lisää painoa lihasmassalla

Olen nuori urheiluva naisen alku. Painan n. 50 kg ja olen 170cm. Olen siis pari kiloa alipainoinen. Haluaisin painon ehkä johonkin 54-55 pintaan, mutten haluaisi läskiaä lisää yhtään. Lähinnä sen takia, että pelkään sen menevän suoraan vatsaan, miten sillä on yleensä tapana käydä minun tapauksessa.

Harrastan lenkkeilyä 5 kertaa viikossa. Tee yleensä noin 45min- 1h lenkkejä ja silloin poltan n. 400-500 kaloria. Tykkään tästä harrastuksesta ja haluaisin pitää ainakin 4 lenkkipäivää viikossa.

En ole aivan varma syönkö kulutukseeni nähden tarpeeksi, mutta tässä nyt suurinpiirtein päivän ruokailut:

aamu: kaurapuuro 1 annos ja nokare voita ja joku hedelmä

lounas: lämmin ruoka, yleensä 2 perunaa tai makaronia tai riisiä n. 1 annos ja jotain lihaa

välipala: alpen myslipatukka ja jokin hedelmä

päivällä: lämmin ruoka perunaa tai riisia,makaronia ja yleensä esim. jauhelihaa 100-150g

treeni ja sen jälkeen palautusjuoma: fastin reco2 noin. 3 ruokalusikallista ja 3 desiä maitoa

iltapala: maitorahka, joskus vähän muroja

Olen ajatellut aloittaa tekemään lihaskuntoa 3-4 kertaa viikossa. Saanko lisää lihaksia ihan kotona vai pitääkö mennä salille? Millaista treeniä kannattaisi tehdä. Erityisesti haluaisin lisää lihaksia käsiin ja keskivartaloon.

Pitääkö minun lisätä ruokaa jos haluan lihasten kasvavan?Ja millaista ruokaa? Ja kasvatko lihakset ylipäätään jos lenkkeilen noin usein?

Kuinka kauan menee että saan painon siihen 54-55? Ja miten nopeasti painon pitäisi nousta? Jos nousee kauhean nopeasti niin voiko epäillä että on lihonnut?

Aloittelijan vastauksia sitten nämä miun, mutta kannattaisiko käydä mittauttamassa uusimmalla Inbodylla se rasvaprosentti ensin, jotta ensinnäkin tiedät, että missä menet? Ite oon mittauttanut vanhalla ja uusimmalla laitteella, ja vanhalla laitteella antoi ihan mitä sattui. Se mitä suosittelein on se laite, mikä antaa myös sen viskeraalisen rasvan määrän. Nimittäin onhan toki mahdollista, että sitä rasvaa saa tulla. Terveellä naisella (joka siis ovuloi ja jonka hormonitoiminta normaalisti) on rasvaa kropassa. Ei ne lihakset kehity, jos ei ole valmis ottamaan yhtään lisää rasvaa. Eli mahdoton juttu saada pelkkää lihasta kroppaan lisää.

Sitten vaan huolehdit proteiinin saannista, pidät kalomäärät plussalla ja treenaat anaerobista.

Mutta ei ne lihakset helposti kehity, jos sellaiset geenit on saanut, kilosta lihasta saa taistella viimeiseen saakka eli veikkaisin, että tavoitteet ei ole nyt oikein realistiset (=lihasta muutama kilo, eikä rasvaa) ;)

lihakset kasvavat kun treenaat suurella vastuksella; jos kotoasi löytyy riittävästi painoja niin mikä ettei, mutta ihan viiden kilon käsipainoilla et massaa saa. salilla saat monipuolista rasitusta lihaksille, riittävästi vastusta, ehkäpä myös enemmän motivaatiota kuin olohuonejumpassa sekä tietysti apua ja neuvoja muilta, mikäli sellaisia kaipaat. treeniohjelman pitää olla johdonmukainen ja suunniteltu, jotta saat parhaan hyödyn irti.

syödä pitää paljon jotta kasvat. lisää erityisesti proteiinia joka aterialle. voit lisätä vaikka toisen välipalankin ruokavalioosi. jos lenkkeilet 4 kertaa viikossa, pitää syödä todella todella paljon enemmän, koska kulutuksesi on suuri.

veikkaan että tavoitteeseesi saada pelkästään lisää lihasta 4-5 kiloa, aikaa voi vierähtää noin 5-6 vuotta, mikäli treenaat oikein. no anyway, eipä sillä painolla ole mitään väliä oikeasti. ota aloituskuvat, ja seuraa kehitystäsi kuvien avulla esim. puolen vuoden välein. muutoksen näkee jo muutaman kuukauden päästä.

Jos treenaat oikein ja syöt oikein, niin tuo tavoite on saatavissa kahdessa vuodessa. Toki välillä pitää dieetata rasvaa vähemmäksi jos haluaa pitää rasva%:n alhaalla koko ajan. Kävely ei häiritse niinkään kasvamista mutta raskaammat lenkit kyllä. Mutta oletan että tarkoitat että haluat nostaa painoa ilman että maha kasvaa liikaa? Silloin nosta hiilarit korkeammalle hyvistä lähteistä, ota lisäravinteet käyttöön, opettele kunnon treenaus ja syö ja treenaa säännöllisesti ja tavoitteellisesti. Kreatiinia käyttöön myös ja paljon nestettä niin saat rasvatonta massaa (enimmäkseen glykogeenia ja vettä) pari-kolme kiloa muutamassa kuukaudessa ilman että maha juurikaan kasvaa :) Eihän tuo siis lihasta ole, mutta voimatasot nousee, kroppaan tulee muotoa ja timmiyttä ja lihaksiin paineita, mikä saa heti näyttämään kropan treenatummalta. Riippuu kuinka paljon olet valmis panostamaan tavoitteeseesi niin tulokset tulee siihen tahtiin! Itse olen nostanut rasvattoman massan määrää rasva% pysyessä lähes samana 2,5v sisällä 5-6kg ja en ollut aloittelija alussa, joten parempiinkin tuloksiin voi päästä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom