Mässäilyaamiainen?

Mitäs tykkäätte lapioida aamupalaksi silloin, kun poikkeatte ns. normaalista terveellisestä arkiaamiaisesta (jollaista moni täällä tietenkin harrastaa)...?

Oma ajoittainen viikonloppusuosikkini, joka poikkeaa normaalista kaurapuuro-oliivi-/rypsiöljy-rahka-ruisleipä-juusto-linjasta on paketti HK:n Amerikan pekonia + 3 paistettua munaa + jotain vaaleaa ultranopeahiilihydraattista hötöleipää + mustaa vahvaa kahvia, aaaaaahhhhh...

:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Hannibal
paketti HK:n Amerikan pekonia + 3 paistettua munaa + jotain vaaleaa ultranopeahiilihydraattista hötöleipää + mustaa vahvaa kahvia, aaaaaahhhhh...

:)

Muuten sama, mutta ilman leipää ja enemmän kamunaa. Sulla on hyvät eväät. :D

Hmmm, tuo kysymys häkellytti minut kaikessa yksinkertaisuudessaan, kun tajusin, että aamupala on ainoa rituaali, josta ei tule oikeastaan ikinä lipsuttua, ellei satunnaisia hotelliaamiaisia lasketa. Aamulla siis rahkamössöt naamariin ja hoplaa. Kyllä mä olen tylsä jätkä.

Re: Re: Mässäilyaamiainen?

Originally posted by Krusifiksi
Muuten sama, mutta ilman leipää ja enemmän kamunaa. Sulla on hyvät eväät. :D

Hehee, todellinen cyclic ketogenic diet. Tuo HK:n Amerikan pekoni on kyllä aivan jumalaisen hyvää, välillä luulen todella tykkääväni siitä härän sisäfilettä enemmän.

:D

Nyt proteiinipirtelö maidoilla ja oliviiöljyt.

mässäilyä...English breakfast :kippis1: älyttömän harvoin kylläkin...

Mustikkapiirakkaa ja kahvia!!

No tulee sitä kahvia juotua muutenkin aamusin.

:kippis1:

Arkisin oon varannu aamupalalle aikaa just sen 5min.
Eli sekottimen läpi rahkamössöt. Se on siinä.

Viikonloppuisin mössöt+ pari palaa reissaria. Eipä sitä ihmeitä jaksa koskaan tehdä...

Hitto! Mä just tajusin, että oon pari, kolme kertaa laittanut rahkamössön sekaan HUNAJAA! Herra Jeesus niin mä olen extriim! Tykkään sittenkin elää reunalla!

Mulla ei myöskään tuu tuollaisia mässäilyaamiaisia juuri koskaan, aika saman kaavan mukaan menee. Viimeisin erikoisuus tais olla lättyjä ja mansikkahilloa (kesällä) :hmmm:
Mutta hotelliaamiaiset on tosiaan hyviä, silloin harvoin kun niitä on tarjolla...

Originally posted by Tomi
Hitto! Mä just tajusin, että oon pari, kolme kertaa laittanut rahkamössön sekaan HUNAJAA! Herra Jeesus niin mä olen extriim! Tykkään sittenkin elää reunalla!

Mä laitoin kerran kaurapuuroon mansikoiden sijasta vadelmia, mutta määrästä en sentään uskaltanut poiketa. Nyt pelkään että se saattoi olla virhe.

Eipä tollasia mässyaamiaisia tule syötyä. Normaalin kaavan mukaan mennään. Kaurapuuro/hiutaleit. tummaa leipää, vihanneksia, leikkelettä jne.

Mun mielestä taas pitkään ja hartaasti nautittu aamiainen on paras mahdollinen loman/lepopäivän aloitus!

Mun mässybrekkariin kuuluu seuraavaa:
- vastapuristettua tuoremehua
- maitokahvia, oikeaa sellaista
- paahtoleipää, pekonia ja kananmunia
- lopuksi tuore croissant aprikoosihillolla

- ja mielellään auringonvaloa, lämpöä ja hyvää seuraa :)

... mutta tuo toimii ehkä pari kertaa vuodessa. Muulloin mennään kaurapuurolla ja vitamiineilla eteenpäin.

Vannon myös pekonin ja kananmunien nimeen. Mutta kyllä se jugurttirahkasekoitus pysyy pöydässä silti, tuo mukavan raikasta vastapainoa ritisevän rapeaksi paistetulle ameriikan pekonille (ainoa oikea pekoni). Jos jostain syystä on jääkaapissa mutsin tekemää mansikka-aprikoosi-kermakinuskikakkua (esim- synttäreiden jälkeen), niin aamiainen on nautinnollista lopetella sen parissa. Ja KAHVIA. :hmmm:

Aamiainen on kyllä mullakin se rutinoitunein ateria. Repsahdan pekoniin noin kerran kahdessa kuukaudessa.

Hyi teitä!

Älkää nyt tuolla lailla irroitelko. Mä syön lähes aina 2-3 ruisleipää, 1 viili, 1 muna. Pikkusen hera-roteiinia lisäksi.

Originally posted by jpm
Eipä tollasia mässyaamiaisia tule syötyä. Normaalin kaavan mukaan mennään. Kaurapuuro/hiutaleit. tummaa leipää, vihanneksia, leikkelettä jne.

Joo meikäläinen on samoilla linjoilla.
Aamulla kun ei muutenkaan ole aina iskussa niin sekin melko vähä mitä syön, yritän syödä järkevästi. Kahvia kyllä menee, pari litraa päivässä.

Aamiainen on ehdottomasti yltiöpäisin päivän aterioista. Se on joko omena-kanelipuuroa, vadelmapuuroa, omena-luumupuuroa, omena-vadelma-mustikkapuuroa tai mustaherukkapuuroa.

... ja toinen nimeni lienee Elovena.

Mullakin aamiainen on aika vakionlainen vaikka löysempi päivä ruokailuiden osalta olisikin.
Viime kertoina joskus olen löysäsyömispäivinä otanut normaalin lisäksi iiison mukillisen Oboyta kylmään maitoon sekoitettuna - nam.
Ja joskus laitan leivän (jotka normaalisti syön ilman mitään lisukkeita) päälle Nutella-maapähkinävoi-suklaa--rasvasokeriöllötahnaa.
Se on niin makeaa, ettei paljon pystyisi syömäänkään.

Vakio on yleensä jonkinlaista rahkamömmöä tai sitten kaurapuuroa ja leipää,raejuustoa..se vakio siis.
Mutta jätkäkaverin "Himosta" on tullut tapa..kaurapuuro/rahka vaihtuu nopeasti yhteisenä mässypäivänä Mannapuuroon... Että se on HERKKUA..kanelia..sokeria *KUOLAAAAAAAAA*!!!
Ja vaihtelua virkistää..kyytipoikana on tietenkin paljon kahvia,vielä enemmän ruisleipää,myös tavarat siihen päälle..
OU JEES :hmmm:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom