Loma/Sijoitus-asunto ulkomailta

Liittynyt
1.7.2004
Viestejä
2 417
Onko pakkislaiset uskaltautuneet ostamaan sijoitus / omaan lomakäyttöön asuntoa ulkomaan markkinoilta? Tai onko tällaisiä suunnitelmia tulevaisuudessa?

Olisi mukava saada keskustelua aiheesta aikaiseksi. Onko sijoitusasuntoon riittänyt vuokralaisia, millaisessa kunnossa asunto on pysynyt, miten toimii asunnon huoltotoimenpiteet, miten lakiasiat pyöriteltiin ym.


Itse ostin omakotitalon Thaimaasta sijoitus/omaan käyttöön viime vuonna ja kaikki on mennyt kutakuinkin sen mukaan miten laskinkin tuotto-odotuksen. Hauskinta tällä hetkellä on, että asunnon laskennallinen arvo on noussut roimasti, koska euro on heikentynyt Thaimaan bahtiin nähden huimasti. Kuitenkin jos asunnon haluaisi myydä, reaaliarvo katsottaisiin euroina, koska ei siihen Thaimaasta ostajaa löytyisi vaan ostaja olisi hyvin todennäköisesti Eurooppalainen. Siksipä ei bahtin kurssilla tarvitse juhlia, koska se vaikuttaa todellisuudessa vain korottavasti asunnon ylläpitokuluihin.

Heittäkääs ideoita ja ajatuksia aiheesta!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse oon miettinyt talviasuntoa Espanjasta, odotan kunhan se menee nyt konkkaan huhti-toukokuussa:) Eikös toi Thaimaa ole vähän riskikohde? Ainakin monen siellä pitkään asuneen sanoin"älä sijoita penniäkään tänne" Ostitko sen talon sieltä jonkun firman kautta? Itse jos laittaa firman rakentaa ni 2-2.5miljoonalla saa jo helvetinmoisen palatsin sinne, turistit maksaa samoista taloista 6-7 milliä.
 
I Itse jos laittaa firman rakentaa ni 2-2.5miljoonalla saa jo helvetinmoisen palatsin sinne, turistit maksaa samoista taloista 6-7 milliä.

Mikä maa, mikä valuutta ? Tuskin eurot sentään, vaikka viestin alussa kirjoitit Espanjasta. Olisiko nuo sitten vaikka Thaimaan paikallista.

Sovittaisiinko, että viestien yhteydessä yritettäisiin kertoa, paljonko unelmakartano esim. Huahin'issä maksaisi euroissa, saamme paremmin sitten pilvenreunasta kiinni,

kiittäen :D
 
Itse oon miettinyt talviasuntoa Espanjasta, odotan kunhan se menee nyt konkkaan huhti-toukokuussa:) Eikös toi Thaimaa ole vähän riskikohde? Ainakin monen siellä pitkään asuneen sanoin"älä sijoita penniäkään tänne" Ostitko sen talon sieltä jonkun firman kautta? Itse jos laittaa firman rakentaa ni 2-2.5miljoonalla saa jo helvetinmoisen palatsin sinne, turistit maksaa samoista taloista 6-7 milliä.



2-2,5 miljoonalla (baht) ei vielä kuitenkaan "helvetinmoista palatsia" saa. Sanotaan, että 3-5milj väliin alkaa saamaan hyviä vaihtoehtoja. Riippuu tietysti vielä siitä, että mistäpäin Thaimaata asuntoa hakee. Lisäksi riskiksi tulee, että miten ja kuka hoitaa mm. tontin liisaus asiat jos lähdet rakennuttamaan ihan tuntemattoman firman kautta. Itse ostin välittäjältä ja mukana oli myös alueen rakennuttaja. Ulkomaalainenhan ei nykylainsäädännön mukaan voi maata omistaa vaan tekee tontille pitkän vuokrasopimuksen 30+30+30v. Tontilla olevan kiinteistön ulkomaalainen voi kuitenkin omistaa. Lisäksi sopimuksessa on pykälä, että jos lainsäädäntö muuttuu, vuokraaja lunastaa tontin itselleen.

Riskinsähän niissä aina on. Koskaan ei tiedä mikä sotilasjuntta siellä käynnistyy ja huomaa, että oma talo ei olekaan enää oma :) En kuitenkaan tähän realistisesti usko, koska ulkomaalaiset tuovat maahan niin paljon rahaa, ettei maa pyörisi ilman näitä rahavirtoja.



Derego, Hua Hinista saa talon reilusti alle 100.000 euron. Riippuen sitten mitä mukavuuksia/mistä alueelta haluaa talon hankkia.

Oman kämppäni kotisivut -> http://www.thaimaja.net/

Itse käyn Thaimaassa pari kertaa vuodessa ja muuten pidän vuokralla.
 
Minulla oli Etelä-Thaimaasta "vaikutusvaltaiset" sukulaiset, suomeksi sanottuna vaimon suku. Kyllä sillä 2.5millillä saa jo aikamoisen kämpän, olen kuullut tarinoita että ne haki halpoja työmiehiä (orjia) Isaarnista bussilastillisen rakentamaan niitä taloja. Noissa on helvetinmoiset katteet ku ostatte rakennusfirmojen kautta. Ex akalla on iso talo Phuketissa ja Hat Yaissa. Phuketissa on järjettömät hinnat, niitä ei voi oikein verrata muuhun maahan. Hua Hin on aika eläkeläisten paikka, kuninkaan "kesäpalatsi" vai mikä lie nostaa sen alueen hintoja mut omasta mielestä en tykännyt siintä paikasta. Pohjosessa näkee erilaista jos haluaa nähdä ja Etelä on kaikista hienointa aluetta omasta mielestä mutta muslimien pyrkimys saada itsenäinen valtio häiritsee siellä vitusti. Mut edelleen toi Espanja houkuttelee ja saattaa olla et yritän etsiä sieltä jonkun asunnon, EN ETSI FUENGEROLASTA! En halua koko Costa del crime:sta asunto, vähän ylempää, Barcelona saattais olla hyvä vaihtoehto mut aika kallista siellä.
 
Minulla oli Etelä-Thaimaasta "vaikutusvaltaiset" sukulaiset, suomeksi sanottuna vaimon suku. Kyllä sillä 2.5millillä saa jo aikamoisen kämpän, olen kuullut tarinoita että ne haki halpoja työmiehiä (orjia) Isaarnista bussilastillisen rakentamaan niitä taloja. Noissa on helvetinmoiset katteet ku ostatte rakennusfirmojen kautta. Ex akalla on iso talo Phuketissa ja Hat Yaissa. Phuketissa on järjettömät hinnat, niitä ei voi oikein verrata muuhun maahan. Hua Hin on aika eläkeläisten paikka, kuninkaan "kesäpalatsi" vai mikä lie nostaa sen alueen hintoja mut omasta mielestä en tykännyt siintä paikasta. Pohjosessa näkee erilaista jos haluaa nähdä ja Etelä on kaikista hienointa aluetta omasta mielestä mutta muslimien pyrkimys saada itsenäinen valtio häiritsee siellä vitusti. Mut edelleen toi Espanja houkuttelee ja saattaa olla et yritän etsiä sieltä jonkun asunnon, EN ETSI FUENGEROLASTA! En halua koko Costa del crime:sta asunto, vähän ylempää, Barcelona saattais olla hyvä vaihtoehto mut aika kallista siellä.


Joo, siksi juuri sanoin, että riippuu paikasta jonne haluaa rakennuttaa. Itse talon rakennuttaminen (ilman tonttia ja esim. eurooppalaista keittiötä ym. mukavuuskalustoa) ei varmasti maksa Suomen rahassa kuin 15.000-30.000e talon koosta ja mallista riippuen. Hintaa tulee kun hankitaan tontti hyvältä paikalta ja sellainen sisustus ja kalustus jossa itse viihtyy.
 
Back
Ylös Bottom