Lisää liikkuvuutta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HannaT
  • Aloitettu Aloitettu
Kova punttitreeni ja tappiin asti vedetyt aerobiset on johtanut siihen että oon notkea kuin norsunpoikanen eikä kroppaan tunnu olevan "yhteyttä". Sattuu, kolottaa, jäykistää, väsyttää..

Muropaketin mukana tuli sellaisen BodyBalance-dvd, 20 minuutin esittely ko. lajista. Jestas mitä tuskaa, mä kaatulin ja kiroilin olohuoneessa, pelkkää tuskaa koko setti. Ei siksi että lihaskunto ei olis kestänyt, mä en vaan venynyt ollenkaan niihin asentoihin.

Kertokaas mulle kuinka te hoidatte liikkuvuutta? Ootteko havainneet esim. joogan hyväksi? BodyBalancen tai vastaavan? Ohjatut venyttelytunnit vai kotona itsekseen?

Lenkkien lisäksi mä pelaan sulista ja tennistä, hiihdän ja joskus pelaan sählyä, joten monipuolista treeniä siinä mielessä, lihashuolto vaan jäänyt pois :( mieli tekis lisätä tätä puolta!

Itse teen dynaamisen lyhyen liikkuvuusharjoituksen / lämppärin punttitreenin alkuun (staattista venyttelyä ei pitäis tehdä ennen treeniä). Eli esim. pyöritän käsiä ja heilutan vähän joka suuntaan. Lisäksi teen iltaisin ennen nukkumaanmenoa lyhyen noin 10 minuutin staattisen venyttelyn mieheni kanssa. Näillä eväillä mulla ainakin on liikkuvuus pysynyt hyvänä. Toki nää on yksilöllisiä juttuja. Itse en pidä mistään joogista ja pilateksista, enkä oikein ole jaksanut keskittyä pitkiin venyttelyihin (jota yritin aiemmin), joten jokapäiväinen lyhyt venyttely, staattinen & dynaaminen, on osoittautunut mulle sopivimmaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom