lisäravinteistä kysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miikamo
  • Aloitettu Aloitettu
Hei vaan. kyselisin enemmän asiantuntevilta muutamaa juttua ruokavalioasioista.
olen harrastanut salillakäyntiä noin vuoden verran ja nyt olen tutustunut vasta lisäraventeisiin millä painoa saadaan nousemaan.

painoa on tullut 3 kk aikana 4 kiloa lisää mikä on positiivistä mutta mikä lähinnä vituttaa on se että
kun olen syönyt lisäravinteitä niin lihaksien kasvaessa rasvaprosentti on myös kasvanut ilmeisesti kun alkaa makkarat tulemaan vatsaan ja posket turpoo :wtf:

eli tarkoituksena olisi saada lihasmassaa ja pysyä silti timmissä kunnossa
joku varmaan kärsinyt myös samaisesta asiasta olisiko vinkkiä tähän suuntaan millä konsteilla ja mihin tulisi kiinnittää huomiota että myös pysyy timminä samalla kun paino nousee?

lisäravinteinä käytän ennen treeniä finnmaxin wheymax 100 1d
ja treenin jälkeen finnmax massanrakentaja 3 1d

Myös olen huomannut treenatessani sen että minun ryhti huononee,, onko jotain treenivinkkiä millä ryhtiä saa parannettua :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En jaksa kommentoida tohon ruokapuoleen ku ei voi tietää mitä muuten syöt?
Yks drinkki ja palkkari ei susta läskiä tee.

Ja tohon toiseen.. Älä tee 15 sarjaa penkkiä, 11 sarjaa vino- ja käsipainopenkkiä ja siihen päälle kapeeta penkkiä, ja sit selälle 3 sarjaa ylätaljaa. Jos sul on paljon enemmän punnerruksia kuin soutuja/leukoja yms. niin paljon mahdollista että näin käy..

No jos 3kk aikana tulee painoa 4kg, niin voit olla varma ettei kaikki ole puhdasta lihasmassaa. Tottakai aina lihasta kasvatettaessa tulee hieman läskiä, mutta tolla painonnousulla suosittelen katsomaan mitä syöt. Jätä karkit, limsat yms nopeat sokerit aluksi pois ja ala viilaamaan ruokavaliotasi kuntoon ravintopuolen tärkeäksi merkittyjen threadien avulla.

Ryhdistä sen verran, että jos treenaat kaikkia lihasryhmiä tasapuolisesti, ryhti vain paranee. Jos treenaat pelkkää rintaa, hauista ja vatsaa niin voit olla varma että ajan mittaan ryhti menee enemmän ja enemmän päin persettä.

Treenatessa alkavat monilla olkapäät tulla eteenpäin, mikä saattaa vaikuttaa heikentyneeltä ryhdiltä ->venyttele hyvin rintaa ja latseja.

Eihän tuo neljä kiloa kolmessa kuukaudessa mikään älytön painonousuvauhti ole. Reilu kilo lisää painoa kuukaudessa on oikeinkin sopiva tahti, kun kuitenkin olet vielä melko aloittelija.

Lihasten kasvattaminen vaatii plussakaloreita (syödään enemmän kuin kulutetaan), jolloin lihasten lisäksi kroppaan kertyy myös jonkin verran rasvaa. Siis lihasten kasvatus ja timminä pysyminen on aika hankalaa. Suosittelisinkin, että jatkat kunnolla syömistä, annat painon nousta maltillisesti, treenaat kovaa ja sopivan ajan kuluttua diettailet sitten ylimääräisä rasvoja pois.

Suositut

Back
Ylös Bottom