Luomu on alkanut lähiaikoina kiinnostamaan mua yhä enemmän. Tutustuttuani yhteen luontaishoitajaan ja Nutrixiin, oon saanut todella tärkeää tietoa ravinnosta ja sen vaikutuksista koko kehoon ja sen toimintaan. Mä oon koko ikäni kärsinyt atopiasta ja mulle tulee tosi helposti mm. iho- ja silmätulehduksia. Myös vatsavaivat ja turvotukset on tulleet vähän liiankin tutuiksi viime vuosina. Tänä keväänä oon alkanut pohtimaan, mistä nää vaivat OIKEESTI johtuu - jossain mättää, mutta missä? Oon kyllästynyt syömään lääkkeitä. Oireiden sijaan haluan tarttua
todelliseen ongelmaan ja hoitaa sen pois.
Tähän asti mä oon mielestäni syönyt puhtaasti ja terveellisesti. Silmät aukes todellisuuteen kuitenkin vasta ihan hiljattain, kun tajusin, kuinka paljon oon oikeesti pumpannut itseeni kaikkia myrkkyjä sillä "niin terveellisellä ravinnolla", mm. yliprosessoiduilla maitotuotteilla, margariineilla, paskarehulla lihotetuilla elukoilla ja kaikenmaailman ultrakevyillä "keinoelintarvikkeilla" :urjo:. Ei mikään ihme, että kroppa kapinoi vastaan! Luomuttaminen on mulle ihan uusi asia; aiemmin suhtauduin koko hommaan jonain "hippihifistelynä". Mutta vähän kun on avannut silmiään ja mieltään tähän todellisuuteen, niin tajuaa kuinka tärkeästä asiasta on kyse
Mä lähden liikkeelle aika tiukalla ruokavaliolla (menee vähän jopa offtopiciksi). Pyrin syömään mahdollisimman paljon raakaravintoa; kasviksia, marjoja, pähkinöitä, siemeniä, kylmäpuristettua oliivi- ja kookosöljyä ja papuja. Punainen liha jää kokonaan, sen sijaan pyrin syömään runsaasti kalaa ja kohtuullisesti valkoista lihaa (kalkkunaa, broileria). Raakasuklaata aion kokeilla heti kun saan ainekset kokoon (Kaisan treeniblogista löytyy muuten tosi houkutteleva resepti ;)). Sokerit, viljat, maitotuotteet ja peruna on nyt mennyttä elämää
Tuntuu oudolta ja jännältä, mutta täytyy sanoa, että jo muutaman päivän aikana mulla on ollut
todella hyvä olo! Vähän on ollut väsymystä, kun totuttelee pois hiilareista, mutta hyvin on lenkit kulkenu siitä huolimatta. Vatsa on litteä (ei turvotusta), iho alkaa rauhoittua ja verensokeri ei heittele! Tätä lisää!