Minua häiritsee oman alan paskat esimiehet paljon vähemmän kuin latva-B2 lahkoliiderit, vaikken edes ole uskovainen. Huonon esimiehen hyvä alainen on sitäpaitsi loistava täsmärekrytointikohde. Ilman omaa apuanikin kuka vaan pääsee huonosta esimiehestä eroon joko vaihtamalla projektia tai firmaa, kun taas suurimmalla osalla uskovista siihen uskoon on kasvettu vanhempien ohjaamana, ennenkuin itse pystyi mitään valitsemaan. Uskonnon jättäminen on myös usein tehty aika paljon hankalammaksi yhteisön säännöillä, kuin mitä firmasta loparien ottaminen ikinä on. Samaten huonon esimiehen kyky saada alaisensa tekemään jotain kanssaihmisiä haittaavaa on paljon pienempi kuin edellä mainitun lahkopäällikön. Joten en ole ihan samalla sivulla tämän analogian kanssa, vaikka tajuan kyllä, mitä ajat takaa.
Yritysmaailman puolella boikotoin firmoja, joiden katson olevan ihmiskunnan kannalta haitallisia. Vaikka Nestle on hyvä esimerkki. Olisin ajatellut, että jokin jumala on kuin firma, tai puolue, jonka kanssa haluaisi olla voittopuolisesti samaa mieltä, että sen haluaisi ottaa osaksi omaa elämäänsä. Koska jos oma jumalasi on vain sinun jumalasi ilman tätä useamman tuhannen vuoden jatkumon painolastia, etkö ole luonut jumalasi itse?
EDIT: hyvä sigu