SUPERCARB 1kg -40%

Luomien poisto

Tulipa tietysti mieleen kun tossa aiemmin joku asiasta mainitsi...
Mites on, kaunka pitää pysyä pois salilta luomien poiston jälkeen? Itse olen menossa kyseiseen operaatioon ensi viikolla. Eikös se niin ole että kohdat joista luomet on poistettu ei saisi hangata mihinkään? Ja hikoileminen ei ilmeisesti ole hyväksi vai keksinkö ton jutun ihan ite....:cool:

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Kaveriltani poistettiin kaulasta ja rinanalueelta laserilla pari luomea ja paraneminen kesti noin 2-5 päivää. Ensin lapun alla vuorokauden jonka aikana ei suihkua eikä hikoilua. Ja sen jälkeen normaalia elämää kuitenkin niin että varoo venyttämästä tai hankaamasta ihoa poistokohdasta jotta se voi rauhassa "rupeutua" ja siten parantua. Tämä vaihe kesti useamman päivän, kuitenkin vajaan viikon.:)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Taas täällä ja kesken työpäivän, hyi minua :p

Minulta poistettiin luomi leikkaamalla rinnan yläosasta ja haavaan tuli kuusi tikkiä. Lääkäri sanoi, että tikkien aikana (10 päivää) pitäisi välttää hikoilua. En malttanut ihan tuota aikaa liikkumatta olla, vaan eilen otin vihdoin hien päälle crosstrainerillani... hikoilua täytyi lääkärin mukaan välttää tulehdusriskin vuoksi. Haava oli alkanut parantua jo niin hyvin, että en usko hikoilusta olevan enää vaaraa. Enemmän pelkään venytyksiä etenkin tikkien poiston jälkeen: aikoinaan selästäni poistettiin luomi jonka haava aukesi ja se ei ollut kyllä yhtään kivaa. Haavan paraneminen oli todellinen ongelma kesäkuumalla (verta tuli kivasti) ja jälki ei ole kovinkaa kivan näköinen. Jotkut luomenpoistot ovat kuitenkin onnistuneet hyvin ja tuloksena on aivan siisti, pieni arpi. Elän siis siinä toivossa, että tästäkään ei kauheaa jälkeä jää jos maltan olla venyttämättä aluetta ja riuhtomatta yläkroppaa jonkin aikaa. Jos haava aukeaa, treenitaukokin varmasti pitenee kaiken muun harmin lisäksi...

Kiitoksia! Hyvä tietää etukäteen mitä tuleman pitää. Ja mullahan ei selässä oon vain muutamaa luomea vaan paljon!
No onneksi operaation jälkeinen viikko on muutenkin ns. kevyt viikko joten otetaan sitten tosi iisisti:p

Onnea vaan Muskelimimmille leikkaukseen :) Onko leikattava luomesi selässä? Minullakin noita luomia riittää vaikka muille jakaa, selästäkin pitäisi ottaa varmaan lähiaikoina yksi pois. Vanhalla palstalla taisi olla jotain puhetta auringonotosta ja solariumista, meikäläiseltä sellaiset ovat täysin kiellettyjä vaalean ja luomia täynnä olevan ihon vuoksi...

Mulla on selässä ainakin kolme tosi isoa luomea ja lukuisia pienempiä. Myöskin tossa rinnassa on jonkun verran luomia ja taitaa olla joka paikassa... Omaan myöskin vaalean ihon ja palan helposti, mutta nyt aion mennä pari kertaa solariumiin hakemaan pohjarusketusta kesän reissua varten, kunhan ne luomiasiat saadaan ensin kuntoon:D

Jeps, on mullakin käynyt joskus mielessä hakea pohja"rusketusta" solariumista ennen kesää tai matkoja, mutta tähän mennessä olen päätynty total block-voiteisiin ja pitkiin vaatteisiin. En nimittäin kerta kaikkiaan rusketu vaikka kuinka oleskelisin auringossa, lähinnä alan punottaa tai palan.. No, tasan ei käy onnen lahjat tjsp. Toisaalta varmaan ihan hyvä, että ei edes tee mieli olla auringossa, sillä taidan tosiaan olla luomieni kanssa melkoista riskityyppiä. Pysyypähän iho nuorena(?) vaikkakin täplikkäänä...

Muskelimimmi: jokos kävit leikkauksessa? Miten meni? Minulla toimenpiteestä on nyt 16 päivää ja jälki näyttää ihan hyvältä. Meinaan vasta tänään treenata yläkroppaa ensimmäistä kertaa, eiköhän tuo haava jo sen kestä. Hikoilin kyllä joitakin kertoja tikkien aikanakin eikä ongelmia tullut.

Enpäs sitten vielä mennytkään operaatioon kun erinäisistä syistä jouduin siirtää sen muutamalla viikolla eteenpäin...
Harmittaa kun tietää että treenit kärsii, mutta joskushan se homma on hoidettava pois päiväjärjestyksestä :p

Kun juttelin lääkärin kanssa siitä, että luomeni pitäisi poistaa, valittelin siitä aiheutuvaa treenitaukoa ja meinasin siirtää toimenpidettä jälleen eteenpäin. Lekuri sanoi, että jos treenitauon takia en halua leikkaukseen, hän taitaa passittaa minut suoraan psykiatrille... :D Piti sitten suostua. Lisähuomiona, en ole mikään kilpailija missään lajissa vaan ihan muuten vaan treenihullu...

Ajattelin kanssa asiaa kun mieleen tuli ekana treenitauko.... Tuntuu vaan kun nyt on päässy treeneissä hyvään vauhtiin ja tulostakin syntyy et kaikki menee hukkaan ja taas pitää alottaa alusta tauon jälkeen. Pitäsköhän jo varata se aika psykiatrille? :p

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom