Lisäravinteen annostus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huen
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Terve!
Olen nyt reenannut muutamia kuukausia (piiiitkän reenitauon jälkeen) ja kävinpä tänään ostamassa lisäravinnetta jotta saisin reenistä kaiken irti. Ainoa asiallinen ravinne mitä paikallisesta urheiluliikkeestä löytyi oli "Twinlab Triple Whey Fuel" niminen pönttö. Toivottavasti se on jostain kotoisin.

Luin käyttöohjeen ja kävi tuo annostus vaivaamaan. Eli 1 annos per 2 dl vettä. Tuossahan ei vielä mitään ihmeellistä ole mutta yksi annos on tasan 24,2g. Mitenkä tälläisen määrän pystyy punnita kun talon ainoa vaaka on sellainen jolla punnitaan ihmisen painoa :). Onko olemassa mitään mittaa esim. samanlaista kuin kahvia mitatessa, vai onko tuolla tarkkuudella ylipäätään mitään väliä? Ja pitäisikö tuollainen satsi sitten juoda heti treenin jälkeen?

H.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Krrhm...kerron tässä mitä et luultavasti searchilla löydä ainakaan suoraan. Yksi desi proteiinijauhetta on merkistä vähän riippuen luokkaa 30 grammaa. Yleensä pöntöissä on mukana mitta jauheen seassa, kaivelehan vähän syvempää.

Kotitehtäväksi jää sen hakeminen mitä treenin jälkeen kannattaa syödä. Vaikka noilla sanoilla tai sitten"palautusjuoma" -hakusanalla.

Siinä pöntossä sanotaan 1 mitallinen, 25,9 grammaa. Ainakin kaikissa mitä minä olen nähnyt.

JSmith:
Noniin... löytyihän se mitta, aivan pöntön pohjalta. Enpä laiskana jaksanut niin syvältä etsiä :). Ihan kohtalaisen hyvän makuistakin jopa, maistuu kylmältä kaakaolta. Voikohan tuota laittaa (lähes) kiehuvaan veteen? Löysinkin jo pari ruokaneuvoa tuolla searchilla.

Andy:
Mulla lukee 24,2g :). Yhdessä annoksessa 90kcal energiaa, 20g proteiinia, gramma hhydraatteja + natriumia, kalsiumia, kaliumia, magnesiumia & L-glutamiinia.

H.

Eli ne on nostanut tuotteen proteiinipitoisuutta sitten viime näkemän. Ennen 25,9 g sis 20 g proteiinia.

Jenkkipöntöissä mitä olen nähnyt on mukana monesti 70cc eli 0.7 dl mitta jolla tulee just joku 25 grammaa jauhetta (josta ehkä 80% proteiinia).

Kiehuvaan veteen lanttaamisesta en tiedä. Jotkut proteiinit varmasti denaturoituu mutta kuinka suurta käytännön haittaa siitä on, en tiedä. Itse käyttäisin kylmää tai korkeintaan lämmintä vettä.

Originally posted by Hyuen
Voikohan tuota laittaa (lähes) kiehuvaan veteen? Löysinkin jo pari ruokaneuvoa tuolla searchilla.

H.

Kokemus tältä aamulta: laitoin tulikuuman puuron sekaan proteiinijauhoa. YÖK! Se muuttui hirveiksi paakuiksi ja puuro maistui aivan hirvittävältä. Tästä lähin mä JUON sen proteiinin ihan tyytyväisenä.

Originally posted by Hippa
Kokemus tältä aamulta: laitoin tulikuuman puuron sekaan proteiinijauhoa. YÖK! Se muuttui hirveiksi paakuiksi ja puuro maistui aivan hirvittävältä. Tästä lähin mä JUON sen proteiinin ihan tyytyväisenä.
Mä oon yleensä oottanu että se puuro jäähtyy vähän ja ennakoinu hommaa myös niin että tehny siitä puurosta vähän löysempää. Tolla systeemillä on sekottunu ihan hyvin puuron sekaan ja maistunukin on.

Joo no ei mielellään kiehuvaan veteen. Ne imeytyvyysarvot muuttuu, kun proteiini kuumassa koaguloituu, eikä mihinkään kuumaan siks toisekseen. Enkä toisaalta pysty ymmärtämään, miks sitä proteiinijauhoo pitäis puuroon tai mihinkään rahkaan laittaa, kun se on niin itkettävän helppoa juoda kolmessa nanosekunnissa tuopista alas.

Originally posted by Wilu
Enkä toisaalta pysty ymmärtämään, miks sitä proteiinijauhoo pitäis puuroon tai mihinkään rahkaan laittaa, kun se on niin itkettävän helppoa juoda kolmessa nanosekunnissa tuopista alas.

Tämän olen todennut empiirisessä tutkimuksessani ja aionkin tehdä näin jatkossa. Puuroa on ihan tarpeeksi herkkua sellaisenaan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom