GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Massa- ja dieettikausien pituus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kid
  • Aloitettu Aloitettu

kid

Jonkinmoista galluppia olisi tarkoitus saada aikaseksi massa- ja dieettikausista. Eli kuinka pitkiä aikoja kerrallaan diettaatte/bulkkaatte? Jonkin verran olen kahlannut pakkista läpi, ja aika kirjavaa tuntuu käytäntö olevan. Toiset kiristelevät kesää varten koko kevään ja bulkkaavat muun osan vuodesta. Joillakin rytmi on tyyliä 2vko dieettiä, 2vko bulkkia, 2vko dieettiä jne. Kilpailijat kiristelevät tietty kisoihin mut mites muilla?

Itellä ois tarkotus pikku hiljaa keräillä massaa mut samalla antaa jenkkiksille ja muulle ylimääräselle tavaralle kyytiä. Tavoitteena on siis tiivistyä ja kasvaa maltilla, pitkällä dieetillä kun tuntuu että kova treeni menee suurimmaks osaksi hukkaan. Valitettavasti miinus- ja plussakaloreilla on hankala olla samaan aikaan, eli vinkkejä tarvitaan.

Mulla meni viime vuosi suurinpiirtein näin:
Keväällä pari-kolme kuukautta dieettiä. Kesällä painon ylläpitämistä. Syksyllä vaihdoin neljäksi kuukaudeksi voimapainotteiseen treeniin ja lisäsin kaloreita, ns. bulkkasin. Loppuvuodesta vielä tehobulkkia, ja helmikuun alusta dieetille, joka jatkuu kesän alkuun. Kesä jälleen painon ylläpitämistä, ei varsinaista dieettiä mutta ei mahtibulkkiakaan.
Ensi syksynä ajattelin kokeilla sitä mitä mieheni teki viime talven, eli dieetti- ja bulkkijaksot vaihtelivat. En nyt muista tarkkaa syklitystä, olisiko ollut 2 vko bulkki, 2 vko dieetti. Hänellä se ainakin tuotti tulosta hyvin, paino ei noussut yltiölukemiin mutta lihasta tuli.
Voisithan kokeilla pientä voimajaksoa, se on toiminut joillakin myös dieetillä? Eli perusliikkeitä, lyhyitä sarjoja ja välillä ykkösiä? Ei se kova treeni kyllä dieetilläkään hukkaan mene, mutta pääkoppa voi kestää paremmin, kun saa tehdä lyhyempiä sarjoja. Tai sitten kannattaa ottaa dieetille mukaan kreatiini. Mulla se oli alkudieetistä mukana, sitten jäi pois, ja nyt taas aloitan sen kun tuntuu että sarjakestävyys alkaa laskea. Se auttaa jaksamaan ne viimeiset raskaat toistot.

Kiitos vinkeistä, Nate. Olen tehnyt jonkinlaisia voimaviikkoja ihan vaihtelun vuoksi silloin tällöin, en nyt ykkösiä mutta kumminkin. Kreatiini vois tosiaan olla hyvä veto dieetillä. Oon kokeillu, ja kyllä se lisää pumppia tuntuu tuovan, tosin myös ylimäärästä nestettä :( , minkä takia oon viime aikoina treenannu ilman. Tuo lyhyen syklin systeemi (2+2vko) saattais olla kokeilemisen arvonen juttu. Dieetilläkin olis ehkä helpompi pysyä ruodussa kun tietää että saa kunnolla sapuskaa parin viikon päästä eikä "joskus syksyllä" ;) .

Lisää kokemuksia ja kommentteja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom