Lonkan tulehdus/rasitusvamma & kuntosaliharjoittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ruusa9
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oikea lonkkani on ollut todella kipeä viimeiset pari kuukautta ja tutkittavana
on nyt tarkka syy mikä siinä on. Lääkäri epäilee lonkan limapussien tulehdusta tai rasitusvammaa.
Nyt olen ollut juoksukiellossa viimeisen kuukauden ja nyt myös käskettiin lopettamaan jalkatreenit
salilla. Joten, kysymys kuuluukin millaisella jaotuksella ja ohjelmalla minun kannattaisi tehdä
salilla kun jalat on pois pelistä ? Ennen tätä treenasin 3-jakoisella 3xviikossa ja
jaotukset olivat : 1. rinta & selkä, 2. Jalat & vatsa , 3. Kädet, olkapäät, vatsa.
Olisi kiva jos jollakin olisi ehdottaa jotain ohjelmia ja tms. :)

Oikea lonkkani on ollut todella kipeä viimeiset pari kuukautta ja tutkittavana
on nyt tarkka syy mikä siinä on. Lääkäri epäilee lonkan limapussien tulehdusta tai rasitusvammaa.
Nyt olen ollut juoksukiellossa viimeisen kuukauden ja nyt myös käskettiin lopettamaan jalkatreenit
salilla. Joten, kysymys kuuluukin millaisella jaotuksella ja ohjelmalla minun kannattaisi tehdä
salilla kun jalat on pois pelistä ? Ennen tätä treenasin 3-jakoisella 3xviikossa ja
jaotukset olivat : 1. rinta & selkä, 2. Jalat & vatsa , 3. Kädet, olkapäät, vatsa.
Olisi kiva jos jollakin olisi ehdottaa jotain ohjelmia ja tms. :)

Mulla oli lonkka pitkään kipeä (kipuili erityisesti leveässä kyykyssä ja sumomavessa) ja lopulta raahauduin lekurille, joka määräsi lääkkeitä ja iski kortisonipiikit molempiin koipiin. Ei auttanut, joten menin fysiatrille, joka totesi että lonkassa on ollut limapussin tulehdus ja mahdollisesti jäänyt arpikudosta tms, joka aiheuttaa kipua. Käski jatkaa treenaamista ja ettei kivusta tartte välittää. Olin siihenkin asti treenannut salilla ihan normaalisti kivun sallimissa rajoissa. Lonkka parani vähitellen ja on jo lähes kivuton, kesti kuukausia mutta treenaaminen ei näytä haitanneen paranemista yhtään.

Suositut

Back
Ylös Bottom