Olen 18-vuotias nuorimies Tampereelta ja olisin kiinnostunut kyseisistä lajeista, mutta koska en saa kaikkia kalenteriini mahtumaan haluaisin kysyä muutamia asioita lajeista. Minkälaisia ovat kunkin lajin reenit? Kuinka fyysisiä ne ovat? En ole mikään katutappelija, mutta haluaisin saada itsevarmuutta esim. tyttöystävän kanssa yöllä kaupungilla kävellessä tms. tosipaikkoihin joissa sitä voisi tarvita. Tässävaiheessa täytyy varmaans sanoa, että en ole kovin suurikokoinen (173cm pitkä ja 62kg). Muay thai ja lukkopaini varmaan molemmat antavat omalla osa-alueellaan apuja vapaaotteluun, mutta soveltuvatko ne toisiensa kanssa?
Olen erittäin hyväkuntoinen, olen käynyt salilla ja lenkkeillyt jo jonkun aikaa ja näistä lajeista olisin kiinnostunut lähinnä kuntoilu ja laji kiinnostus mielessä. Eli en ainakaan vielä ole mitään kilpauraa suunnittelemassa. Mitään kokemusta mistään muista kamppailulajeista minulla ei ole.
Lopuksi vielä kysyisin, että koska useimmat peruskurssit alkavat vasta syksyllä niin onko jotain erityisiä harjotteita joita voisin tehdä näin kesällä jotta olisin paremmin valmistautunut, kun reenit alkavat?
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen
Siis kahteen lajiin minulla olisi aikaa.
Olen erittäin hyväkuntoinen, olen käynyt salilla ja lenkkeillyt jo jonkun aikaa ja näistä lajeista olisin kiinnostunut lähinnä kuntoilu ja laji kiinnostus mielessä. Eli en ainakaan vielä ole mitään kilpauraa suunnittelemassa. Mitään kokemusta mistään muista kamppailulajeista minulla ei ole.
Lopuksi vielä kysyisin, että koska useimmat peruskurssit alkavat vasta syksyllä niin onko jotain erityisiä harjotteita joita voisin tehdä näin kesällä jotta olisin paremmin valmistautunut, kun reenit alkavat?
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen
Siis kahteen lajiin minulla olisi aikaa.