Lonkankoukistajaan sattuu...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Unnah
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itselläni vaivannut jo pitempään toinen lonkankoukistaja kyykätessä. Juuri ennen syvää kohtaa tulee kipu vastaan ja meinaa väkisin sen vuoksi nosto mennä enempi toiselle jalalle! Olen yrittänyt venytellä ym. mut ei auta! Jos levennän jalka-asentoa ja laitan kyykkytrikoon päälle niin kipu ei haittaa...

Muilla vastaavia vaivoja? Suosituksia otetaan vastaan kivun pois saamiseksi!!!!

Itselläni vaivannut jo pitempään toinen lonkankoukistaja kyykätessä. Juuri ennen syvää kohtaa tulee kipu vastaan ja meinaa väkisin sen vuoksi nosto mennä enempi toiselle jalalle! Olen yrittänyt venytellä ym. mut ei auta! Jos levennän jalka-asentoa ja laitan kyykkytrikoon päälle niin kipu ei haittaa...

Kohta kuukauden kärsinyt samasta vaivasta ja ollut jo 3 viikkoa kyykkäämättä. Olen venytellyt ahkerasti ja ollut buranakuurilla, mutta ei tunnu oikein auttavan. Vaiva ei muuten haittaa, mutta kyykkääminen on tosiaan käynyt mahdottomaksi. Olen nyt kyykkäillyt viimeiset 9 kk 3 kertaa viikossa, eli ylirasituksella on jalka saatu tähän kuntoon.

Olen pohtinut, että kannattaisiko lääkäriltä käydä hakemassa jotain troppia tähän jos menisi nopeammin ohi, vai vai kiltisti odottaa ja antaa olla kunnes paranee.

Täällä sama ongelma, vaivannut jo muutaman viikon. Etukyykkyä pystyy vetämään suhteellisen normaalisti - taakse ei mitään isompia romuja uskalla, sillä alhaalla iskee kipu. Lievää jäykkyyttä ollu havaittavissa, mutta ei sekään mitään kummallisempaa, muutenkin olen notkeudeltani ja/tai liikkuvuudeltani sieltä virtahevon ja rautakangen välistä.

Sama homma vastassa. Viikko sitten napsahti jotain kesken sarjan aivan tuosta yläreidestä ulkosyrjältä. Nyt ei anna kyykätä pohjaan ilman pirullista kipua. Itselläni tosin asennon leventäminen vielä pahentaa asiaa. Huvittavaa todellakin, että tuo ei oireile muussa. Jopa mave onnistuu ja sumolla, kunhan ei liian alhaalta hae.

Mulla oli samaa vaivaa kun alotin kyykkäämään leveältä. Se meni pikkuhiljaa itestään pois kun vain piti huolen että lonkissa liikkuvuus ei ainakaan huonone.
Pakaroihin kun sai lisää ruutia niin helpotti kanssa.
En väkisin ees yrittäny päästä asentoon eka just sen takia että ei sit kaadu eteenpäin polven yli, ja vääristä kyykkyasentoa.

Seksin harrastaminen jalat ruutu-mallia mukaillen auttoi kanssa paljon, uskokaa tai älkää Heti jos jostain syystä yli viikon paussi niin lonkat alkaa kiristää :D

Nakojaan universiaalia nuo lonkkien rutisemiset ja kipuilu... Tuosta ym. nyt vaikuttaa etta on menty ikaankuin sen vaiheen yli jo, missa itte aloin laittaa jarruja kovien kyykkyjen tekoon turhan usein, sain kylla hyvinkin vajaassa 3-kk:ssa lonkat jo rutisemaan kun kyykkasin pitkan sairauden/lepojakson jalkeen menetettyja voimia takisin aggressiivisesti kolme kertaa viikossa, lineaarisesti painoissa nousten koko ajan.

Kun alkoi tuntua lonkat "rutisevilta", niin helpotin ohjelmaa tekemalla yhden kyykkykerran etukyykkyna, mika ei mullakaan aiheuta mitaan ongelmaa, toisen kerran pikasarjojen omaiset takakyykyt (medium painot) ja tata nykya vain yksi heavy kyykkyrykays per viikko.

Jos ei tee niin paljon muuta kuin mita itella tulee normijuoksuista, pyorailyista, jne, niin ehka maltillisempikin alaspain skaalaaminen riittaa, luulen kuitenkin etta lonkkanivelen ympariston kaikenpuoliesta palautumisesta (tai sen puutteesta) tuo jaa useimmiten kiinni... lepo...

luulen kuitenkin etta lonkkanivelen ympariston kaikenpuoliesta palautumisesta (tai sen puutteesta) tuo jaa useimmiten kiinni... lepo...

Saattaapi olla, henk.koht. myös uskon, että tekniikkaa parantamalla ja liikkuvuutta lisäämällä päästään suurimmista oireista eroon :) Jos tässä pari viikkoa kyykkäis vielä eteen, ihan vain vaihteen vuoksi, ja sitten kattellaan taas mitä takakyykky tuo tullessaan.

Herättelen tätä vanhaa threadia henkiin siinä toivossa, että joku osaisi neuvoa lonkankoukistajaongelmassa. Oikean jalan lonkankoukistajaan (edestä katsottuna melko keskelle jalkaa, reiden ja torson taipeeseen) sattuu kun jalkaa viedään lonkasta mahdollisimman koukkuun. Näitä asentoja on mm. vasemman jalan lonkankoukistajan venyttäminen tai syväkyykkyyn meneminen. Oikean, eli kipeän, jalan lonkankoukistajan venyttäminen ei satu. Kipua on ainoastaan toisessa ääriasennossa. Ongelma ilmeni venytellessä vasenta lonkankoukistajaa, kun huomasin, että asentoon ei pääsekään ilman pistävää kipua oikeassa lonkankoukistajassa. Tätä ennen olin viimeksi edellisenä päivänä venytellyt ilman ongelmia ja näiden venyttelykertojen välissä ei tapahtunut mitään loukkaantumista tms.

Normielämässä ei vammaa edes huomaa, mutta venytteleminen ja kyykkääminen ei oikein luonnistu tämän takia. Mistähän tässä oikein mahtaa olla kyse? Flunssan takia jalalle tuli totaalilepoa 8 päivää, mutta ongelma ei ole helpottanut lainkaan. Luulisi, että jos kyseessä on venähdys/revähdys niin 8 päivän aikana parantumista tapahtuisi aika paljonkin. Myöskin jos kyseessä olisi tämäntyyppinen vamma niin venyttäminen varmasti sattuisi myös. Vai onko tuolla alueella myös muita lihaksia, jotka venyvät nimenomaan jalkaa koukistaessa lonkasta?

Itselläni oli samantyylistä kipuilua, että kun polven toi mahd lähelle rintakehää niin oli kipa lonkankoukistajassa,mutta myös kävellessä välillä kun lonkankoukistaja venyi tuli sama kipu.

Fyssarilla kävin selän takia ja hänselvitti samalla että kyse olisi ollut nestepussistajoka olisi ilmaantunut sinne ja jäisi puristuksiin sitten. Asiaa testattiin siten että selällään maatessa polvi tuotiin suoraan mahd. kiinni rintakehää -> kipua
Sitten polvi tuotiin mahdollisimman laajalti sivusta kiertäen samaan kohtaa -> ei kipua, nestepussi ei kuulemma jäänyt väliin.

Suositeltiin vain lepoa ja ärsytyksen vähentämistä (ei, esim kovaa venyttelyä jolla olin yrittänyt korjata asiaa). Pikkuhiljaa kipu sitten hävisikin itsestään.

trebla: -Ottamatta sen kummemmin kantaa mikä sitä lonkankoukistajaa (HOX! ei yhtään varmaa tuon selostuksen perusteella) vaivaa, niin sen verta kommentoin jotta tuo 8 päivää nyt on vielä todella lyhyt aika minkään todellisen ongelman poistumiseksi. Oli se sitten revähdys taikka tulehdus. Ja hyvin harvoin totaalilepo on oikea konsti lähteä juuri mitään hoitamaan taikka kuntouttamaan.

"Flunssan takia jalalle tuli totaalilepoa 8 päivää, mutta ongelma ei ole helpottanut lainkaan. Luulisi, että jos kyseessä on venähdys/revähdys niin 8 päivän aikana parantumista tapahtuisi aika paljonkin."

On muitakin lihaksia ja monia monia muitakin syitä kipuiluun kuin lihasperäiset. Tutkimatta tuota vain ei kukaan voi arvailla.

"Vai onko tuolla alueella myös muita lihaksia, jotka venyvät nimenomaan jalkaa koukistaessa lonkasta?"

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia vastauksista.

Risumies: Niin siis en oikeastaan olettanutkaan, että 8 päivän aikana ongelma olisi poistunut. Pohdin tuossa vaan ääneen, että ilmeisesti kyse ei ole venähdyksestä tms, koska ainakin kaikissa aikaisemmissa venähdystapauksissa jonkinasteista parantumista on tapahtunut 8 päivän aikana. Uskoisin, että aika vakava revähdys saa olla, että 8 päivän aikana ei tapahdu yhtikäs mitään.

Tuo VTG:n juttu kuulostaa varsin mahdolliselta minunkin tapauksessa. Täytyypi ottaa tarkemmin selvää jos ei kivut ala hellittämään.

Kolmisen viikkoa sitten vedin maasta oikein urakalla ja jotain taisi mennä rikki, kun alkoi treenin jälkeen särkemään oikein kunnolla juurikin tuosta etureiden ja torson välistä. Viikon välein olen kokeillut joko olisivat paikat parantuneet, mutta kevyilläkin painoilla kipuilu alkaa uudestaan. Kulmasoudussa sama homma, myös jalan nostaminen suorana eteen aiheuttaa kipua. Onko tässä nyt kysymyksessä lonkankoukistaja mitä särkee?

Suositut

Back
Ylös Bottom