelle/eivät kerry niin helposti.

No ei oo kyllä selluliitti rasvaa vaan kuona-ainetta! Veden juonti ja liikunta pistää kuona-aineet liikkeelle ja näin ei ole myöskään sellua. Onhan joillakin hoikilla liikkumattomilla ihmisillä selluliittia ja sitten on myös rasvaisempia, joilla ei ole yhtään.

Minä liikun paljon ja olen hoikka, mutta silti tuppaa olemaan selluliittia. :( Minun kohdalla taitaa olla kyse perintötekijöistä, äitini on myös aina ollut hoikka mutta sama selluliittiongelma. Ärsyttävää, oliskohan jostain kuivaharjauksesta tms. mitään apua?

No ei oo kyllä selluliitti rasvaa vaan kuona-ainetta! Veden juonti ja liikunta pistää kuona-aineet liikkeelle ja näin ei ole myöskään sellua. Onhan joillakin hoikilla liikkumattomilla ihmisillä selluliittia ja sitten on myös rasvaisempia, joilla ei ole yhtään.

Eikä se nyt pelkästään noista mainituista toimistakaan kiinni ole: itselläni on muutenkin luonnostaan hoikka ystävä, jolla oli selluliittiä hyvinkin alhaisissa rasvoissa nuoruusiässä runsaasta liikunnasta huolimatta. Samoin minulla tuota hieman on, vaikka vedenjuonti ja liikuntamäärät ovat aivan varmasti riittäviä. Käsittääkseni geeneillä on tässä ehkäpä kaikkein suurin osuus, vaikka omilla elämäntavoillaankin voi asiaan vaikuttaa.

Kyllähän se selluliitti juurikin rasvaa on. Minun käsityksen mukaan riippuu ihon paksuudesta ja kimmoisuudesta (jotka ovatkin perintötekijöistä kiinni), kuinka näkyvillä se on. Esim. vanhetessa sellu saattaa putkahtaa esiin.

Kaikki kuona-aineita keräävät jutut ruokavaliosta pois. Ainakin mausteista tulee sellua. Ananas taas auttaa selluliitin poistossa. Kuivaharjauksesta voi olla kans apua. Mulla tuli joskus sellua pyllyyn kun en harrastanut pahemmin liikuntaa. Vaikka todella hoikka olin. Nykyisin ei oo ongelmaa kun ruokavalio ja elämäntavat on fiksattu.

No ei oo kyllä selluliitti rasvaa vaan kuona-ainetta!

Ei ihan täsmälleen ottaen pidä paikkaansa.:jahas:
"Selluliitti on ihon epätasaisuutena näkyvä, aineenvaihdunnan hidastuksen seurauksena oleva rasvakertymä, jota ei miehillä tavata. (muun muassa 1. rasvakerroksen erilaisuuden vuoksi). Selluliitti ei tarkoita ihon sidekudoskerroksen tulehdusta, vaikka niin monet vuodet on luultu. On myös hyvä muistaa, ettei selluliitti ole vain rasvaa. Se koostuu myös ylimääräisestä sokerista, joka on myöhemmin muodostunut rasvaksi jo "tukkeutuneille" alueille." Wikipedia

"Suomenkielisessä lääketieteen sanastossa selluliitti tarkoittaa ensisijaisesti ihon sidekudoskerroksen tulehdusta, joka usein on infektioperäinen.

Arkikielessä selluliitista puhuttaessa tarkoitetaan kuitenkin lähes poikkeuksestta naisten etupäässä alaraajoissa ja pakaroissa ilmenevää muhkuraista ihoa. Tässä artikkelissa tarkoitan selluliitilla nimenomaan tätä ihon muhkuraista ulkoasua, jota kutsutaan myös appelsiini-ihoksi, vaikka selluliitti-termin käyttäminen ko. kudoksesta antaa virheellisesti ymmärtää tällaisen selluliitin johtuvan tulehduksesta." http://www.kutri.net/selluliitti.html

selluliitti.jpg

"Ylin rasvakerros koostuu lukuisista, ikään kuin pystyssä seisovista rasvasolukammioista, jotka erottaa toisistaan ohut sidekudos. Näistä rasvasolukammioista työntyy pieniä rasvasolusaarekkeita verinahkaan. Tästä seuraava ihonalaisen rasvan epätasaisuus ja epäsäännöllisyys antaa yläpuolella olevalle iholle muhkuraisen ulkonäön, jota kutsutaan selluliitiksi."http://www.kutri.net/selluliitti.html

Mausteista sellua, en kyllä usko.
Tulkoon sellut, minä en aamupuuroani kanelitta syö :lol2:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tuolla "selluinfossa" puhutaan yhä näistä hormoni- ja verenkiertomyyteistä, jotka lienee jo kumottu?:

"MYYTTEJÄ JA VÄÄRIÄ USKOMUKSIA

Selluliitti ei ole sairaus, eikä aiheudu esim. vahingoittuneista verisuonista. Selluliitti johtuu verinahan alla olevien rasvasolukammioiden rakenteesta. Jotkut tahot ovat väittäneet, että selluliitti on imukudossairaus tai epänormaali hormonaalinen tila (esim. liiasta estrogenista johtuva), ja vaikkei näitä väitteitä ole voitu tietellisesti todistaa, The American Journal of Dermatopathology -lehden mukaan puutteet nestekierrossa ja nesteiden poistumisessa saattavat pahentaa selluliittia. No, käytännössä jokainen nainen tietää, että turvotus pahentaa selluliitin ulkonäköä. Myöskään ei ole kyetty tieteellisesti todistamaan oikeaksi teoriaa siitä, että selluliitti johtuisi elimistön lipolyyttiseen vasteen puutteesta ("the body's lack of lipolytic responsiveness") eli kyvyttömyydestä pilkkoa rasvaa elimistön käyttöön..
http://www.kutri.net/selluliitti.html

http://causes-of-cellulite-and-cellulite-exercises.com/Causes-of-Cellulite.php

selluinfoa!

krista en mä usko että siinä mun luisessa perseessä sen enempää rasvaa oli kun tän hetkisessäkään

Uwishin lainaamasta kutri.netistä löytyy myös tietoa, miksi lihaksikkaampi peba ja reisi näyttää tasaisemmalta eli selluliitittomammalta kuin treenaamaton. "Kaikkein tärkeintä treeniohjelmallesi olisi kuitenkin säännöllinen punttitreeni. Ihonalainen rasva makaa lihaksen päällä. Heikko ja veltto lihas pahentavat selluliitin muhkuraista ilmettä."

Ja mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin luulisin, että treenaaminen ja suht puhtaasti syöminen eivät lisäisi selluliittia. Toisin tietenkin on jos massaa hankkii herkuilla, eikä treenaaminen ole tarpeeksi säännöllistä, kuormittavaa ja tehokasta.

Kaikki kuona-aineita keräävät jutut ruokavaliosta pois. Ainakin mausteista tulee sellua. Ananas taas auttaa selluliitin poistossa.

Moni mauste nimenomaan kiihdyttää aineenvaihduntaa, joten aika kummalta kuulostaa. Ananaksella ilmeisesti on jotain puhdistavia vaikutuksia, vaikka se erittäin sokeripitoinen hedelmä onkin.

Itselläni on melko ohut iho, mistä osaltaan johtuu se että käsivarsissakin näkyy muhkuroita, kun iho kiristyy. Kai mä vaan oon jo niin vanha, etten jaksa enää murehtia. Paitsi ihan pikkusen ajoittain :D

Selluliitti kuona-ainetta, ja että sitä tulisi mausteista?!
My ass, kaikkeen sontaan sitä ihmiset uskoo. Ja jotkut jaksaa vielä käyttää tuhottomasti aikaa (ja rahaa!) takapuolensa rasvailuun ja hinkkaamiseen. Täytyy olla aika pielessä elämän arvot jos jaksaa käyttää niin paljon aikaa johonkin kuoppaisen ihon murehtimiseen. Voi nyyh!

Minkä takia rinnoissa ei sitten ole selluliittia? Rinnathan on suurimmin osin pelkkää rasvaa. ja ihokin on ohutta.

Mä oon ainakin dieettien myötä tullut siihen tulokseen, että 52 kg on mulla se raja, että sellu häviää. Ja saman tien kun paino nousee takaisin, myös iki-ihanat sellut palaavat takaisin, vaikka kuinka treenaa ja mitä tekee. Ja jotenkin tuntuu, että joka dieetin jälkeen sitä tulee vaan enemmän. Meidän suvussa toi on kyllä ihan selkeästi geeneissä ja kaikki ylimääräinen kertyy juurikin tuonne alakertaan, myös ne sellut. Vituttaahan se, mutta ei tässä rasvaimuunkaan viitsi mennä :D

Suositut

Back
Ylös Bottom