Lisäravinteiden säilyvyys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Panjabi
  • Aloitettu Aloitettu
Huomasin vähän aikaa sitten että Hera80-säkistäni on menny päiväys lähes kuukausi sitten, onko aine vielä syötävää? Sitten serkkuni toi minulle pari vuotta vanhaa maltoa joka on kyllä muovisäkeissä, tohtiiko sitä mennä juomaan?

Tuon Heran voi varmasti suht huoletta pistellä naamaan, ainakin jos maku ja haju on normaalit.

Mutta en välttämättä enää parivuotta vanhaa maltoa käyttäisi...

Mulla loppu malto tuossa vähän aikaa sitte niin kaivoin kellarista isovelin vanhan maltosäkin, joka sillä oli jääny tänne...no jotain 5 drinksua tuon kanssa vedin ja maistui vähnä kökölle niin eilen sitte katoin päiväyksen...2001 alkuvuodesta menny pilalle :D Ei menny vatsa sekasin eikä mitään muuta ihmeellistä.

Itseasiassa oon itsekkin juonut tuota serkun pari vuotta vanhaa maltoa eikä oo maha menny sekasin eikä mitään. Ja maistuu ihan normaalilta. Meneekö se kuitenkaan kovin helposti pilalle ku se on ollu ilmatiiviissä muovipussissa. Ei siellä ainakaan mitään matoja ole näkynyt joukossa.. :)

Hyvinhän noi säilyy. Vajaat 1,5v vanhaa kreatiinia oon vedellyt ilman ongelmia. Tehosta tosin en osaa sanoa mitään, mutta minnekä se katoaisi.

Pari kertaa on käynyt sellainen tapaus, että proteiinipatukan kääreen sisälle oli säilytyksen aikana tullut painetta ja se oli selvästi pullistunut. Ensimmäisellä kerralla heitin patukan roskiin, mutta toisella kerralla söin ja en ainakaan silloin saanut mitään oireita. Mitä mieltä olette, onko tuollainen kuinka normaalia ja olivatko patukat ehtineet pilaantua? Parasta ennen ei muistaakseni ollut kummassakaan patukassa vielä mennyt umpeen.

Voiko lisäravinteet mennä pilalle jos ne ovat auringossa liian pitkään? Minulla pääsi käymään niin että unohdin palautusjuomapulverin pöydälle kahdeksi päiväksi, ja tietenkin aurinko on paistanut ikkunan läpi päivän mittaan. Pulverin haju ja valmiin juoman makukin on muuttunut(mielestäni :D ). Jotenkin tuntuu että pulveri on mennyt pilalle, mutta kysytään nyt ennenkuin lähden heittämään pulvereita roskiin.

ken sanoi:
Voiko lisäravinteet mennä pilalle jos ne ovat auringossa liian pitkään? Minulla pääsi käymään niin että unohdin palautusjuomapulverin pöydälle kahdeksi päiväksi, ja tietenkin aurinko on paistanut ikkunan läpi päivän mittaan. Pulverin haju ja valmiin juoman makukin on muuttunut(mielestäni :D ). Jotenkin tuntuu että pulveri on mennyt pilalle, mutta kysytään nyt ennenkuin lähden heittämään pulvereita roskiin.
no eikös niissä ohjeissa lue että ei kannata säilyttää auringospaisteessa?? ..jos haju ja maku kerran on muuttunut niin heitä pois.

huumor sanoi:
no eikös niissä ohjeissa lue että ei kannata säilyttää auringospaisteessa?? ..jos haju ja maku kerran on muuttunut niin heitä pois.

Luultavasti. Pussia ei enää löydy joten siitä on vähän vaikea tarkistaa asia. Pitää jatkossa muistaa laittaa pulverit takaisin kaappiin.

Back
Ylös Bottom