GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

lounaaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja annamae
  • Aloitettu Aloitettu
Huomasin vasta nyt uutena etta taallahan on oikeen mimmien omat jutut. Hyva. Siks laitoin saman kysymyksen myos tanne.

Ekaksi, ekaa kertaa taalla ja tosi siisti palsta! Siispa aloin kyselemaan viisaammilta neuvoja...

Mulla on ongelmia lounaan kanssa. Treenaan salilla 3 kertaa viikossa ja kayn spinningissa/uimassa toiset 3 kertaa...lisaksi jotain kausiluontoista kuten melontaa nyt. No, olen kuitenkin normaalisti 8-16 toissa...siis mita pakata lunch boxiin? Mulla ei ole toissa mikroa. Eli lammitettavaa se ei voi olla. Sen pitaisi olla terveellista, vaha kalorista ja mielellaan treeniin sopivat protskut ja muut kondiksessa. Mulla alkaa meinaan mielikuvitus loppua tan homman kanssa. Asun UKssa ja takalaiset vetaa majoneesi-vehnaleipaansa...joten mulla kahviloiden ja ruokaloiden 'ruuat' ei nappaa! Pari kertaa yritin ja olo oli pahempi kun Macin jaljilta...ahky ja kerta pierasulla maha taas tyhja.

Joten...mita te treenarit heitatte lounaaksi? Mulla on myos semmosia kokous ja konfferenssi paivia...kuten huomenna...jossa on lounas...siis niita leipia. Ja pitais itse kuskata jotain mika ei herata liikaa huomiota. Joskin noille paiville on aina proteiini-hiilari juoma ihan hyva pikavaihtoehto...vai?

Kiitos jo etukateen. Ja pliis auttakaa.

Sakael sanoi:
Kyllä me punttimimmit luemme myös yleistä treeni ja ravinto -osiota, joten yksi postaus olisi riittänyt.

No anteeksi jos nyt vein palstatilaa kahten kertaan tai liikaa aikaasi. Olisin kirjoittanut tanne mimmien osioon heti mutta en puusilmillani (?) heti nahnyt. En silti osannut odottaa sen jotain loukkaavani.
Kiitos ekasta saamastani palauteesta...se oli hmmm 'rakentavaa'. Eli en ehka vaivaa enaa.

Sakael sanoi:
Kyllä me punttimimmit luemme myös yleistä treeni ja ravinto -osiota, joten yksi postaus olisi riittänyt.

Anteeks nyt Sakael että puutun kommentiisi... mutta tuntuu aina välillä että kun joku uus punttimimmi ilmaantuu palstalle ja kysyy jotain hänelle tärkeää asiaa, niin sun eka kommenttisi on mikäs säkin oot tänne tuleen kysymään tyhmiä asioita... En siis tarkoita että noin sen laittaisit mutta sellaisen kuvan välillä saa... Myönnän itsekkin, että tietenkin ensin kannattaisi tutustua palstaan ja lukea vanhoja tekstejä ym. Mutta nytkin käännytit uuden mimmin "suoraan ovelta pois", eikö tänne saisi uudet ja aloittelijat laittaa kysymyksiään. Ei varmaan jäänyt Annamaelle kovin hyvä mieli ensikirjotuksesta punttimimmien palstalle, kun vastaanotto on tuollainen...Tietenkin on aloittelijoille oma osio mutta kaikki eivät halua sinne kysymystään laittaa... Anteeks nyt jos loukkaan sua mutta nyt tuli vaan tarve päästää tää ulos suustani...

Heippa ja tervetuloa punttimimmeihin!
Mullakin on joskus päiviä ettei pääse lämmittelemään ruokaa. Silloin on kätevää tehdä "salaattia". Keittää riisiä tai makaronia ja sekaan tonnikalaa tai kanaa sekä kasviksia, raejuustoa, ym. Maistuu hyvin ilman lämmitystä. Ja kyllä hyvällä palautumisjuomalla voi korvata myös joskus aterian. ;)

Tää punttimimmi ei kyl ainakaan paljon ehdi muita osioita lukemaan, jäis muuten pian koulu- ja kotihommat tekemättä...

Onko teillä jääkaappi siellä töissä vai oletetaanko, että kaikki käyvät jossain syömässä? Ite vähän vastaavassa tilanteessa, kun lähetään pelireissuille ja menomatka pitää pärjätä eväillä... Oon tavannut pakata pelikassiin yleensä joko pastasalaattia, johon lisään matkalla tonnikalapurkin tai ruisleipää ja rahkaa, johon kippaan kotona marjoja suoraan pakastimesta niin pysyy kylmänä.

Mulla itelläni on välillä sama ongelma kun sullakin..Mulla on tapana ns. kylmiks ruuiks tehdä kunnon salaatti mukaan, jossa on kanasauikaleita, salaattia, raejuustoa, paprikaa yms. vihanneksia ja lisäks vaikka täysjyväleipää. Ja onhan hedelmäsalaatti yksi vaihtoehto tai jokin oma kerrosleipä, jossa on vaikka kanaa tai kokolihapihvi välissä! Itse olen kans aika paljon tuolla rahkalinjalla ja sit lisäks kun ottaa vielä protskut perään niin nälkä pysyy taas muutaman tunnin loitolla...Puhtia treeneihin ja kokouksiin! :thumbs:

En yleensä lue treeni- ja ravinto-osiota, joten ihan hyvä että laitoit kysymyksen tännekin :) Oma lounaani on nolon usein seuraavanlainen:
- raejuustoa jonka sekaan on pilkottu tomaattia
- ruisleipää, oliiviöljyä ja vähärasvaista juustoa

Vähän tuo alkaa kyllästyttää, joten lounasvinkit ovat täälläkin tervetulleita :D

Mitään gourmet-herkkuja nää ei ole, mutta hyvää perusbodysafkaa:

1. Rahkaa & leseitä (tai kaurahiutaleita) & öljyä & mansikkaa/ananasta/jotain muuta makiaa
2. jauhelihaa ja vihannessekoitusta sekaisin + öljyä (käy myös kylmänä)
3. keitettyjä kananmunia ja vihanneksia (esim. porkkanoita)
4. protskupannaria ja mansikoita

tervetuloa palstalle annamae
edellisenä iltana teen yleensä päivän safkat , jotain helppoo ja nopeaa minkä saa
alas kylmänäki jos ois semmonen tilanne ,ettei pystys lämmittään safkoja missään
eli riisiä tai pastaa keitettynä sit sinne sekaan joko tonnikalaa, paistettua jauhelihaa, kanaa , toi on tommosta helppoa peruskamaa . riippuen päivän pituudesta kannanko vielä jotain raejuustoa tai rahkaa mukana + niille jotku lisukkeet ( ananasta , hedelmä pilttiä , )
tommosilla eväillä minä

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Minäkin rohkenen kirjoittamaan tälle palstalle! Uusi tuttavuus tämä pakkotoisto ja punttimimmit, mut hyvältä näyttää ainakin sen mitä tässä jonkin aikaa olen käynyt juttuja tutkimassa. Silmät ruvella olen yömyöhään keskusteluja lukenut.. :hyper:
Ihan asiallinen kysymys tuo -mitä lounaaksi? ja mielenkiintoisia vastauksia, kiitos vinkeistä!

Muutamia ihan hyvin toimivia kylmia ruokia:

-sekoita cous-cousia (keitettya), pakasteherneita, katkarapuja, vaharasvaista fetaa ja silputtua tuoretta basilikaa - nam! Jos laitat ravut jaisina aamulla mukaan niin ruoka sailyy kivasti kylmana lounaaseen asti.

-Pitaleipia, ja omaan pussiinsa ota mukaan viipaloituja vihanneksia ja purkki raejuustoa. Valmista leivat vasta kun haluat syoda, muuten tulee melko mossoista.

Jos ei ole muistanut laittaa mitaan evaita aamulla mukaan niin itse syon monesti vain 150 grammaa kalkkunaleikkeletta, pari pienta sampylaa ja jotain tuoreita vihanneksia ja hedelman. Sillakin kylla lahtee nalka ihan kivasti

Jos olet ihan pulassa siella Englannissa (sympatiat vaan, olen itse asunut aikoinaan kaksi vuotta ja muistan elavasti kolmiovoileipalounaat...) niin ota mukaan tonnikalapurkki (pop-up top) ja tilaa uuniperuna salaatilla. Niita saa yleensa joka paikasta. Tama olisi tallainen puolilammin lounas.

Teretulemast vaan minunkin puolestani !

Minä raahailen mukanani sellaista pientä kylmälaukkua, johon pakkaan aamulla safkan, ja kylmäkallet.
Rahkaa välipalaksi/ananasta tai jotain muuta mukavaa sekaan ja lounaaksi esim. kanasalaatti, jossa reilusti kanaa, salaattia, herneitä ja paprikaa.
Niin ja tietty vessassa käydään täyttämässä protskutörskä vedellä.

Ronskisti vaan eväät esiin,( olen joskus kaivanut nyssäkkää isossa auditoriossa esiin ), joskus tulee hieman ihmettelieviä katseita, mutta kyllä yleensä tulee kateellisia katseita, kun muut mutustaa patonkia ja kolmioleipiä.

leikiksi se yleensä menee kun naureskellaan eväitäni ja yleensä kyselevät vielä perään että miksi ja kuinka jaksat aina väsätä noita.

tintta sanoi:
Anteeks nyt jos loukkaan sua mutta nyt tuli vaan tarve päästää tää ulos suustani...

Et loukkaa millään tavalla. Hyvä tietää, että olen virtuaalimaailmassakin ihan yhtä v-mäinen kuin todellisuudessa. Pyrin parantamaan tapani.

Tajusin juuri eilen, että ruokavaliooni ei kuulu mitään sellaista ruokaa, joka vaatisi sen lämmittämistä mikrossa. Leivät, raejuusto, rahka ja salaatti on päivittäinen ruokavalio.

Annamae: teiltä varmaan löytyy vedenkeitin sieltä töistä (kun nyt kerran Englannista on kyse), mutta löytyiskö kaupasta pikapuuroaineksia. Sekaan voisi heittää marjoja, hedelmiä, raejuustoa ja lorauksen öljyä.

Kiitti!

Kiitti kaikista tosi hyvista vastauksista! Ma oikeen ootan jo seuraavia lounaita...Ma sain kans pari hyvaa vinkkia tuolla treeni ja ravinto osiossa.

Ma alan vasaan noita riisi / makaroni salaatteja. Ne kuulostaa tosi hyvilta.

Mulla on rahkaa mukana valipalaksi...kun meen toista suoraan treenaamaan. Ja protskut on Tupperwaren kermasekoittimessa, joka on muuten taydellinen siihen...sekoittaa hyvin ja on tiivis kuljettaa.

Kuumaa vetta taalla tiomistossa on...toin viimeksi Suomesta niita pikapuuropusseja yhteensa 142 kappaletta eli viela ois vahan niita jaljella. Ja ton lisaksi raahasin 14 kiloa ruisleipaa! Hullu mina! Mutta ma en tota valkosta vehnaleipaa syo! Se tekee semmosen verensokeri piikin etta ihan yokottaa. Mahtavat vaan lentokentalla ihmetella lapivalasussa mun laukkujen sisaltoa.

Ja kiitti tosi paljon tosta uuniperuna vinkista...niita taalla syodaan kans paljon. Niissakin britit tunkee majoneesi sinne sisaan...joten alan kuskaamaan omat tonnikalat. Onko siina muuten peraa etta tonnikala pitais pesta kunnolla purkista oton jalkeen? Mulla oli joskus vuosia sitten joku personal trainer (entinen UKn bodybuilding mestari) ja se sano jotaa tommosta.

