Onkos tästä aiheesta jo keskusteltu vai ei? Katselin erilaisia opuksia ja näyttäisi siltä, että maastaveto vahvistaisi vähän joka paikkaa kropassa. Vaikka minua pienen selkävamman takia (nostelin mieheni kanssa vanhaa teräksistä arkistokaappia...) viime elokuussa hoidellut fysioterapeutti kielsikin tekemästä maastavetoa, halusin kuitenkin yrittää. (Hän sanoi, ettei selkää saa stabiloiduksi, mutei miksi saisi? Hänen mielestään selän pitäisi aina olla tuettuna, kuten esimerkiksi pystypunnerruksissa selkänojaan.) Haluan siis olla mahdollisimman tarkkana tekniikan kanssa. Olen tehnyt maastavetoa nyt kahdesti, mutta ohjaaja vain näytti sen ja katsoi sitten päältä. Jatkossa olen lukenut aiheesta kirjoista ja netistä. Tärkeiltä ohjeilta tuntuisi sisäänhengitys ja hengityksen pidättely liikkeen ajan ja vatsan kiristäminen. Mutta tärkein kohta koskee selän kaarta. Pitääkö selän luonnollista notkoa oikaista vähän?
Onko jollakin joku hyvä resepti tähän? Montako toistoa kannattaisi tehdä ja montako sarjaa?
Muskelitäti
Onko jollakin joku hyvä resepti tähän? Montako toistoa kannattaisi tehdä ja montako sarjaa?
Muskelitäti