Lisää venyvyyttä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja korpsela
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kokeillaas kuuluisko tämä tänne vai treeniin. Minkälaisilla harjotteilla saisi lisää venyvyyttä jalkoihin nimenomaan siihen tarkoitukseen että potkut saisivat lisää korkeutta ja jalat olisivat muutenkin "vikkelämmät". Pitääkö tehdä pitkiä venytyksiä ja minkälaisella aikavälillä on mahdollista päästä esim. spagaattiin yms.

Jos haluat pystyä potkimaan korkealle, niin sun pitää vain potkia korkealle :) eli potkimalla ne jalat alkaa nousta ylemmäs. Dynaamisen venyttelyn lisäksi kannattaa tehdä staattisia venytyksiä, mutta vaikka saisit spagaatin, niin se ei tarkoita, että pystyt potkaisemaan jalan suoraksi ylös. Lihaksissa pitää olla puhtia myös. Eli alkuun lämmittely, sitten venyttelyä ja ei kun potkimaan. Loppuun voi ottaa vielä kevyttä venyttelyä.

Itse olen tehnyt korkealle potkimisen lisäksi myös niin että nostan jalan yläasentoon ja pidän sitä paikallaan lihasvoimalla tietyn ajan.

En tiedä helpottaako potkimista, mutta ihan kivaa kropanhallinan yrittelyä tuo on.

Ei tosin ole ehkä suositeltavimpia tekniikoita noin vaparissa ja lukkopainissa, mitkä näyttivät olevan profiilissa kiinnostuksen alueina.;)

Vikkelyydestä en tiedä, mutta jonkunlaista dynaamista venyttelyä on ainakin jalkojen "heitot" jalka suorana. Kirvespotkutyyliin siis, mutta rennosti. Pikkuhiljaa ylemmäs. Ja sivulle myös, kun pitää kiinni puolapuista tai jostain.

Itse ainakin sain potkuihin lisää korkeutta ihan vaan kovasti potkimalla, jossakin vaiheessa venytin kyllä leuanvetotangon yli heitetyn köyden avulla.

Tuota Tom Kurzin venetysopasta pidetään korkeassa arvossa ainakin potkuvoittoisissa kamppailulajeissa.

Itse olen aina ollut aika notkea liikunnasta johtuen enkä mitään erikoisia venymisen eteen tee mutta siis ihan lajitreeneissä tuleva treeni sekä aamu ja ilta venyttely 3 sarjoilla. Teen ihan niitä jokamiehen venytyksiä joita opetetaan peruskoulusa ja varmaan kerhossa jo :D

Suositut

Back
Ylös Bottom