Lisätuloja mutta mistä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turrikka
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
24.1.2006
Viestejä
946
250€+ lisätulot leipätyön lisäksi, miten sinä sen tekisit\teet?
Itellä ongelma että jotain tarvis keksiä kun ylitöitä ei taida olla tiedossa ainakaan hetkeen.

Hyvää uutta vuotta kaikille!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
250€+ lisätulot leipätyön lisäksi, miten sinä sen tekisit\teet?
Itellä ongelma että jotain tarvis keksiä kun ylitöitä ei taida olla tiedossa ainakaan hetkeen.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

menisin tiputtelemaan lumia katolta, tiedä sitten onnistuuko noin "osaaikaisesti tämä sesonkityö"
 
Taksikuskin duunia voisin tehdäkkin. Ovihommia oon tehnyt jonkin verran, koin känniset ihmiset ja koko tilanteen lähinnä ahdistavana.
Mutta ei tässä idea ollut vain mulle ehdotella vaan kertoa myös miten itse tekisitte tai teette.
 
Muuttohommiin haetaan aina välillä keikkatyöläisiä, se ois mukavaa puuhaa kun pääsis välillä tekee jotain oikeetakin työtä.
 
Yleismies/remonttireiska, apumies pikkkuhommiin, yksityisopettaja. Kaikki siis yksityisille ja pimeänä toki. =)
 
250€+ lisätulot leipätyön lisäksi, miten sinä sen tekisit\teet?
Itellä ongelma että jotain tarvis keksiä kun ylitöitä ei taida olla tiedossa ainakaan hetkeen.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Onko lähipiirissäsi/tuttavissa pk-yrittäjiä?

Anna heille yhteystietosi ja sano että lähes mikä vaan homma käy. usein niille -meille- tulee tosi ongelma eteen, kun ei tahdo löytää tilapäisaputyövoimaa esim. jonkun sairastumisen paikkaamiseen.

Siitä vaan soittelemaan.
 
Onhan noita keinoja tienata lisätuloja, sitten on vaan aika turha kuvitella että työt saa valkata ja tehdä silloin kuin itselle sopii. Ei paljon enää soitella tuuraamaan/kiireavuksi jos ei lähde silloin kun pyydetään. Paljon helpompi tehdä lisätulot ylitöinä jos vaan mahdollista. Mitä järkeä seisoa intterin matsissa järkkärinä illalla jos siitä saa 40-50e. Vs. teet viikonlopun hommia la+su 8h./pvä ylitöinä ja saat n.450e käteen. Tämä siis huonolla palkalla eli n.2000e/kk. Mutta kyllä lisätöitä on, kannattaisi suunnitella vähän sitä koko vuoden taloutta kokonaisuutena, jotkin duunit on kausiluontoisia, näistä kun tekee tiliä kunnolla niin siinä on aika monta kertaa se 250e. Ei kai koko vuoden tulojen tarvitse olla kuukausittaisia, saman verran joka kk?

Ihan yhtä turhaa on tehdä itse jotain sivubisnestä vaikkapa ostamalla/myymällä jotain halpaa tavaraa vaikka netissä. Odotetaan että istut koneella vastailemassa kaikkiin kysymyksiin ja ravaat postissa. Eri asia jos valmiiksi harrastaa vaikka autoja ja käy sivussa varaosakauppaa tms. myyden purkamiensa autojen osia.
 
Tottakai ylityöt kannattaa, onnesta soikeena tekisin la+su ylitöitä jos se olisi mahdollista,
saattaa taas vähän päästä ollakin mutta tiedä nyt sitten tästä maailman taloudesta.
Tuota autojen purkamista olen miettinyt mutta on todella harvassa autot mitkä saa siihen hintaan että kannattaisi purkaa ja myydä osina pois.
 
Hankkiiko täällä kukaan lisätienestejä palkkatyön ohessa yrittämisellä? Millaisia hommia teette?

Itsellä samaa ongelmaa kuin ketjun aloittajalla, eli ylitöitä ei ole mahdollisuutta tehdä ja toisaalta kiinnostusta olisi lisätöiden tekemiseen. Ei niinkään rahan tarpeen vuoksi (josta ei toki haittaa olisi), mutta jotain uutta haastetta olisi kiva saada kun tällä hetkellä töissä olevat projektit pyörivät "omalla painollaan".

Puolivakavissani olen miettinyt pienimuotoista maahantuontia ja myyntiä verkkokaupan välityksellä. Lähinnä siis tuoda ja myydä valikoituja harrastetuotteita valmistajilta joita ei tällä hetkellä Suomessa kukaan myö ja kilpaileviakaan tuotteita ei ole Suomen markkinoilla tarjolla kuin kourallisella alan liikkeitä. Ainoana riskinä tuossa on vain valmistajien vaatimat kohtalaisen suuret tilausmäärät, joten alussa myynnin joutuisi keskittämään vai 1-2 tuotteeseen.

Toinen mielessä ollut idea on ollut ohjelmistojen valmistaminen. Haasteena olisi vain löytää sopiva niche-alue jossa olisi tarvetta ohjelmistolle, mutta ei olisi vielä kyllästetty valmiilla isojen pelureiden ohjelmistoilla. Tähän liittyen voisi myös miettiä tiettyjen erityisteknologioiden konsultointia/kursseja.
 
Onhan noita keinoja tienata lisätuloja, sitten on vaan aika turha kuvitella että työt saa valkata ja tehdä silloin kuin itselle sopii. Ei paljon enää soitella tuuraamaan/kiireavuksi jos ei lähde silloin kun pyydetään. Paljon helpompi tehdä lisätulot ylitöinä jos vaan mahdollista. Mitä järkeä seisoa intterin matsissa järkkärinä illalla jos siitä saa 40-50e. Vs. teet viikonlopun hommia la+su 8h./pvä ylitöinä ja saat n.450e käteen. Tämä siis huonolla palkalla eli n.2000e/kk. Mutta kyllä lisätöitä on, kannattaisi suunnitella vähän sitä koko vuoden taloutta kokonaisuutena, jotkin duunit on kausiluontoisia, näistä kun tekee tiliä kunnolla niin siinä on aika monta kertaa se 250e. Ei kai koko vuoden tulojen tarvitse olla kuukausittaisia, saman verran joka kk?

Ihan yhtä turhaa on tehdä itse jotain sivubisnestä vaikkapa ostamalla/myymällä jotain halpaa tavaraa vaikka netissä. Odotetaan että istut koneella vastailemassa kaikkiin kysymyksiin ja ravaat postissa. Eri asia jos valmiiksi harrastaa vaikka autoja ja käy sivussa varaosakauppaa tms. myyden purkamiensa autojen osia.

Määkin välillä haen apulaista. Viimeksi eräs tuttu nuori mies teki erään purkuhomman, duunia paiski 5 tuntia. Maksoin 200 ja molemmat olimme tyytyväisiä.
 
Back
Ylös Bottom