Ja kuten joku mainitsi...rahka todellakin on taalla parempaa kuin Suomessa. Sita voi ihan hyvin syoda ilman makeutusta. Ja taalla on myos saatavilla iso maara erilaisia raejuustoja eli niissa on valmiina tonnikalaa, yrtteja, tomaattia, ananasta, papaijaa, mangoa, tms...tai voi niita olla siellakin. En tieda.

Ja eilen vedin konferenssissa omat evaat poytaan. Vahan ne mun ruisleipia katteli ja naureskeli mut en valittany. Mietin vaan...et oottakaapa vahan...katseet muuttu kateudeksi joskus tulevaisuudessa kun haba kasvaa. ;)

Ma oon jotenkii niin innoissani tasta. Onko teilla kokemusta kuinka tan ihanan innostuksen sais jatkumaan pitkaan? Ehka just vaihtelemalla aerobista ja treeni ohjelmaa ja just noita ruokia monipuoliseksi. Ja sit kun tuloksia alkaa tulla nakyviin makkaroiden alta niin ehka se innostus vaan kasvaa. Eli kiitti viel...taa palsta on kyl tosi hyva tsemppi ja tietolaari.

Tervetuloa palstalle, Annamae! :) Tosi hyviä vinkkejä olet jo paljon saanutkin, mutta tässäpä vielä muutama: Bongasin jokin aika sitten Bodaus-lehdestä Maija Lehtosen rahkaherkun, johon tulee purkki rahkaa ja yksi Riisifrutti (itse käytän yleensä light-versiota). Tosin en tiedä, löytyykö UK:sta Riisifrutteja/jotain vastaavaa tuotetta... Toinen hyvä on itse kehittelemäni mössö, johon tulee purkillinen rahkaa, purkillinen tonnikalaa öljyssä (hyviä rasvoja) ja keitettyä pastaa/riisiä. Tuohon vielä pari tomaattia tai porkkanaa piristykseksi, ja taas jaksaa! :thumbs:

annamae sanoi:
Ma oon jotenkii niin innoissani tasta. Onko teilla kokemusta kuinka tan ihanan innostuksen sais jatkumaan pitkaan? Ehka just vaihtelemalla aerobista ja treeni ohjelmaa ja just noita ruokia monipuoliseksi. Ja sit kun tuloksia alkaa tulla nakyviin makkaroiden alta niin ehka se innostus vaan kasvaa. Eli kiitti viel...taa palsta on kyl tosi hyva tsemppi ja tietolaari.
Onnea valitsemallesi tielle Annamae! :)
Omalla kohdalla on käynyt niin, että "nälkä on kasvanut syödessä", toivottavasti niin käy sullekin. Mitä kauemmin on harrastanut tätä punttien kanssa hikoilua, niin sitä enempi siitä tuntuu saavan irti. Oman kropan tuntemus on kyllä ihan eri luokkaa kuin joskus hamassa menneisyydessä. Alussa, ja tietysti myös jatkossakin, on hyvä pitää järki päässä, ettei mene ihan överiksi ja ajaudu ylikuntoon, jonka myötä innostus voi lopahtaa. Oman kehon kuuntelu siis kunniaan. Lepopäivät rules, eikä se maailma siihen kaadu, vaikka niitä lepopäiviä olis useampikin ja vaikka kaloritkin pompsahtais tilapäisesti taivaisiin, koska siellä se on tallella FBI=fabulous body inside :D

Täälläkin kiitellään vinkeistä, meinaa ihan kotomaassakin välillä mielikuvitus loppua ja saman pöperön puputtaminen jopa useamman kerran päivässä tosiaan saattaa alkaa kyllästyttää..

Tosiaan, Annamae, kun vauhtiin pääsee niin se perusajatus pysyy siellä taustalla yllättävän hyvin "repsahduksista" huolimatta, ja niin mitään "katastrofaalista" ei ees pääse tapahtumaan.

Ja tätä palstaa lukiessa motivaatio pysyy korkealla!! Huippumimmejä!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom