• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Maitoallergia ja heraproteiini

mpm

Olen tähän asti käyttänyt reenin jälkeen palautusjuomissani heraproteiinia. Heraproteiini ei tunnu mahdollisen maitoallergian takia sopivan minulle, joten onko olemassa mitään muuta hyvää nopeasti imeytyvää proteiinia välittömästi reenin jälkeen nautittavaksi?

Kaupunki
Helsinki
Mulla oli sama juttu.
Maitoallergiaa ei ole "vielä" todettu mutta kaikki empiiriset kokeet tukivat teoriaa. + moni muu allergia on suljettu testein pois.

No jokatapauksessa selkeä maitotuotteiden vähentäminen, ja jostain syystä erityisesti Valion, on helpottanut huomattavasti ja esim. palkkari heran voi nykyään ottaa ihan siedettävillä sivuvaikutuksilla.

Eli " ilmeisesti" tapauksessani ei ollutkaan kyse maitoallergiasta vaan pikkuhiljaa kehittyneestä yliherkkyydestä maidon proteiinille...

Joo, tarkoitus olisi mennä ihan tutkimuksiin.

Itse olen huomannut samoja ongelmia omassa elimistössä. Kaikki lähti siitä, että poika pistettiin maidottomalle ruokavaliolle ja itsekin kokeilin. Soijaproteiinia ei pysty vetämään enää sen maun takia.. se jotenkin lyö läpi, ei voi mitään. Viime kesänä sitä pystyi vielä vetelemään täysin ongelmitta, mutta nyt tökkii kaikki yli 15g setit. Riisiproteiini ei kovin houkuttaisi sen perusteella mitä on kuullut. Onko suomessa saatavana munasta tehtyä proteiinia?

Käytän edelleenkin heraa palkkarissa ja dieetillä, mutta se ei tee kovin hyvää... enkä puhu nyt mistään laktoosivaivoista.

Seagram

Eläkeläinen
VIP
Ikä
41
Saman ongelman parissa painitaan täälläkin, olen muistaakseni avannut joskus threadinkin siitä. Oliko niin että maitoallergiaa ei voinut millään testeillä todentaa. Laktoosia kohtaan mulla on täysi imeytymishäiriö. Itse testailemalla en ole sielunrauhaa saanut koska olen muutenkin läpipasko stressimaha. Esim. kuituja ei montaa kymmenta grammaa tarvitse vetää niin pytyllä istututaan maha löysanä(keliakia on testattu,ei ole). Vituttaa yli kaiken kun se palkkari on jossain määrin must kovantreenin jälkeen, mutta nyt joutuu arvuuttelemaan imeytyyköse nro1. lisäravinne vai ei :wall:

Edit. Olisi niin kiva Mikeltäkin ostella jauhoja jos tulis joku varmuuus tähäh hommaan;)

Kaupunki
Helsinki
Moi vaan MeriGramma. Mehän keskusteltiin joskus aiheesta enemmänkin...

Diacorissa olen saanut 2 eri lääkäriltä 2 eri versiota Maitoallergian todentamisesta.

1) Helvetin vaikeeta ja epämiellyttävää -> Letku jommastakummasta päästä sisään
2) Helppojuttu, verikokeella

Kuten sanottua en ole saanut aikaiseksi. Ainakaan ei kuulunut siihen ensimmäiseen verikoe perussettiin - keliakia, laktoosi jne.

Seagram

Eläkeläinen
VIP
Ikä
41
Moi vaan MeriGramma. Mehän keskusteltiin joskus aiheesta enemmänkin...

Diacorissa olen saanut 2 eri lääkäriltä 2 eri versiota Maitoallergian todentamisesta.

1) Helvetin vaikeeta ja epämiellyttävää -> Letku jommastakummasta päästä sisään
2) Helppojuttu, verikokeella

Kuten sanottua en ole saanut aikaiseksi. Ainakaan ei kuulunut siihen ensimmäiseen verikoe perussettiin - keliakia, laktoosi jne.
No niimpä keskusteltiinkin. Mä varaan sitten ajan vampyyrille, ei toi letku oikein kiinnosta jos selviää piikeilläkin.

Samoja ajatuksia ollunna plus kolesterolit vielä päälle, lääkärin määräyksestä...

Onko muuten toi munaproteiini samassa sarjassa mitä tulee kolesterolin määrään kun mitä kananmuna muuten, eli yhtä verisuonien täsmäpommitusta?

Käsittääkseni noi yleensä tehdään munanvalkuaisesta(ei yhtä paha kolesteroli?)?

Samoja ajatuksia ollunna plus kolesterolit vielä päälle, lääkärin määräyksestä...

Onko muuten toi munaproteiini samassa sarjassa mitä tulee kolesterolin määrään kun mitä kananmuna muuten, eli yhtä verisuonien täsmäpommitusta?

Käsittääkseni noi yleensä tehdään munanvalkuaisesta(ei yhtä paha kolesteroli?)?
Valkuaisesta tehdään ja siinä ei ole kolesterolia.

snt

Ajattelin kokeilla täysin maidotonta ruokavaliota niin mistähän proteiinin sitten ottaisi. Ja soijaakaan jos ei hyväksytä niin meneekö mahdottomaksi? =) Riisiproteiini olisi suht halpaa, onko millaista? Tai mitäs muita vaihtoehtoja on, alkaa olla jo aika vaikeaa tarvittavan proteiinin saanti, kun kaikki perus rahkat ja muut jää pois.

Kaupunki
Helsinki
Jäähän sulle nyt kuitenkin ne "oikeat" proteiinilähteet. Nauta, possu, kala, munat, kana jne.

Toki maidon proteiini, eri muodoissaan, on usein helpoiten nautittavissa....

snt

Juuri tuota helppoutta meinasin kun rahka on niin helppo napata aina ja saa helposti proteiinia, mutta ei kait sitten auta muu kuin mättää lihaa ja kalaa kunnolla. Jos ottaisin vaikka puolet päivän proteiinista riisiproteiinina vai olisiko parempi saada oikeasta ruoasta kuin jauheista?

Seagram

Eläkeläinen
VIP
Ikä
41
En ole vieläkään päässyt verille asti:nolo: Vaan Googlen kun taas laitoin sanat niin tämä ketju löytyi :hyper:Jos nyt ajatellaan että mulla ei pakki ihan ripaskalle yhdestä heramoukusta+1-2 laktoositonta rahkaa/vrk. Niin se tässä edelleen mietityttää, imeytyykö näistä ne muut aminohapot. Mitkä ei maitoallergikolla pilkkoudu?

Ho-

On kyllä kundeilla kova katabolia pelko.

Ottakaa huomioon että allergia on siis eräänlainen immuuni tulehdusreaktio. Se ripuli, ilmavaivat ja kipu on vain epämiellyttävä oire, mutta se tulehdus on siellä se oikea ongelma, mikä voi pahimmassa tapauksessa vaikuttaa muuhunkin elämässä ja hyvinvoinnissa.

MITÄÄN tulehdusta ei ole hyvä pidellä yllä (poislukien poroteiinisynteesi :D). Mielummin vaikka jätät aterian väliin ja annat sen 0,001g lihasta katabolialle, kun aiheutat itseesi tuon tilan.

Jos on "herkkä" suoli niin jättäisin kaikki jauheet pois ja söisin sitä "oikeaa ruokaa". Kyllä sieltä päivä proteiinit pitäis tulla kasaan aika helposti. Jos nälkään on sitä välipalaa syötävä, niin hiilari only- esim hedelmät käy ihan hyvin siihen.

Seagram

Eläkeläinen
VIP
Ikä
41
Tää on kyllä aika älytön läppä ja saamattomuuden huippu. Siis perkele 10 VUOTTA ja 9 KUUKAUTTA mennyt siitä kun sun piti mennä verille ja vieläkään et oo sitä tehnyt...ei helvetti.:ROFLMAO::ROFLMAO:
Jep olen ollut under construgtion, elikkäs vaiheessa :whistle:Ja jos ihminen on tälläiseen ajanjakson vaiheessa, tulee hän olemaan jossain määrin vaiheessa perille asti :LOL: Mutta joo, mites tämmöstä laktaasi entsyymivalmisteet, missä on lisäksi tavaraa auttamaan myös proteiinien pilkkomista. Onko ihan fuulaa?

Jep olen ollut under construgtion, elikkäs vaiheessa :whistle:Ja jos ihminen on tälläiseen ajanjakson vaiheessa, tulee hän olemaan jossain määrin vaiheessa perille asti :LOL: Mutta joo, mites tämmöstä laktaasi entsyymivalmisteet, missä on lisäksi tavaraa auttamaan myös proteiinien pilkkomista. Onko ihan fuulaa?
Kyl meikäläinen vedenny entsyymejä jo vuosia. Hyvin auttaa ruoansulatuksessa.

Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Ravinto 34
Ravinto 64
Ravinto 3
Ravinto 4
Ravinto 10