Mandatumin varallisuustesti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Liittynyt
5.6.2003
Viestejä
29 708
Ikä
45
http://217.77.200.2/mandatum/varallisuustesti/

Linkin takaa löytyy testi. Testailkaa huviksenne, ihan mielenkiintoinen.

Tänne nyt ei ole mitään tarvetta raportoida tuloksia jos ei näe tarpeelliseksi, mutta itse testistä ja tuloksista pääpiirteittäin voi tokis keskustella.

Varallisuudessa siojituttiin näköjään asteikossa keskivaiheilla, aika yllättävä tulos mielestäni. Palkka jäi sinne alaosaan aika hyvin. :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kai huomasit että siinä taulukossa näytettiin brutto- eikä nettovarallisuus?
 
Ei nyt sentään ihan pohjalle tippunu.. :rock:
Tosin toi on aika perseestä oleva varallisuustesti kun ei lainoja kysytä ollenkaan :jahas:

E: Ups.. minä malttamaton :D
 
Olen virallisesti köyhä opiskelija ;)
 
Ilmeisesti Seppo Saarion jossain kirjassa on kerrottu, että:

http://wenkula.vuodatus.net/blog/category/Ohjenuoria+(kirjat+ym)

Kirja "Miten sijoitan pörssiosakkeisiin" Seppo Saariolta on kyllä kirja joka jokaisen sijoittamisesta kiinnostuneen tulisi lukea. Kirjana tuo on aika mielenkiintoinen ja käsittelee sijoittamiseen liittyviä asioita suhtkoht selväkielisesti. Kirjoja löytyy kaksi osa yksi ja osa kaksi. Ykkös osaa olen päässyt jo melko loppuun asti ja pitää seuraavaksi käydä kirjastosta etsimässä tuo kakkososa myös.

Löysin kirjasta mukavan laskukaavan omasta nettovarallisuudesta. Eli "nettovarallisuus pitäisi olla suurempi kuin ikäsi kymmenesosa kertaa vuositulot". Ilmeisesti tarkoitetaan viimeisimmän kokonaisen vuoden vuosituloja? Kuitenkin jos tämä ei pidä paikkaansa on palkka hassattu turhuuteen ja rahoja ei ole pidetty tuottavissa kohteissa.


Ei ole edes puolta. Varsinaisia työvuosia ei takana ole kuitenkaan kuin < 5. Katsotaan 5v päästä uudelleen:whip: .

Tuota kaavaa voisi jotenkin kohtuullistaa siten, että siinä huomioitaisiin työhistoria.