GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Low Battery- flunssaa liikkeellä, kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jorja
  • Aloitettu Aloitettu
Pahoittelen jos asiasta on jo jossain keskusteltu.

Tällä hetkellä on liikkeellä pirullinen flunssa aalto. Ikäänkuin olisi puolikuntoinen koko ajan, eli vittumaisinta on, kun ei ole kunnolla kipeänä, eikä ole varsinaisesti mitään pahoja oireita kuten yskä/kurkkukipu/kuumetta. On yksinkertaisesti low battery koko ajan.

Itselläni on ollut tällainen semi-flunssa jo 3 viikkoa. Viimeisen viikon olen nyt totaalisesti levännyt ja juonut finrexiä. Tänään olisi tarkoitus yrittää treenaamista, mutta pää hajoaa jos ei vielä pystykään.

(Eli siis sen verran puolikuntoiseksi tämä tekee, että treenaus nostaa kylmän hien ja sykkeen todella korkealle, ja alkaa huimaamaan.)

Onko kokemuksia, ja ennenkaikkea MITEN olette selvinneet?

Kärsin tommoisesta todennäköisesti koko syksyn. En uskaltanut treenata täysillä ollenkaan, kaikki oli sellaista vähän-sinne-päin treeniä. Syynä oli varmasti ylenpalttinen juhliminen, joka jarrutti parantumista, huono syöminen ynnä muu. Joululomalla ehdin sitten levätä ja olla kunnolla, mutta aloin myös treenata rohkeammin, ja nyt olen saanut olla kiitettävän terveenä. Erittäin hyväksi keinoksi olen havainnut C-vitamiinin. Pitkäkestoisia 500mg tabuja kun oon nappaillut 2 päivässä (nieltäviä, ei poreita koska poreet tuhoaa hampaat ja nää myöskin imeytyy hitaasti) niin torjuu tauteja aika mukavasti, vaikka pöpöisiä ihmisiä pyörii ympärillä. Toinen luotto-juttu miulle on desinfioiva käsigeeli, mitä tulee välillä melkeen pakkomielteisesti lotrattua. Suosittelen lämpimästi.

Nyt kun on vielä tauti päällä, lepo ja hyvä syöminen on paikallaan. Älä stressaa treenaamattomuudesta. Jouluna 2007 makasin koko joululoman sohvanpohjalla todella sairaana, mutta pohjimmiltaan hyväkuntoinen ihminen kyllä pääsee takas kuntoon kun on parantunut.

Mä oon koko syksyn ollut tuossa kanssa. Eipä siinä ole selviämiseen muu auttanut, kun kärsiminen vain. Äkkiä siihen on tottunut.

Maanantain olin kuumeessa ja nukuin sen koko päivän. Tiistaina ei kuumetta ja normisti jo kouluun, mutta ei reeniä. To-Su joka päivä reeniä eikä yhdetkään niistä onnistuneesti. Lihakset tuntuu hyvin rasittuneilta ja väsyneiltä eikä ne tunnu palautuvan näistäkään mitä nyt oon vähän tehny. Muutenkin väsyttää paljon ja on välillä vähän off olo.

Tiedä sitten mitä on.. mutta ei kivaa.. kun ei oikeastaan edes huvita reenata.. ei jaksais.

Joo, mulla alko toi setti jouluviikolla 22pv ja olin viel töissä sen ma ja ti ku en jaksanu saikkua hakee kahen päivän takia. Ääni pois, räkää puskee ja mihinkää et pystyny. No samaa jatkuu edelleen!!! Eli oisko tää nyt sit viides viikko. Yhen antibioottikuurin oon syöny, ei auttanu. Joo en tykkää, kisaohjelmaa pitäis tehä mut en kykene... Et tsemii vaa kaikille tän kanssa painiville!

Mulla kans ollu jo pidempään tuollaista... Meidän neiti oli flunssassa koko joulukuun. Nyt on kovasti liikkeellä sellasta joka junnaa kauan. Suorastaan kyrsä kasvanu ottaan ku ei tiiä meneekö vai tuleeko. Tulis ny ees kunnolla tai ei ollenkaan!

Joo just tällanen low battery-fiilis on mullakin ollut koko alkuvuoden. Loppuvuosi menikin sitten ihan kunnon flunssan kourissa. Ehkä nää on sen varsinaisen flunssan jälkihöyryjä vaan. Ärsyttävää jokatapauksessa kun ei oikein uskalla kovaa treenata. Oiskohan se kauheen vaarallista jos treenaiski kovaa? Ei kai tässä mitään sydänlihaksentulehdus-riskiä ole kun ei yleiskunto ole mitenkään huono kuitenkaan eikä kuumetta tms.

KYLLA!! Joka aamu kurkku kipea, flunssainen olo, yskaa ja rakaa, buaah! Olo paranee paivan mittaan (silti saa rykia ja niistaa nenaa ja yskia pitkin paivaa). Olen kaikesta huolimatta treenannut kyballa (lahes joka paiva rankahkoja treeneja, yli 10h talla viikolla:D)! Tosin tuntuu joskus, ettei saa taydella teholla tehtya kaikkea, toisaalta treenaus ei ole muuttanut oloa suuntaan eika toiseen. Toista viikkoa tata on nyt jatkunut. :wtf:

Ennakkoon vaan ilmoittelen niille, jotka ei oo viel sairastunut, et heti ku alkaa ensioireita flunssasta tulee niin jää HETI kotia parantelee.

Ite oon aina aiemmin aatellut, et "kyl tää tästä ja ihan ohimenevää on".-> vähintään kahden viikon flunssakierre..
Mut nyt tänä vuonna, heti kun alko vähän kurkkua särkee ja lämpöä nous, niin jäin heti himaan ja parantelin viikon kunnolla. Ja seurauksena: ei mtn vikaa.. :)
...tai koputellaan nyt puuta varmuuden vuoks ettei mitään jälkitautia pukkaa... :D

No harvinaisen pitkään tänä talvena säästyin, mutta nyt on kieltämättä ollut päällä outoa melkein-flunssaa. Viikon pidin taukoa (ja kyllä v-tti) mutta olen kyllä nyt treenaillut pari kertaa eikä olo ole siitä miksikään muuttunut.

Epäilen, että oma lisääntynyt puolikuntoisuuteni johtuu iän karttumisesta. Nuorempana en ollut ikinä flunssassa. Nyt syön D-vitamiinikuuria koska se on kuulemma uusi ihmelääke flunssakierteeseen ja kaikkeen muuhunkin taivaan ja maan välillä. Saa nähdä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ajattelin jo, ettei tarvii tähän ketjuun kirjotellakaan, koska koko joulukuun jo sairastelin. Pari päivää olin tuolloin pois töistä, salilta pari viikkoa. Kuume ei noussut korkealle, mutta kurkku oli tulessa ja räkää riitti. Ihan pöhnässä meni koko joulukuu ja joulu siinä samassa :( Antibiottikuuri auttoi ja luulin parantuneeni, jeee :dance:
Vitut, eilen alkoi taas. Ja samat oireet :itku::itku::itku:
Ottaa niiin päähän.!!.....

Toiseksi uusimmassa Body-lehdessä oli tosi fiksu artikkeli flunssista ja immuunipuolustuksesta.
Olin ihan yllättynyt miten oli niin järkevää tekstiä kun sen lehden artikkelin on välillä vähän mitä on..
Mutta pääpiirteittäin jatkuvan flunssakierteen syyt:
- Ruokavalio pielessä eli liikaa lisäaineita, liikaa E sitä E tätä, liian vähän hyviä rasvahappoja, liikaa teollista valmisruokaa
- Särkylääkkeiden ja antibioottien ym. lääkkeiden vaikutus negatiivinen immuunipuolustukselle
- Liian vähäinen ulkoilu
- Stressi !

Eli toimenpiteet:
- Ruokavalio kuntoon ns. Clean Eating
- PH-tasapaino kuntoon (suosittelen emäsjauhetta) virukset ja bakteerit ei viihdy emäksisessä ympäristössä, paljon hedelmiä ja vihanneksia ruokavalioon
- Ravintolisät mitä suosittelen: Kylmäpuristettu kookosöljy (sisältää monolauriinihappoa mikä tappaa viruksia ja bakteereja), kalaöljykapselit (reilusti eikä tyyliin 1 kapseli päivässä), vahva monivitamiini esim. Mivitotal tai edes vahva sinkki ja C-vitamiinivalmiste. Muita hyviä Immolina, Antiwir.
- Päivittäinen rentoutuminen tai edes pari kertaa viikossa
- Säännöllinen ulkoilu ja esim. pieni aamujumppa millä saa pienen hien pintaan (lymfakierto tehostuu)

