Maltoa naamariin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiewi
  • Aloitettu Aloitettu
Aika moni täälä vetää tuota maltoa 1g per painokilo ja siihen vielä 30 - 40g proteiinia päälle palautusdrinkissä. Palautusjuomissa, joissa on valmiiksi sekoitettu "optimi" suhde pulvereita tyypillinen annostus (pussin mukaan)on jotain 50g (1 desi). Miksi teette erilailla kuin lisäravinnefirman "ravintoguru" opettaa? Palautumisjuomassahan on siis about 50 x n kaloria kun taas malton kanssa pelaavat vetävät lähemmäs 150 x n kaloria painosta riippuen. Proteiinin ja hiilarin kalorit on samat, joten aineitten suhteella ei tässä oo väliä.

Asiaanhan oleellisesti vaikuttaa koska syö seuraavan kerran drinkin nautittuaan...

-K

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no mut mistäs se lisäravinnefirman guru tietää, onko siellä toisessa päässä 50 kilonen aloittelija vai toistasataa kiloa painava mörkö. eiköhän toi annostus ole ihan henkilökohtainen juttu

Originally posted by BonBon
no mut mistäs se lisäravinnefirman guru tietää, onko siellä toisessa päässä 50 kilonen aloittelija vai toistasataa kiloa painava mörkö. eiköhän toi annostus ole ihan henkilökohtainen juttu

Väite: 95% ravintolisien käyttäjistä menee 20 kilon haarukkaan.

no, sanonpa nyt oman kokemuksen mukaan
nykyinen palautusjuoma - 2dl maltoa, 1dl heraa
tuntuis toimivan huomattavan hyvin, enkä usko että 1dl maltolla tulis samanlaista tulosta

Originally posted by kiewi

Mihin perustat väitteesi? Ainakaan meidän perheessä/tuttavieni punttailevissa perheissä tuo ei päde lainkaan: naiset painavat yleensä n.50-65kg, miehet n.90-130kg...

Vastaväite: 95% ravintolisien käyttäjistä ei mene 20 kilon haarukkaan

Itse vedän palautusjuomassani protskut/hiilarit aika tarkasti 50/50. Kuten sanottu, henkilökohtainen asia. Kukin sekoitelkoon paukkunsa miten toimivaksi kokee.

Kyllä monen valmiin palautusjuoman kerta-annos on yhtään keskivertomiestä kookkaammalle aika pieni.
Esim hyvä palautusjuoma UF:n vahvempi palautusjuoma, eli Recovery Drink: protskua 25g, hiilaria 35g.
Alkaisi itseä ainakin lähinnä suututtamaan moinen määrä.
Siksipä olen laittanut niitä (harvoin) käyttäessäni aina kaksi kerralla, jolla päästään about normaalin omasekoitetun palautusjuomani määriin. (paitsi kreatiinia ja glutamiinia tulee turhankin paljon).

Uskon lisäksi, että valmistuksessa täytyy kaikesta huolimatta laskea keskivertokäyttäjäksi joku oikeasti normaalipainoinen henkilö, ehkä sukupuolten kompromissi, jolla saadaan jonkinlainen "keskialue", mihin suuri osa markkinoinnin haarukoimista käyttäjistöstä asettuu ja minkä suunnitellun kerta-annoksen joissain rajoissa voidaan sanoa kattavan.
Lisäksi, jos palautusjuomaa myytäisiin pusseissa/suositusannoksissa, joissa olisi todella riittävä määrä aineksia, tulisi sellaisen hinnaksi isommalle miehelle aika suuri summa euroja.
Nykyannoksilla voidaan vielä ikään kuin vedota kerta-annoksen edullisuuteen verrattuna vaikkapa kiinteään ruokaan jne jne.

Positiivisena asiana mainittakoon se, että edes joidenkin valmistajien sekoituksissa kerta-annos on merkitty pakkauksen kylkeen. Esimerkkinä mainittakoon Viking Power, jossa suositusannokset on jaettu kolmeen eri painoluokkaan. Sama luokitus taisi olla myös monessa All Starsin tuotteessa...

Eri asia on se, että haluaako suositusannoksia noudattaa...

-Sumu

Jos heittäisin villin arvauksen niin olisiko lisäravinteiden ostajilla keskipaino jossain 75 - 85kg välillä ? Uskoisin ainankin niin .. Paljon on urheilijoita, jotka syö lisäravinteita ja tietty puntti-ihmisiäkin. Mut hmm.. vaikea sanoa, varmaan suht hyvin jakaantuu nuo painoluokat,
95% => 20kg sisään
hmm.. In your dreams maybe baby ?

ps. 74kg :hmmm:

Pakko vastata, kun kuulun ihan varmasti sinne kevyimpään reunaan. Nimittäin 46(+-1)kg.

Teen itse palautumisjuomani 45g maltoa ja 25g heraa. Luulen, että toimii hyvin.

En myöskään usko siihen, että voi sanoa, että kaikille sopii palautumiseen 1dl jotai valmiskoostumusjauhoa. Tuo painoluokkajuttu olisi aika fiksu ihan kaikkiin. Tai sitten, että ottaa tietyn grammamäärän per painokilo.

Jepjep.

Originally posted by Hippa
Teen itse palautumisjuomani 45g maltoa ja 25g heraa. Luulen, että toimii hyvin.

Mulla on melkolailla sama drinkki reenin jälkeen. :D

Tosin lisänä nykyään kreatiini.

Originally posted by Brunetti
Mihin perustat väitteesi? Ainakaan meidän perheessä/tuttavieni punttailevissa perheissä tuo ei päde lainkaan: naiset painavat yleensä n.50-65kg, miehet n.90-130kg...

Naiset pysykööt siellä punttimimmit-osastolla eikä tuu torpeedoimaan mun hienoja teorioita! ;)

Sitäpaitsi sun punttaavat tuttavasi ei todellakaan edusta normaalin urheilevan kansan painojakaumaa.

Jos jätetään naiset pois laskuista niin uskon kyllä edelleen 95% teoriaan. Suurin osa punttaajista on kuitenkin ihan tavallisia ihmisiä esmes 75-95 kiloisia. Tuohon haarukkaan menee tosissaan(kilpailijat erikseen) bodaavistakin suurin osa. Tämä on jumalan totuus!

Sitäpaitsi rasvan määräähän ei pidä ottaa huomioon ainakaan sadalla prosentilla annosta määriteltäessä: Jos kahdella kaverilla on sama massa mutta toisella 20kg enemmän läsää, niin ei sen jälkimmäisen pidä ottaa 20g enemmän maltoa(teoriassa ne on tehnyt lähes saman määrän työtä salilla-->kuluttanut lähes saman määrän kaloreita)...tämä tukee 95% prosentin teoriaani...en jaksa tarkemmin selittää, mutta idea varmaan on selvä?

Ote MD Steve Thomasin (Twinlab) "white paperista" koskien Gainers paradise fuel drink tuotetta:

"Dosage values were implemented based on statistics surveys of the U.S. Population trace institute" ja edelleen "The carefully selected dosage covers such a wide scale of athletes so dosage based on, e.g. weight of person was not seen to be necessary"

-K

Ote MD Steve Thomasin (Twinlab) "white paperista" koskien Gainers paradise fuel drink tuotetta:

"Dosage values were implemented based on statistics surveys of the U.S. Population trace institute" ja edelleen "The carefully selected dosage covers such a wide scale of athletes so dosage based on, e.g. weight of person was not seen to be necessary"

-K

Niin, ettei nyt tule annettua mitään epätietoa kenellekkään niin toi on siis ihan itte keksittyä p*skaa. Minun hämärää huumoria.

-K

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom