Lonkanseutu kipeytyy hölkätessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sony1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kellään ilmennyt ko.ongelmaa juostessa/hölkätessä?
Mistäköhän mahtais johtua?
Uudet kengät vai mikä?

Tuntuukos missään muualla kuin lonkissa? Mulla itellä oli lisäksi polvet kipeänä kun riittävän pitkään juoksi. Semmoinen pikkuhiljaa lenkin edetessä lisääntyvä polte, joka kyllä lopussa pakotti jo kävelemään. Fysioterapeutilla käydessä havaittiin, että nilkkani ovat lättäjaloista johtuen väärässä asennossa. Tämä sitten vääntää myös polvia ja lonkkia väärään asentoon. Juostessa kun sitten hakataan niveliä väärässä asennossa satoja toistoja niin rupeaahan ne ärtymään.

Reseptiksi vaivaan määrättiin sekä tukipohjalliset että jalkalihasten treenausta siten, että polven tukikin tulee paremmaksi. Kun polvet ovat oikeassa asennossa tukevasti, ei lonkankaan sitten pitäisi haitata. Kyllä nämä mulla on auttaneet. Ongelma ei ole kokonaan hävinnyt, mutta helpottaneet kyllä. Tukipohjallisista kyllä sai maksaa ihan reippaasti, kun ne teetettiin nimenomaan mulle sopivaksi. Mutta kyllähän terveyteen kannattaa satsata.

Mulla kanssa tuli pk-lenkeiltä (hiljaa ja pitkään samaa tahtia ja tasaista liikettä) limapussi lonkassa niin kipeäksi että kävelykin vaikeutui. Vauhtilenkeillä ei samaa ongelmaa tullut niin pahana.

Vaiva katosi kun ostin oman jalan mukaan tehdyt tukipohjalliset ja säännöllisesti venyttelen lonkkaa. Paras liike siihen mun milelestä on mennä selälleen makaamaan, toinen jalka suorana ja toinen n. 45 asteen kulmassa ristissä suoran jalan päällä. Yksinkertainen asento, venyttää juuri oikeaa kohtaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom