Maailman paras taistelulaji!

mulla on omakohtainen kokemus tästä lajista: Jouduin kerran ravintolassa raivostuneen pikkutytön hyökkäyksen kohteeksi(minulla oli tuoppi vasemmassa kädessä). Nostin oikean käteni kasvoihini kohdistuneen iskusarjan suojaksi. Itsepuolustusharrastuksesta saamani opin mukaan minun olisi pitänyt peittää vasemmalla kämmenelläni tytön silmät, mutta kädessäni olikin tuoppi. Juopon ehdollistuma siitä, että tuoppia ei saa koskaan tiputtaa, sai minut hämilleni. Ja otinkin kipeän kahden käden maastaponnistavan työnnön/iskun rintalastaani. Se oli yllätävän tehokas ja nosti vedet silmiini.
Eli sain siis turpaani pienikasvuiselta tytöltä mutta pisaraakaan tuopin sisällöstä ei läikkynyt.

Tänne tämä sopiikin paremmin.. edellinen threadi aiheesta aloitettiin kamppailulajit-osiolle ja oli *viuh* roskiksessa :)

-Maassa makaavaa piippaa on helppo potkia päähän. Pystypiippaa potkittaessa vaaditaan notkeutta ja tasapainoa. Varsinkin jälkimmäinen on joskus kateissa.

Pojilla on hieman väkivaltainen suhtautuminen, piippoja pitää lyödä koko ajan turpaan... On sivustolla kyllä asiaakin, baarissa juoman suojelemisessa on joskus melko paljon vaikeuksia. Känniset ihmiset törmäilevat toisiin kännisiin ihmisiin ja seurauksena lattia on täynnä sirpaleita. Tosimies ei tanssi mutta koska jalkoja ei saa lattiasta irti niin ei kukaan muukaan tanssi.

Epsanjassa on tullut kauppoihin 0,5 litran muoviset olutpullot, jos niiden hinta saataisiin vakiintumaan alas niin lasinsirujen määrä saattaisin hieman laskea. Kylläkin olisi aika tyylikästä jos yökerholoissa on muoviset tuopit ja pullot. Kyllakin välillä on tyyli jo nykyään niin kaukana että muutos ei olisi suuri.

taisto sanoi:
Epsanjassa on tullut kauppoihin 0,5 litran muoviset olutpullot, jos niiden hinta saataisiin vakiintumaan alas niin lasinsirujen määrä saattaisin hieman laskea. Kylläkin olisi aika tyylikästä jos yökerholoissa on muoviset tuopit ja pullot. Kyllakin välillä on tyyli jo nykyään niin kaukana että muutos ei olisi suuri.

Olut menee pilalle muovipulloissa, näin ainakin joku panimoasiantuntija töllössä minua kerran valisti. Kuin myös kirkkaissa lasipulloissa. Läpinäkymätön metalliastia (=tölkki / tynnyri) olisi säilyvyyden kannalta paras, eikä noista kummastakaan taida pahemmin sirujakaan tulla.

Mitenkäs Suomessa olikaan perusteltu tölkkien haittavero? Lasistahan sitä saastaa enemmän tulee ja tyhjien pullojen kuskauksessa ja pesussa tulee saastettakin varmaan ihan mukavasti vs. pieneen tilaan rutattuna mahtuvat kevyet tölkit.

IronMind sanoi:
Olut menee pilalle muovipulloissa, näin ainakin joku panimoasiantuntija töllössä minua kerran valisti. Kuin myös kirkkaissa lasipulloissa. Läpinäkymätön metalliastia (=tölkki / tynnyri) olisi säilyvyyden kannalta paras, eikä noista kummastakaan taida pahemmin sirujakaan tulla.

Mitenkäs Suomessa olikaan perusteltu tölkkien haittavero? Lasistahan sitä saastaa enemmän tulee ja tyhjien pullojen kuskauksessa ja pesussa tulee saastettakin varmaan ihan mukavasti vs. pieneen tilaan rutattuna mahtuvat kevyet tölkit.

Pitää paikkansa tuo oluen pilaantuminen/ säilyvyys.

Ilmeisesti eduskunta käsittelee nyt syksyllä tölkin haittaveron laskemista ja voi olla että kohta Suomessa juodaan oluet tölkistä eikä pullosta. Esim. Olvi on lopettanut litran pullojen valmistamisen. Samoin tölkki oluen myynti on kasvamassa kokoajan.

IronMind sanoi:
Toisessa haastattelussa panimomies kertoi, että on olemassa oluelle sopivaa muovia mutta siitä tehdyt pullot ovat/olivat liian kalliita. Tölkki vs. Pullo: Pullon voi pestä kun tölkki pitää aina sulattaa + valaa uudelleen. Eli alumiini vie enemmän energiaa valmistuksessa kun pullo taas rasittaa luontoa pesemisellä.

IronMind sanoi:
Mitenkäs Suomessa olikaan perusteltu tölkkien haittavero?
Juontaa juurensa aikaan jolloin tölkeille ei ollut minkäänlaista kierrätysjärjestelmää, muuttunee pikkuhiljaa kun tölkkiautomaatti alkaa löytyä aina pullomasiinan vierestä ellei jopa sitten mene samaan aukkoon lestien kanssa.

taisto sanoi:
Eli alumiini vie enemmän energiaa valmistuksessa kun pullo taas rasittaa luontoa pesemisellä.

Eli tölkin valmistuksessa kuluu x-määrä energiaa.

Perstuntumamutulla sanoisin että moninkertaisesti tuo määrä energiaa haaskataan siinä pullojen roudaushommassa, koska jo täysiäkin tölkkejä mahtuu pulloja reippaasti enemmän samaan tilaan.

Eli jos tölkitettyä kaljaa saadaan vietyä kauppaan tuplamäärä samassa tilassa lähes olemattoman painoisissa astioissa ja takaisin sulattamoon vietäessä saadaan vietyä samassa tilassa kymmenkertainen määrä astioita, niin minusta tölkki vaikuttaa kyllä energia- ja saastetaloudellisesti paljon mielekkäämmältä vaihtoehdolta. Lasipullojakaan kun ei voi käyttää kuin keskimäärin viitisen kertaa ennenkuin nekin sulatetaan uusiksi.

(Ja sitäpäitsi itse tykkään enemmän tölkkikaljasta kun sitä on kevyempi kanniskella ja on maistuvinaankin jotenkin paremmalta. Oikeasti saasteet ja energiat eivät minua kiinnosta yhtään, vaan juoman hinta.)

IronMind sanoi:
Perstuntumamutulla sanoisin että moninkertaisesti tuo määrä energiaa haaskataan siinä pullojen roudaushommassa, koska jo täysiäkin tölkkejä mahtuu pulloja reippaasti enemmän samaan tilaan....
.)

Kerran mitattiin 0,5l pullon ja tölkki niin tölkki oli 300g kevyempi. Sitten keskustelin erään olut kuskin kanssa asiasta niin se oli kanssa laskenut että tulisi paljon halvemmaksi ja helpommaksi roudata tölkkejä kuin pulloja.

höh, jostain syystä odotin näkeväni tässä threadissä tyynysotaa olevia lesbiaaneja tyttöjä.. :love:

Toinen asia joka jäi vaivaamaan on tuo sana "piippa", onks se suomea, mitä se tarkoittaa? En oo ikinä ennen kuullut tollasta sanaa.

Back
Ylös Bottom