Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä ihmettä?
Makuunissahan on irtokarkkeja? Jokainen karkki tulee eri valmistajalta ja eri maasta. Mistä helvetistä me voidaan tietää mitä niissä on.
Senkun käyt jokaisen valmistajan läpi ja selvität.
Fredan makuunissa on varmaan 200 eri irtokarkkia.
Mistähän sä RautaPerse keksit, että jokainen karkki ihan eri maasta tulisi? mun käsittääkseni ainakin Leaf valmistaa aika monia "valumakeisia" eli hedelmäkarkkeja. Ja tässä kun oli juuri kyse noista hedelmäkarkeista joista sitä väriainetta saattaisi löytyä.
Hedelmäkarkeista puhuttiin silloin, kun oli kyse väriaineista. Väriaineet kun rinnastetaan lähes yksinomaan hedelmäkarkkeihin. Jos haluat jostain suklaasta puhua, niin se tuskin kuuluu tähän ketjuun.
edit. ei tosin kuulu tämäkään ketjuun, joten loppuu offtopic mun osalta.
No pää kiinni, mikä saa sut sulkemaan pois esim salmiakin?Hedelmäkarkit siis ovat lähes yksinomaan niitä karkkeja jotka ovat värikkäitä(siksipä ne sisältävätkin väriaineita). Näiden lisäksi on sitten toffee, suklaa, salmiakki, laku jne.
Tuskinpa on, koska EU:n sisällä kiellettyjä aineita.
Jos atsovärit aiheuttavat allergisen reaktion, niin voi kysyä Makuunista, että mikä heidän makeispolitiikkansa on.
:D Musta ja valkoinen eivät periaatteessa ole värejä, koska musta pinta ei heijasta minkään väristä valoa ja valkoinen taas heijastaa kaikki värit yhtä voimakkaasti.No pää kiinni, mikä saa sut sulkemaan pois esim salmiakin?
Eikö musta tai ruskea sinusta ole väri?
News flash: Salmiakissa on väriainetta myös :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:
Kyllä jossain paikoissa on makeishyllyn lähettyvillä kyltti "makeisemme eivät sisällä atsovärejä". Lisäksi niissä lootissa taitaa olla valmistajan tuoteseloste (ainakin kotimaisissa) ja jos atsovärejä ei ole käytetty, niin valmistaja sen yleensä ylpeänä ilmoittaa. Niitä oikeasti pahasti allergisia ihmisiä löytyy sen verran, että luultavasti muutamaan kertaan on sielläkin asiasta kysytty. Jos tietoa ei mistään löydy, niin kannattaa jättää karkit ostamatta.Mä haluan nähdä sen Makuunin mimmin ilmeen kun siinä tiskillä päräyttää kysymyksen "Anteeksi, mutta onko makeisissanne käytetty atsovärejä?".
Menee filosofiaksi, kaikki ne mulle on värejä :DMusta ja valkoinen eivät periaatteessa ole värejä, koska musta pinta ei heijasta minkään väristä valoa ja valkoinen taas heijastaa kaikki värit yhtä voimakkaasti.
Ei, ei sano.eiköhän sen järkikin sano minkälaisista karkeista puhutaan kun on jostain atsoväreistä kyse.