Lisää tällaista, kiitos.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Olen viimeaikoina alkanut jostain syystä tykkäilemään itselle täysin tuntemattomista musiikkigenreistä/-orkestereista. Jos joku osaisi avittaa, eli hakusessa jotain tällaisia samantyylisiä orkestereita. Älkää ehdottako Radioheadia tai Björkkiä, niitä on kyllä tullu kuunneltua silloin tällöin kymmenisen vuotta. Mutta suurimmaksi osaksi on lempimusiikkia ollut huomattavasti rankempi tavara.

Jotenkin (varsinkin tästä ensimmäisestä) näistä tulee todella iloinen ja hyvä fiilis, toimii etenkin treenimusiikkina IMHO tosi hyvin taustalla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Noiden näytteiden perusteella vähän veikkasin, että tällaista hiukan elektronisempaa on hakusessa? Itse olen kovasti tykästynyt Boards of Canadaan, oikein mukavaa samantapaista musiikkia. Tosin kyseessä on ainakin netin yhteisöissä aika tunnettu artistiduo, joten ehkä oletkin jo kuunnellut sitä.

Ei ihan samankaltaista, mutta ehkä susta hyvää musiikkia voisi olla myös GY!BE:

Tsekkaa myös sellasia bändejä kuin Mono, Mew, Mogwai ja Sigur Rós.

Thnks, mate. Täytyy ottaa nuo lähempään tarkasteluun!

Löysin pari ihan lupaavalta kuulostavaa uutta tuttavuutta - Freelance Whales ja Neutral Milk Hotel, noilla oli ainakin jotain ihan kivoja juttuja. Jostain syystä mulle tuli noista biiseistä myöhemmin mieleen myös Jeff Buckley, ja otin vuosien jälkeen kuunteluun kyseistä herraakin, ja täytyy sanoa että edelleen jostain syystä iskee, ehkä jopa enempi kuin joskus ennen.

Neutral Milk Hotel on aivan ehdoton, In the Aeroplane Over the Sea on todella erinomainen, parhaita albumikokonaisuuksia mitä löytyy. Avery Island on myöskin todella kova. Muita bändejä mitä kannattaa tsekata - ja mua varmaan pidetään taas pitchfork-boyna näiden takia -ovat esim. My Bloody valentine, jonka albumi Loveless oli aika suuri askel musiikin alalla ja muutti äänen käyttöä biiseissä ; Animal Collective, 2000-luvun kriitikoiden ylistämä experimental rock -bändi ; ja myös The Flaming Lips, aika erikoista experimentiaalista psykedeelistä rokkia soittava amerikkalaisbändi, joiden oma lempparityö on kuusi tuntia pitkä laulu I found a star on the ground.

Suositut

Back
Ylös Bottom