Toivottavasti noista vinkeistä on jollekin jotain apua. :)

Niin, olishan noita kaikenlaisia ennaltaehkäiseviä toimia, mutta itsellä ainakin täyttyy melkein kaikki noi terveellisten elämäntapojen perusjutut.. Ainakin yritän ja se kai siinä sitten eniten turhauttaakin, että aina vaan huomaa sairastuvansa uudelleen ja uudelleen. Yksi pahimmista haittatekijöistä on itselläni kyllä toi stressi, koska opiskelu ja työkuviot on murrosvaiheessa ja siihen on vaikein vaikuttaa..
Joten toivottavasti niiden tosta setvittyä alkaa flunssatkin väistyä. Tosin oon kyllä aina talvisin pari flunssaa saanut kärsiä, joten eipä tää mitään uutta ole..

Hirvittävän moni ihminen luulee/kuvittelee syövänsä oikein mutta mun kokemusten mukaan lähes jokaisen ruokavaliossa on jotain korjattavaa kun alkaa kyselemään päivän syömisiä.
Viljatuotteet, maitotuotteet ja lihatuotteet on kehoa happamoittavia ja nämähän taitaa kuulua lähes jokaisen ruokavalioon päivittäin.Usein kasviksia syödään liian vähän ja hedelmät jätetään vähemmälle liian hiilarin pelossa. Kasviksia ja hedelmiä tulisi oikeasti syödä tosi reippaasti joka päivä eri väreissä ja varsinkin sitä vihreää!
Moni suomalainen on varmasti "piilohapan". Tämä johtaa vuosien myötä erilaisiin vaivoihin ja kremppoihin jos sitä ei hoideta.
Eli ruokavalio on kaiken A ja O sekä tietysti se stressinhallinta ja liikunta. :)

Taalla viela reilu viikko sitten ilakoin kun olin treenannut vaikka oli pienta flunssaa. No se flunssa pamahti megaflunssaksi :curs: ja mulla oli aikaa miettia, etta mika hel**tti siina on, kun taas sairastuin. Paitsi siis, etta pienessa flunssassa treenasin. :jahas: Totesin, etta vegeja tulee kai vedettya liian vahan ja nimenomaan raakana. Yritan ympata enemman vihanneksia; porkkanaraastetta, pinaattia, tomaattia, omenaa taas ruokavalioon ja mieluiten raa'alla chililla/valkosipulilla/inkivaarilla maustettuna.

Olen myos aloittanut pro-biootit ja ostin sellaisen mummopilleridispenserin, jonka taytan viikoksi kerrallaan, ettei unohdu sinkki/pro-biootit/rauta/kalaoljyt/valkosipuli. Teksisi mieli myos aloittaa grapeseed extract ja green tea extract, mutta tassa rahapussin nyorit tiukalla vahan viela pihistelen. Vehnaorasmehua joisin shotin paivassa, jos sita jostain lahimaastosta loytaisin.

On se kurjaa ja olen valmis melkein mihin tahansa. Stressi mulla on nollassa, nukun paljon, en kylla ehka ulkoile tarpeeksi (ja silloinkin kun ulkoilen, ulkoilen saastepilvessa). Mielenterveys on koetuksella kun ei paase liikkumaan. Huomenna ajattelin menna taas ekaa kertaa pitkasta aikaa. :rolleyes:

Voimia kaikille terveytensa kanssa tuskaileville!

Hmm. Saattaa olla jotain tuollaista meikäläiselläkin... tosin minulle aamutukkoisuus ja muu vastaava ovat etenkin kovempaa treenatessa niin tuttuja ilmiöitä, etten oikein jaksa niistä välittää. Lisäksi epäilen, että flunssaa enemmän on kyse ylirasituksesta, enemmänkin henkisestä kuin fyysisestä.

Edit. Lämpöilyä ei muuten ole ollut liiemmin vähään aikaan, mitä pidän aika hyvänä merkkinä. Joskus on ollut kuukausien ajan iltapäivisin pientä lämpöä, nyt ollaan normaaleissa lukemissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom