Lisää massaa 16v jääkiekonpelaajalle

Joo, elikkä olen 16v. poika joka on lähdössa Amerikkaan pelaamaan kiekkoa ja tarvis saada hieman painoa lisää, koska muut joukkuetoverit ovat sen 10kg painavempia. Olen ajatellut että rupeisin käyttämään jotain ravinteita että paino nousisi(esim Mass 2) mutta en oikein noista tiedä joten vinkkiä olisi kiva saada. Olisi kanssa tarkoitus saada Amerikassa lisää voimaa, että haittaaka tuo massan keräys voiman saamiseen?Kiitos jo etukäteen

Elikkä tämänhetkinen tilanne on:

184cm

78kg

82kg penkistä

takakyykky 130kg

Proteeinirikasta ruokaa vaan naamaan niin paljon kun sielu sietää, kovaa treeniä ja hyvät yöunet! Siinä mun ohjeet. Jos jotain lisäravinnetta haluut tohon pakettiin lyödä niin ota joku perusprotskusheikki pari kertaa päivässä vielä päälle ja treenin jälkeen palautusjuoma. Näin itse toimisin.

kreatiinia ja glutamiinia, molempia viikon ajan ainakin 40grammaa päivässä. Sitten 5g-10/pvä. Kyllä nousee tulokset ja paino, vieläkun muistat syödä kunnolla.

http://www.charlespoliquin.com/Blog...o-blast-through-muscle-building-plateaus.aspx

"1.Glutamine Load:
If you have a hard time gaining muscle mass, I would advise you to do this: take 80 grams of glutamine a day for 5 days, yes 80 grams, best is to do 8 x 10 grams. When NHL recruits were at a plateau gaining mass, that was my best quick and dirty trick. "

Kiitos molemmille vastauksista!
kreatiinia ja glutamiinia, molempia viikon ajan ainakin 40grammaa päivässä. Sitten 5g-10/pvä. Kyllä nousee tulokset ja paino, vieläkun muistat syödä kunnolla.

http://www.charlespoliquin.com/Blog...o-blast-through-muscle-building-plateaus.aspx

"1.Glutamine Load:
If you have a hard time gaining muscle mass, I would advise you to do this: take 80 grams of glutamine a day for 5 days, yes 80 grams, best is to do 8 x 10 grams. When NHL recruits were at a plateau gaining mass, that was my best quick and dirty trick. "
Merkkari osaisitko suositella joitankin kreatiini ja glutamiini tuotteita? :D

no vaikka fastin tavaraa.. sama se on periaatteessa, suomessa myytävät taitaa olla kaikki melkolailla samaa tavaraa.

Mielenkiintoinen juttu tuo glutamiini lataus. Olen ottanut l-glutamiinia sellaiset 5-15g päivä jo jonkin aikaa, 1.2kg minkä ostin loppui juuri tänään.
Pitää kokeilla isommilla annoksilla vielä jossain välissä(40-80g/vrk vaikkapa 5-päivän ajan). Tosiasiassa glutamiinia on kyllä mennyt enemmänkin kun tuo määrä joka on puhtaasta l-glutamiinista. Glutamiinia kun on jonkin verran muissakin lisäravinteissa kuten aminohappokompleksit ja herat.

Miksi merkkari suosittelet kreatiinille 40g/vrk latausta? Yleensä kai suositellaan 20g/vrk. Ylimääräinen kreatiini taitaa käydä munuaisten päälle? Vaikka tuskin sillä on väliä vetääkö viikon aikana 20 vai 40g/vrk, perusterve ihminen nyt kestää mitä vaan, mutta kysymys kuuluukin onko siitä mitään hyötyä?

Lisäksi olisi varmaan kannattanut mainita, että kreatiinia otettaessa pitää huolehtia riittävän vesimäärän nauttimisesta, koska kreatiini sitoo vettä lihassoluihin(ainakin monohydraatti).

Joo, elikkä olen 16v. poika joka on lähdössa Amerikkaan pelaamaan kiekkoa ja tarvis saada hieman painoa lisää, koska muut joukkuetoverit ovat sen 10kg painavempia. Olen ajatellut että rupeisin käyttämään jotain ravinteita että paino nousisi(esim Mass 2) mutta en oikein noista tiedä joten vinkkiä olisi kiva saada. Olisi kanssa tarkoitus saada Amerikassa lisää voimaa, että haittaaka tuo massan keräys voiman saamiseen?Kiitos jo etukäteen

Elikkä tämänhetkinen tilanne on:

184cm

78kg

Yksinkertaista:
Syöt enemmän ja treenaat samalla kovaa. Joudut todennäköisesti syömään TODELLA paljon, koska olet nuori kasvuvaiheessa oleva ja harrastat urheilua aktiivisesti. Treeni kuluttaa kaloreita, mutta varmasti haluat kerätä itseesi muutakin kuin läskiä? Mitä hitaampaa on painon nostaminen sitä enemmän keräät itseesi suhteessa lihasta ja vähemmän läskiä. Itse suosin painon nostamista n. 1kg/kk. Itse olen nostanut painoa myös 7kg/kk, mutta voin kertoa, että siitä ei ollut ainakaan hyötyä.

Pelkillä lisäravinteilla et tavoitteeseesi pääse! :D :D

PS. Kukaan yli 100kg urheilija ole päässyt nykyiseen kuntoonsa pelkästään hengittämällä hyvää ilmaa. (ruoka)

Syöt vaan aivan helvetisti lihaa ja muuta perusruokaa. Siihen päälle pari kertaa päivässä joku protsku/hiilari drinkki. Ja kuten mainittu, kreatiinilatauksesta tulee samantien se pari kiloa nestettä kehoon. Treenin pidät yksinkertaisena ja suosit perusliikkeitä kuten kyykyt, maastaveto, leuat ja eri punnerukset.

Kannattaa varmaan myös laskea kalorilaskurilla päivän ruokailu että suunnilleen tiedät paljonko syöt. Lätkäpelaajana kannattaa varmaan nyt kun massaa haluat niin syödä ainakin 4200-4500 kaloria päivässä.

Mikäs suuntana muuten, ei kai vaan London Knights? (Mitat täsmää Määtän Olliin..)

Kiitos vastauksista! Eli lisää lihaa vaa nassuun+joku perusprotskusheikki(osaisko kukaan suositelle jotain edullista persuprotskusheikkiä?)
Mikäs suuntana muuten, ei kai vaan London Knights? (Mitat täsmää Määtän Olliin..)
Floridaan olen menossa:D

Kiitos vastauksista! Eli lisää lihaa vaa nassuun+joku perusprotskusheikki(osaisko kukaan suositelle jotain edullista persuprotskusheikkiä?)
Floridaan olen menossa:D
No fastin hera on IMO aika kallista mut jos vaikka tilaat Star Nutritionin whey 80, on yhdessä kaupassa tarjouksessa 5kg 50e eli n.10 euroa kiloa joka on jo halpaa.

Back
Ylös Bottom