Noniin elikkä olen vastikään saliharjoittelun alottanu. Ikää löytyy 16v ja pituus on jo kasvettu jos sillä on merkitystä. Oon harjotellu nyt 3x viikossa n. kuukauden ajan ja harkitsin lisäravinteiden käyttämisen alottamista.
Eli: Onko noilla isojen markettien ja netistä tilaamilla proteiineillä / lisäaineilla suuria laatu ja hinta eroja? Ja yleisesti että mitä lisäaineta kannattais ostella palautusta varten ja yleensä treenin tehostamista varten?
Ja ruokavalioon liittyen toivon kanssa jotain vinkkejä, laitan tähän päivän ruokavalion kokolailla tarkalleen.
Päivä1:
Aamupala 7.30 : Kaurapuuro, 1-2 ruisleipää. 2 Lasia maitoa.
Päivällinen 11.00: Kouluruokailu (lämmin ruoka). 2 Lasia maitoa.
Välipala 14.20: Mikropikaruoka. (saarioisten hampurilainen tänään..)
Lounas: 16.00 lämmin ruoka. 4dl maitoa.
Välipala: 18.00 2 leipää
Illallinen: 20.00 2 Leipää
Iltapala 21.30: 2 Leipää.
Juon myös joka ruokalun yhteydessä maitoa eli menee 1-2litraa maitoa päivässä. Mitä olis tossa ruokavaliossa parantamista? Ja salaatti on itsellä jääny vähille niin pitäiskö sitäkin yrittää syödä enemmän? Ja myös noi välipalat jää usein erittäin ykspuolisiks elikkä syön lähinnä vaan leipää niin olisko hyviä välipalavinkkejä? Huomiona viel semmonen että olen kokolailla kevyt ja haluan lisää painoa ilman että rasvaprosentti kohoaa niin salin ohella oikee ruokavalio vois auttaa.
Eli: Onko noilla isojen markettien ja netistä tilaamilla proteiineillä / lisäaineilla suuria laatu ja hinta eroja? Ja yleisesti että mitä lisäaineta kannattais ostella palautusta varten ja yleensä treenin tehostamista varten?
Ja ruokavalioon liittyen toivon kanssa jotain vinkkejä, laitan tähän päivän ruokavalion kokolailla tarkalleen.
Päivä1:
Aamupala 7.30 : Kaurapuuro, 1-2 ruisleipää. 2 Lasia maitoa.
Päivällinen 11.00: Kouluruokailu (lämmin ruoka). 2 Lasia maitoa.
Välipala 14.20: Mikropikaruoka. (saarioisten hampurilainen tänään..)
Lounas: 16.00 lämmin ruoka. 4dl maitoa.
Välipala: 18.00 2 leipää
Illallinen: 20.00 2 Leipää
Iltapala 21.30: 2 Leipää.
Juon myös joka ruokalun yhteydessä maitoa eli menee 1-2litraa maitoa päivässä. Mitä olis tossa ruokavaliossa parantamista? Ja salaatti on itsellä jääny vähille niin pitäiskö sitäkin yrittää syödä enemmän? Ja myös noi välipalat jää usein erittäin ykspuolisiks elikkä syön lähinnä vaan leipää niin olisko hyviä välipalavinkkejä? Huomiona viel semmonen että olen kokolailla kevyt ja haluan lisää painoa ilman että rasvaprosentti kohoaa niin salin ohella oikee ruokavalio vois auttaa.