Lisäravinteet ennen salitreeniä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vegas
  • Aloitettu Aloitettu

Vegas

Banned
Eniten itseäni kiinnostaa ennen salia otettavat lisäravinteet, joten mitäs otatte?

Ja soveltuuko useampi juoma per pvä? Esimerkiksi siis Ennen treeniä juomaa ja treenin jälkeen?
Miten siis ne pitää yhdistää? Että ei tule liikaa tiettyjä ravinteita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Liikaa tiettyjä ravinteita?

Mun mielestä riittää kun syö 1-2h ennen salille menoo kunnon aterian (hyvää hiilaria ja riittävästi proteiinia) ja sit hörppää vaikka kupin kahvia perään.
Jonkun proteiinipirtelön voi varmaan myös ottaa jos sitä kokee tarvitsevansa, mut en usko et sen suoma hyöty on sen arvonen, et herasäkit hupenee 2x yhtä nopeesti kun pelkkä palautusjuoma nautittaessa. Tietty jos on paljon ylimäärästä rahaa, niin mikä ettei.

Hiilarit noissa palautusjuomissa on ns nopeita hiilareita, joten en tiiä miten hyvin ne toimii ennen treeniä, joku viisas varmaan osaa kertoo enemmän.

onhan sitä kyllä todisteltu että tankkausjuoma on aivan yhtä tärkeä kuin palkkari. Tankkausjuomassa siis pelkkää protskua, ei hiilareita.

Kreatiinia ja tauriinia ennen reeniä myös, joskus otin argiiniakin.

Nii ja ei tosiaan tota tarvi pelkää et tulee liikaa tiettyjä ravinteitä :D.

Ei siinä ennen treeniä kannata oikein mitään lisäravinteita vedellä. Jostain treeniboosterista voi olla hyötyä, itse otan 200mg kofeiinia + 5g kreatiinia ja hyvin toimii. Kreatiinista ei tunnu olevan mitään hyötyä itselleni, kunhan yritän syödä noi loput tosta kuleksimasta. Kofeiinin tilalle voi ottaa myös pari grammaa vihreä tee uutetta. Myös tauriini toimii kuulemma joillakin, itse en ole testannut.

E: Niin ja tuosta tankkausjuomasta kyllä saattaa olla hyötyä, joku vajaa tunti ennen treeniä, mutta itse saan sillä ainoastaan mahan sekaisin varsinkin jalkapäivinä. Mun mielestä riittää kun syöt noin 3h ennen treeniä kunnolla, ja juuri ennen treeniä vaikkapa kofeiinia niin ei tule väsy.

Ei siinä ennen treeniä kannata oikein mitään lisäravinteita vedellä. Jostain treeniboosterista voi olla hyötyä, itse otan 200mg kofeiinia + 5g kreatiinia ja hyvin toimii. Kreatiinista ei tunnu olevan mitään hyötyä itselleni, kunhan yritän syödä noi loput tosta kuleksimasta. Kofeiinin tilalle voi ottaa myös pari grammaa vihreä tee uutetta. Myös tauriini toimii kuulemma joillakin, itse en ole testannut.

E: Niin ja tuosta tankkausjuomasta kyllä saattaa olla hyötyä, joku vajaa tunti ennen treeniä, mutta itse saan sillä ainoastaan mahan sekaisin varsinkin jalkapäivinä. Mun mielestä riittää kun syöt noin 3h ennen treeniä kunnolla, ja juuri ennen treeniä vaikkapa kofeiinia niin ei tule väsy.
Kyllä tankkausjuoma kannattaa mielestäni ottaa. Ainakin jos treeniä edeltävään ruokailuun on noin pitkä aika (3h). Ottaa esim. puoli tuntia ennen treeniä 0.5-1 dl heraa ja 0.5dl maltoa. Jos maha menee tosta oikein sekaisin, niin ei sitä sitten kannata ottaa. Ei se nyt maailmaa kaada, vaikka se pois jäisikin. :) Mutta ei nyt tuollainen pieni hiilarimäärä luulis mahaa hirveästi sekaisin laittavan.

Ja tota tankkausjuoman kalliutta en kyllä ymmärrä. Jos ennen treeniä tulee silloin muutama extra proteiinigramma, niin nehän voi sit jättää päivän jostain muusta ateriasta pois. Ei se sen halvemmaksi/kalliimmaksi tule.

Suuri osa alan kuntovalmentajista ja ammattilaisista pitää ennen salia/salin aikana ja salin jälkeen nautittavia lisäravinteita erittäin tärkeinä. Tuntuvat kaikki puoltavan kyseisiä metodeja. Itsekin olen käyttänyt jo jonkin aikaa, tottakai. Miksen käyttäisi jos tutkimukset ja minua viisaammat henkilöt puoltavat kaikki kyseisiä periaatteita? Tavoitteenahan on ottaa maksimaalinen hyöty irti treenikerroista ja treenin jälkeinen ravinto on vain osa sitä. Ihan loogista mielestäni.

Itsellä 0,5dl kaseiini + 0,5dl hera drinksu n.15min ennen salia. Ainakin toimii placebo mielessä kataboliaa vastaan:D.

Itsellä menee tällä hetkellä, puoli tuntia ennen reenejä Ultimate Nutrition Horse Power, ja
reenin aikana Nutrex Mass xxplosion, ja heti reenin jälkeen Gaspari Size On, ja n.10 min päästä Muscle juice palautusjuoma . Ja kyllä tuo juoma ennen salia antaa potkua reeneihin, kun myös reenin aikana nautittu juoma.

Mä vedän dalbladsin creactia ennen treenejä ja toimii :),voihan tommosii tehdä itsekin jos haluu nähdä sen vaivan,sekoittelee vaikkapa beta-alaniinia,kreatiinia,agriinia,maltoa ja vaikkapa vihreetä teetä. Normi palkkari sit treenin jälkeen,tulosta syntyy !

Nyt lähti neitsyys: eka viesti Pakkiksen foorumille.. :)

Täältä jo luinkin että palautusjuomaks sopii ihan hyvin tuollainen 1dl heraa & 1dl maltoa mutta mites on tosiaan ennen treenejä?? Eli itellä on UFS:n heraa ja maltoa sekä Evolutionin kreatiinia niin miten noista kannattais tehdä tankkaus ennen treeniä? Tapana on lähteä suoraan duunista salille ja siinä on pidempi aika ilman kunnon ruokaa jotain pikku välipalaa lukuunottamatta..

Eli onko ennen treeniä hyvä vetää pelkät prodet, vai kannattaako sekaan heittää maltoa ja/tai kreaa kanssa? Ja jos vetää treenin jälkeen 1dl hera, 1dl malto & 5g kreaa, onko ok ottaa jo ennen treeniä myös kreatiinia? On jäänyt vähän epäselväksi missä vaiheessa krea kannattaisi ottaa... Jos joku asioista enemmän perillä vois valottaa miten kannattais nuo ennen & jälkeen juomat väsätä, olisin kiitollinen! :) Oletuksena siis että syön lounaan n klo 11-12 maissa ja salille vasta viiden kieppeillä..

Ite en tee muuta ku syö kunnolla ennen ja jälkeen ja kesken salin vedän jostai hiilareita ja jonku verran protskua..

Nii ja Yufcalle:

5g kreaa PÄIVÄSSÄ riittää, ei sitä useampaa annosta tartte.

Ja jos tosiaan syöt noin harvakseltaan nii ite vetäisin hiilareita ja proteiinia molempia ennen reeniä..

Ite en tee muuta ku syö kunnolla ennen ja jälkeen ja kesken salin vedän jostai hiilareita ja jonku verran protskua..

Nii ja Yufcalle:

5g kreaa PÄIVÄSSÄ riittää, ei sitä useampaa annosta tartte.

Ja jos tosiaan syöt noin harvakseltaan nii ite vetäisin hiilareita ja proteiinia molempia ennen reeniä..

Kiitti vastauksesta! Arvelinkin että hiilareitakin kandee ottaa ennen treenejä kun usein joutuu olemaan niin kauan syömättä ennen salia. Eli jatkossa desi maltoa ja heraa ennen ja jälkeen treenin, ja sen krean ottaa vaikka puoliks molemmissa drinksuissa. Sillä siis mennään jatkossa.. :thumbs:

Itse olen käsittänyt ettei maltolla ole positiivista vaikutusta jaksamiseen ennen reeniä nautittuna. Treenin aikana voipi olla toisin (esim hera-malto laimeana sekotuksena runsaaseen veteen).

Arginiini nyt on taas näitä pumppi aineksia, eikä sillä varmaan ole reenin kulkemisen kanssa pahemmin tekemistä, verisuonet kyllä laajenee ja pumppi on reenin jälkeen kovempi.

Jos jotenkin reeniä haluaisi boostailla, ottaisin kreatiinia ja beta-alaniinia 10g/5g päivässä ja vihreäteeuutetta ennen reeniä tahi kofeiini tabletteja. Kreatiinin ja beta-alaniin voi ujuttaa vaikka palkkariin, en usko että niistä on erityistä hyötyä, ennen reeniä otettuna, kunhan ottaa annoksen päivittäin, vaikka useammassa osassa (beta-alaniinissa useammassa osassa jopa suositeltavaa).

Mutta otsikkoon vastaten, kofeeiini/vihreäteeuute+arginiini (jos moista haluaa käyttää)+kevyt hera drinksu. Näin itse lähtisin liikeelle. Uskoisin myös että jos vaikka reenin loppuvaiheilla alkaisi jo palkkarin juonnin pikkuhiljaa niin voisi saada lisäpuhtia reenin loppuun.

Nimenomaan kun ennen treeniä ei pitäsi syödä juur mitään raskasta tai rasvasta että on maha tyhjä kun aletaan treenaamaan niin sillon verenkiertokin kunnolla mukana hommassa kun ei tartte sulatella ruokaa treenin aikana.

Itsellä menee tällä hetkellä, puoli tuntia ennen reenejä Ultimate Nutrition Horse Power, ja
reenin aikana Nutrex Mass xxplosion, ja heti reenin jälkeen Gaspari Size On, ja n.10 min päästä Muscle juice palautusjuoma . Ja kyllä tuo juoma ennen salia antaa potkua reeneihin, kun myös reenin aikana nautittu juoma.
siis tossahan on ihan vitusti tavaraa. Paljon sulla uppoaa rahaa lisäravinteisiin? O_o

Tollasella kymmenen eri lisäravinteen vetämisellä ennen treeniä/treenin aikana/treenin jälkeen ei saa kun lompakkonsa tyhjäks.

Päivän mittaan normaalisti terveellistä safkaa tarpeeks, hyvä ruoka ennen treeniä, kova treeni ja sen jälkeen normi hera-malto -palkkari ja sit myöhemmin kunnon ateria taas. Noilla pääsee jo pitkälle niin pitkälle, et on mun mielestä turha sijoittaa hienoihin lisäravinteisiin. Ostaa vaikka rahkaa ja raejuustoo niilläkin rahoilla.

edit: Ja tää on siis vaan mun mielipide. Jos joku tuntee saavansa huomattavaa etua usean lisäravinteen vetämisestä ja on rahaa, jota laittaa niihin, antakaa mennä vaan! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom