Vastaa viestiketjuun

Eihän mormoneita lukuunottamatta yksikään kirkkolahko saarnaa pelastusuutista.. sen sijaan siellä iltameissa kaatuillaan ja sätkitään puhuen jotain demonien kieliä. Että se siitäkin.

Mitä tuosta Apt. 5:29 ”Meidän täytyy totella Jumalaa hallitsijana ennemmin kuin ihmisiä. 30*Meidän esi-isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te tapoitte ripustamalla hänet paaluun. 31*Jumala korotti tämän Pääedustajaksi ja Pelastajaksi oikealle puolelleen antamaan katumusta Israelille ja syntien anteeksiantoa. 32*Ja me olemme näiden asioiden todistajia, ja niin on pyhä henkikin, jonka Jumala on antanut niille, jotka tottelevat häntä hallitsijana.”

Eihän tuo tarkoita alkuunkaan sitä että Jeesukseen uskovat olisivat kykeneviä parantamaan sairaita ja puhumaan itselleen tuntemattomia kieliä jne. Katsos kun vain nämä olivat niitä jotka kykenivät:

Apt. 2:1 Kun helluntaipäivä oli meneillään, he olivat kaikki yhdessä samassa paikassa, 2*ja yhtäkkiä tuli taivaalta niin kuin navakan tuulenpuuskan synnyttämä kohahdus, ja se täytti koko talon, jossa he istuivat. 3*Ja he näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat, ja heidän kunkin päälle asettui yksi, 4*ja he kaikki täyttyivät pyhällä hengellä ja rupesivat puhumaan eri kielillä, sen mukaan kuin henki soi heidän puhua.

Apt. 10:44*Pietarin vielä puhuessa näistä asioista tuli pyhä henki kaikkien niiden päälle, jotka kuulivat sanan. 45*Ja Pietarin mukana tulleet uskolliset, jotka olivat ympärileikattuja, hämmästyivät, koska pyhän hengen ilmainen lahja vuodatettiin myös kansakuntien ihmisten päälle. 46*Sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja julistavan Jumalan suuruutta. Silloin Pietari vastasi: 47*”Voiko kukaan kieltää näiltä vettä, niin ettei näitä kastettaisi, jotka ovat saaneet pyhän hengen niin kuin mekin?” 48*Sen jälkeen hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Nyt se olennainen seikka.. Helluntalais uskovaiset tuntuvat olevan niitä jotka olettavat olevansa noita "tulella koeteltuja" ja siten jotenkin muita parempia.. niille ominaista on tuo demonien vallassa sätkiminen ja suu vaahdossa sönköttäminen vaikka kyl muutkin lahkot sortuu samaan jossain määrin. Jos nyt yhtään tajusit raamatunpaikkoja luettuasi, niin tuo pyhänhengen vuodattaminen suoritettiin tasan ja vain noille paikalla olleille uskoville ja vain siksi he kykenivät tekemään tekoja joita he tekivät. On ihan omavanhurskautta väittää että nykyäänki siellä teidän iltamissa tapahtuisi vastaavaa. Mutta suotakoot se teille kun tunnutte olevan asiasta onnellisia. Mitään hyötyähän noista teidän iltamissa tapahtuvista hölpöttämisistä ja sätkimisistä ei kenellekkään ole.

Sori, mua ei kahta kertaa noin diippei juttui saa seuraamaan, menee iho kananlihalle jo ajatuksestakin olla saman katon alla missä demonista voimaa pörrää ihmisiä kaatamassa ja ties mitä kaikkea tekevätkään.

En mä kuuntele ketään, opiskelen ihan itsenäisesti ja vielläpä hyvinkin kriittisellä silmällä. Jumalan sana on raamattu, ei mikään järjestö. Jos et tuon vertaa tajua niin onnea ja menestystä vaan sullekkin.

Joo, tiivistän tähän yhteen raamatun paikkaan koko eri käännösten pätevyyden:

Kirkkoraamattu: 13:1 Jos minä ihmisten ja enkelein kielillä puhuisin, ja ei minulla olisi rakkautta, niin minä olisin kuin helisevä vaski tai kilisevä kulkuinen.

UMK:13 Jos minä puhun ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei ole rakkautta, minusta on tullut kumiseva pronssi tai kalskahteleva symbaali.

On se vittu jos jotain kiliseviä kulkusia siellä on Paavali höpötellyt.. kai se on sit joulupukin kaa siellä lennellyt poroillakin samalla kertaa? On olemassa hyviä sanavalintoja ja lauserakenteita ja sitten on kirkkoraamattu, tuo kielellinen ripulipaskannus. Ei vaan pysty lukeen sellaista kun kerran on tarjolla ihan oikeaa Suomenkieltäkin tarjoava mallinnus.

Ei siinä ole mitään pilkkaa kun osoittaa mitä raamattu todella opettaa.. tokihan se uskiksia vituttaa kun tietävät itsekkin mitä siellä kirjassa sanotaan mutta silti pitää päästä lattioille kierimään ja suu vaahdossa molkottamaan ja kuolleitakin kuulema herätetään kuten kaverini Marko asian ilmaisi.

Uskot sen liittyvän voimattomuuteen.. minäkin uskon.. se voimattomuus ei tosin raamatun näkemyksen mukaan tule Jumalan kohtaamisesta vaan demonien kanssa liehittelystä mitä tuo lahkojen touhu tuppaa olemaan raamatun tuntemuksen valossa asiaa tarkastellessa.

Sä nyt väität että nuo hellikset ja muut herätyskokouksissa hölpöttävät puhuisivat jotain järkeviä josta kuulijat voisivat oppia jotain Jumalan asioita? Ei hyvää päivää.

Tuosta vähän linkin kautta tutustumaan jokainen itse mitä järkeä noissa uskiksien länkytyksissä oikeammin onkaan:

[media=youtube]NZbQBajYnEc[/media]

[media=youtube]d-SD0ZRxjV4[/media]

Säästin parhaan viimeiseksi.. tuossa sitä opitaan Jumalan teitä.. vittu mitä saastaa oikeesti.. ja että oikein teretulemasta turkuun oppimaan. Menee ihan vilunväreet pitkin poikin kun tuollaista skeidaa katsoo.. mut se on sitä ku se pyhähenki tulee ja armonlahjat on jaossa.

[media=youtube]omy24KC3LzU[/media]

Mihin maitojunaa käytetään?
Back
Ylös Bottom